Cavallo piaff

lektra

Trådstartare
Jag ska ta och beställa ett par. Jag har dock lite problem med om jag ska ha piaff plus eller bara piaff (storlekarna spelar in)

om ni kunde säga hur mycket har era sjunkit efter hur lång tid? så vore det till stor hjälp :bow:

Ni som har utan dragkedja - Hur många cm större tog ni i vaden jämfört med er storlek för att komma i?

Sv: Cavallo piaff

annars kan man beställa piaff och lämna in dem hos en sadelmakare o sätta i en dragkedja... Gjorde jag, blev jättebra och mycket billigare. :)

Jag har 34 utan dragkjedja och 33 med.
De kan sjunka hur mycket som helst så nu när jag köpte mina nya så beställde jag ett par som är 54 höga, jag ska ha 50-51, och det blev perfekt.
Tog sex veckor för dem att komma fram :)

Tack för svar!

Då har du alltså 1 cm större än din vadstorlek? och du kommer i dem förmodar jag? :p

Ja jag skulle kunna ha 33 endå, man mäter ju med ridbyxorna på och lägger till nån mm :p (jag kan dra på mig dem hur lätt som helst utan att använda stövelpådragare)

Nu har jag beställt.

Då beställde jag 52, jag ska ha 48½. Tog utan dragkedja 35 i vad, jag är 34. Vi fick tag i leverantören som sa att utan dragkedja så blir de större vid vristen, så man ska skita i det.

Jag har dock inte lyckats överyga den som betalar att man kan beställa 52 när man har 48½. Jag upptäckte också att om man mäter stöveln enligt cavallos anvisningar så är de 52 med sulan. Men mamma nappar inte på det heller *suckar*

I vilket fall... Kan inte du ta kort på dina stövlar med dom på? Snälla... :D

Om du står ut med dåliga bilder så här får du två :p
Det är svårt att ta kort på sina egna ben!

Jag har inte haft dem så mycket än, men jag tycker att de är jättemjuka och sköna, många tycker att de är för höga men de är perfekta när jag sitter till häst :love:
Men som du ser så har de sjunkit ihop ganska mycket.

Emmastvel2.jpg

Emmastvel.jpg

Det var så lite så!
Kul med nya stövlar! :d Nästa gång jag ska köpa stövlar så blir det ett par mörk, mörk bruna.

Jag är också skit sugen på bruna :love:
Men ska köpa det när jag blir rik, tänkte jag :D
Bruna och träna i och svarta för tävling - perfekt!

Så då har du ett par med dragkedja och ett par utan?

Japp jag har ett par Cavallo utan dragkjedja, men de är för korta, och så har jag ett par Levad stövlar med, men dem är ännu kortare. Och mina Cavallo Piaff med dragkjedja, så jag har tre par stövlar :p

Din lyckost :p
Cavallo Piaffe med dragkedja heter "Cavallo Piaffe Plus" om vi ska vara nogranna :p

Du kommer att få ge mig lite tips och råd snart ang. ett par likdana stövlar som du har ;)

Jag måste bara skriva det här; Ring och fråga dem sen om de fått bekräftelse på att beställnigen kommit fram. När jag beställde mina stövlar första gången så väntade jag tio veckor på stövlar som inte var beställda, lite jobbigt.

Salinero; Usch! sådant vill man inte vara med om, jag är glad över att pappa vaktar transporten genom att läsa tidningen i bilen under klasserna, han är inte så mycket för att titta på hästar.

Jag beställde på en riktig ridsportbutik. Hon ska lämna in beställningen rakt i handen på leverantören i samband med en mässa, så den kommer nog fram alltid.

Salinero: Men vad sjukt! jag som brukar vilja se hästfolk som ett vänligt släkte. Han du rida klassen/klasserna innan de var borta?

:rofl: jaja, just nu är jag stövellös och springer runt i sko med skinnskaft.

Mina gamla är inlämnade för att byta dregkedja, ska hämta dom på onsdag. Det är verkligen lättare att rida med stövlar. Jag hoppas de kan ana min uppskattning :rofl::love:

IronWill och lektra: Jag tävlade inte utan var "bara" hästskötare och både värmde upp och travade samt skrittade av en tjejkompis båda hästar. När jag väl hade gått och ridit in mina Petrie Anky var de så pass supersköna att skor + Dyón stövelskaft inte vart på tänkt även för en sådan kort ridtur som i detta fall.

Efter att min tjejkompis hade tävlar klart så stod hon kanske 4-5 meter från trailern och gossade och fixade med ena hästen medan jag hade tagit av mig stövlarna, ställt dem i stövelväskan som ställdes intill trailern. Jag gick till andra sidan av trailern för att byta om till "civila kläder", när jag kom runt trailern igen för att slänga in stövlarna i sadelkammern så stod de inte kvar så jag frågade min tjejkompis vart hon hade ställt mina stövlar och fick till svar "Jag har inte rört dem".

Då kom paniken för det är ju inte så att man kan slänga ut 6500kr varje dag på ett par nya ridstövlar.. Började leta kring vår p-plats men hittade dem inte och förstod att någon hade tagit mina kära stövlar! :mad:
Det roliga är att jag hade måttbeställda stövlar så jag undrar vilken tjej som kan ha ett par dressyrstövlar med måtten 43 (sko storleken) 36 52. :confused:

Så nu har jag vart stövellös sedan i somras och får lov att rida i skor + Dyón stövelskaft då jag inte har råd att köpa nya stövlar. Det finns tyvärr hästfolk som inte vill tillhöra det snälla och hederliga släcktet lektra utan anser sig kunna ta det dem ser och gillar. :cry:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 540
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar