• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pysslan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Cairo

Vi har idag fått ett vackert stoföl e. Cairo, långbent och ädelt!

Jag tycker det är högst märkligt att man sänker en hingst som Cairo till V sedan släpper man in 3 st nygodkända hingstar som har 36p på exteriören. Detta kommer att skada halvblodsaveln mycket mer än att ha Cairo i avel.
När man släpper in nya hingstar med så dålig exteriör så dom måste ha dispens och inte begränsar antalet ston dom får betäcka. Det är att bita sig själv i svansen.

:bow::bow:

10101010

Varför fundera på att betäcka med en hingst som inte har lämnat något att tala om?
Det finns gott om hingstar som lämnar bra skallar, om man nu bara är ute efter det, utan att man för den skull ska behöva göra så mycket avkall på prestation i avelsboxen som man får göra med Cairo.

tänkte bara säga att cairo 869 har lämnat mycket bra avkommer i både frankrike och i australien där han stog i flera år så det är inga fel på varken dom eller han det är en underbar häst att både rida och hantera.
från en som har jobbat med han

Jag är mycket intresserad av att veta mer om avkommorna i Frankrike och Australien. Kan du tipsa om vart man kan få reda på mer ? Gärna exempel på namn och meriter hos de avkommorna

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
678
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 678
Senast: Johanna1988
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka