Ja, och det gäller även CM, därför ännu mindre anledning att gå på honom så hysteriskt då ingen faktiskt vet om hur han är i vanliga vardagen med vanliga hundar. Ingen vet hur tv vinklar allting så det antingen blir till det bättre eller till det värre. Så att sålänge inte någon här har suttit och konfronterat CM med alla påståenden och låtit honom förklara sakar och ting om hur det är så kan ingen säga något om det egentligen. Om han är så genomond vad gäller hundhantering som dom flesta här verkar vilja tro.
Det är bara en bunt människor som sitter och letar fel och då kan man hitta hur mycket fel som helst hos mer eller mindre alla som håller på med djur. Det finns inte någon som är helt igenom korrekt med allting vad gäller problemlösningar och olika sätt oavsett djurslag. Dessutom grunda åsikter på ett tv program, det är ännu löjligare. Det finns en del svenska tränare på svenska program där även om jag undrat ibland hur fasen dom tänkte där, tycka att så skulle jag aldrig göra osv. Dock inte sagt att bara för jag inte gillar en enskild bit i hanterandet av ett problem att jag avskyr alla metoder personen gör.
Seriöst, tänk till lite. Dom gör ett tv program, ska teamet och CM sitta och vänta på att situationen där hunden beter sig farligt ska uppkomma av sig självt naturligt för att sedan ta tag i det? Nej, det fungerar inte. Precis som det inte fungerar med någon tränare man tar ut. Man tar ut en tränare för att den ska se problemet. Man går dit problemet visar sig.
Är du verkligen helt allvarlig med ditt inlägg och tycker det är ok? Allvarligt?