Chihuahua!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Eccentric
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 5 275
Sv: Chihuahua!

Nja jag vet inte om de är oseriösa precis. :)

Men som alltid så är det ju efterfrågan som styr priset till stor del och det är ju stor efterfrågan på "vavvor" och även andra ytte-pytte hundar.

Okay, tack så mycket för svaret.
Då kansek det inte är så tokigt galet om jag skulle skaffa en chihuahua..
Har funderat på det mycket,men aldrig gort slag i saken,för att jag är rädd att det ska hända den något.:crazy:

Men är så fruktansvärt svag för dem..

Vad ska jag tänka på att kolla med föräldra djuren?
*sugen*

Det beror på om du vill ha din vavva till sällskap eller till utställning, men kolla att föräldrarna ser sunda ut i kropparna och verkar ha ett bra temperament. Sen kan du kolla upp om de har testast bakknäna på dem, det är inget krav i Sverige men i Finland. Om du har möjlighet så åk på någon utställning och träffa olika uppfödare.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 851
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 019
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 819
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 034
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka