Cinderella såld

Sv: Cinderella såld

Jag har ett, och det syns inte ens när man har använt det, så isf kan du ju testa det!:) Köpt på Svensk ridsport

kopparberg skrev:
Glöm inte att pleg ibland också ingår i hennes "utrustning". :angel:
Kunde inte låta bli...:devil:

:bow:

Instämmer till fullo!
Hon sjönk som en gråsten i mina ögon efter den incidenten, sen får hon vara hur framgångsrik hon vill, spelar ingen roll! Jag personligen kommer ALDRIG att vara imponerad av en ryttare som använder sig av dopingklassade medel för att få framgång!

FEI klanta till de och de blev ogiltigt och så..

med tanke på de stora risker man tar om man anstränger hästen med berörda preparat så är jag mycket tveksam till att dopningen skedde medvetet.

Jag har problem att jag "hamnar på mage" i språnget.
Och gärna att jag även smyger ner "på mage" en stund innan avsprånget.
Men där lär ju inte klister hjälpa tyvärr! :o
Men kanske en rem runt halsen på mig som fästes i bakvalvet? Luta dig för mkt framåt klantarsel, och du blir strypt!
Det sägs ju att smärta är ett internationellt språk, det kanske skulle funka?! :angel:

har själv funderat på stackel runt halsen kopplat till svanskappa! med en kropp på 85 pannor kan man inte landa ala baryard...

haz skrev:
med tanke på de stora risker man tar om man anstränger hästen med berörda preparat så är jag mycket tveksam till att dopningen skedde medvetet.

Vad jag har hört så var dopingen något lugnande medel, har jag rätt?

Sorbe skrev:
Vad jag har hört så var dopingen något lugnande medel, har jag rätt?
ja enligt provet motsvarande pleg vilket kan skapa hjärtsvikt vid ansträngning.
finns betydligt bättre medel att använda om syftet är att lugna ner hästen som ej är doping. Skulle inte vilja rida en bana på en häst som är pleggad!

haz skrev:

OM det nu var omedvetet så borde dom ju inte ha lagt in protest för att prov togs utan att rätt person var närvarande vid bägge provtagningarna(har för mig att det var något sådant i protesten)

Faktum är ju att hästen hade denna förbjudan substans i blodet när den tävlade. Både på A och B provet.

OM det nu var en olycka.. varför då inte ta straffet, för hur hästen än fick det i sig så har den ju tävlat "pleggad"

Hästen i det aktuella fallet är ju inte direkt känd för att vara lugn och sansad heller.

Nej, dåligt tycker jag och jag står fast vid mina åsikter!

Jag uppfattade det som om Ludger Beerbaum "modigt tog sitt straff" på ett bra sätt.
Han sa ju att han inte visste salvan var otillåten, men "höll käft och tog straffet". Att då hans förbund inte ville han skulle göra det, det är ju en annan sak.
Det känns på ngt sätt mer trovärdigt då tycker jag att det verkligen var ett misstag.

mmb02.jpg

:smirk:

ja den ser lite muppig ut, men som jag sa, hon är ingen stilryttare men hon rider effektivt och får resultat och det är det som spelar roll.

men om pleg krävs för att få resultat så är det inget att eftersträva, hur bra det än går för henne :smirk:

nu var det ridningen jag syftade på, inget annat..
och nej, hon är inte min främsta förebild, men hon är duktig!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den godkända hingsten Triton Hästak är såld. Köparen har länge haft ett gott öga till Triton och nu blir det Alexander Zetterman som ska...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter MHS Going Global, som tävlade OS i Rio för Irland, är såld till den grekiska ryttaren och arvtagerskan Athina Onassis. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
368
·
Avel Han har inte varit i avel de sista 5 åren. http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Hoppning/2016/11/Linda-Heed-blir-av-med-Nivaeu/
Svar
9
· Visningar
2 526
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons lilla vinstmaskin Cassius Clay är såld till USA. Precis enligt planen, säger Malins pappa Pelle Baryard till...
Svar
0
· Visningar
352
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård