Chinchillor

M

Mount Never Rest

För ett par veckor sedan blev jag ägare till två chilla killar:love:
Tänkte bara kolla om det är många här inne som har lyckan att äga dessa speciella djur:D

Om någon är intresserade att se mer av mina, kan ni kika in här: http://clix.to/chilla

Sv: Chinchillor

Jag har en chillafamilj;

Pappa
chivas.jpg

Mamma
bbis.jpg

Bebis
chanel.jpg

min kompis har en chinchilla, underliga djur men otroligt söta:D rolig film!

Vilken underbar familj! Jag blev extra förtjust i mamma:love:
Tror nog att min nästa chilla blir en vit (eller vad dom nu heter;) )

De vita är riktigt fina, hon är en Wilson White, de är ganska så ovanliga. De ljusgråa och marmorerade är också läckra, själv skulle jag vilja ha en beige!

Här är en bild på bäbisen, sex timmar gammal! Idagsläget har hon hunnit bli fyra månader.
efe19c39.jpg

Jag har haft 2, men sålde dem p.g.a. allergi. :crazy:
Underbara djur!

Cleostirr2.gif

Cléo

Hjrten.jpg

Hjärten

Detta var på slutet när jag inte längre kunde ha sand till dem utan att få astmaanfall, därför är hans päls gulaktig istället för vit och hennes alldeles tufsig (stackarna), men nu hos nya ägaren är de jättefina igen! :love:

Och här är ett på Hjärten som niiiten bebis!
Hjartenliten1.jpg

Skönt att det löste sig med dom i alla fall:D

Jag har tre chinchillor. Är det någon som har prövat att ge dem maskrosor? Mina bokstavligt KASTADE sejöver dem och satt och gnagde som bara den.

Chillor ska inte äta färska grönsaker/växter, deras magar klarar tyvärr inte av dem.

Ellinor_max har i den andra tråden skrivit att hon anser att chinchillor inte alls är så känsliga som de sägs vara och har sina i utebur och ger dem gnagarblandning att äta :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 116
Senast: Maniac123
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV