Charis (Briars mor)

Sv: Charis (Briars mor)

Har inte tänkt på det tidigare, men han har dålig skritt faktisk. Trippar iväg som en liten ponny. :p
 
Sv: Charis (Briars mor)

Vem är det som har sagt till dig att Briar skulle ha en alltför stor skritt då, den personen kanske blandade ihop Briar med någon annan? För om du litar till dina egna ögon, så ser du ju att det inte är sant. Jag har också sett Briar live i Globen flera gånger, och till skillnad från dig så tänkte jag på skritten eftersom han var imponerande skicklig på att gå från en samlad rörelse direkt till ökad skritt på ett enda steg, och skritten var inte jättestor.

I alla 1000 år jag har sett Briar har han alltid haft en kort skritt iallafall..
 
Sv: Charis (Briars mor)

När Briar var ung och gick Breeders (och hela tiden placerade sig efter Sack som bara vann och vann) så Jan hela tiden att Briar var den bättre hästen för GP. Just att Briar bara inte kom till sin rätt som unghäst eftersom bla skritten var för dålig men att han istället skulle få igen det i det samlade arbetet i piaff och passage-vilket han uppenbarligen hade helt rätt i:D!

Minns det så väl eftersom det var på tiden Bonfire var stor och han kunde inte skritta för fem öre och diskussionen handlade mycket om ifall hästar verkligen kunde ha en riktigt bra stor skritt och ändå excellera i det samlade arbetet. Dagens topphästar som Damon Hill har verkligen visat att det är fullt möjligt dock:).
 
Sv: Charis (Briars mor)

Skritten var ju bland annat det som räddade Lussans Guinness många gånger. Han skrittade för 9 och 10 på tävling!
 
Sv: Charis (Briars mor)

Lite OT, men jag har ridit en Guinness-avkomma en del, som inte har mycket gratis på en dressyrbana, med ett undantag: skritten är utmärkt, bland det bästa jag suttit på. Den går enkelt att både länga och korta, och är alltid ren och taktmässig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 292
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Andromedae
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 895
Senast: tanten
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp