Cane Corso

Wassego

Trådstartare
Någon här som har en Cane Corso, (Italiensk mastiff)?
Min pojkvän hade med sig en sådan när han flyttade in hos mig och mina barn. Han är otroligt snäll och glad, hunden alltså. Ja, pojkvännen med för den delen ;)
Som jag har fattat är de inte så jättevanliga i Sverige och tänkte bara kolla om det var någon mer Buekfalist som har en.

Sv: Cane Corso

Min vännina har en. Den är c:a 10 månader nu. En mycket lugn och försiktig pojke. Trevlig hund!

Jag har två killar en som snart är 4 år och en som nyss fyllt 2 år.
Två himla trevliga killar! :)

Jag har två killar en som snart är 4 år och en som nyss fyllt 2 år.
Två himla trevliga killar! :)

Vår kille är snart två år och en riktig kelgris. Han ska helst ligga i knät på en :) Han är ju lite tung för det men det fattar han inte själv.

Har en nära vän till mig som fött upp rasen nu är de lite vilade på den fronten pg av bebis lycka.

Hade med oss en tik för 1½ år sedna upp till sthlm här har vi en liten bild på henne (inte så jätte fin kanske men iallfall)
Här ligger hon i baksättet med bälte och har huvet mellan våra sätten där fram jätte fin tik Imp från Italien hade haft kvar henne själv=)
OM jag inte haft 3 pojkar av helt annat ras hemma =)

dsc01714_1197978496_10324875.jpg

en jobbarkompis har precis köpt en valp som är blandning mellan cane corso och schäfer (tjuvparning). någon som har en aning om hur den valpen kan tänkas bli? cane corson är italiensk import (mer ös i dem?) och båda föräldrarna jobbar som vakthundar. vad jag har förstått så finns det ganska mycket rädslor i rasen? hur är det med sjukdomar? vad finns det gemensamt med schäfer utom artros och HD?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 298
Senast: Milosari
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 521
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 226
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna