Chihuahua!

Sv: Chihuahua!

Nja jag vet inte om de är oseriösa precis. :)

Men som alltid så är det ju efterfrågan som styr priset till stor del och det är ju stor efterfrågan på "vavvor" och även andra ytte-pytte hundar.

Okay, tack så mycket för svaret.
Då kansek det inte är så tokigt galet om jag skulle skaffa en chihuahua..
Har funderat på det mycket,men aldrig gort slag i saken,för att jag är rädd att det ska hända den något.:crazy:

Men är så fruktansvärt svag för dem..

Vad ska jag tänka på att kolla med föräldra djuren?
*sugen*

Det beror på om du vill ha din vavva till sällskap eller till utställning, men kolla att föräldrarna ser sunda ut i kropparna och verkar ha ett bra temperament. Sen kan du kolla upp om de har testast bakknäna på dem, det är inget krav i Sverige men i Finland. Om du har möjlighet så åk på någon utställning och träffa olika uppfödare.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 579
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 166
Senast: Kajsalisa
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 469
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18