Byta skaklar

Jamtland

Trådstartare
Fick tag på en begagnad Grafströms i helgen. Med träskaklar och utan quickhitch. Så nu till funderingen.. Även fast det är en äldre modell måste det ju gå att byta skaklar till ett par med quickhitch? Någon som gjort det och har någon aning om vad det kostar?

Jenny

Sv: Byta skaklar

det u gör är att u ringer grafströms och pratar me om u kan skicka it vagnen och se om skaklarna behöver bytas isf säger dom till annars så sätter om bara på qh och kapar dom. va fick du ge för vagnen?

cämela skrev:
det u gör är att u ringer grafströms och pratar me om u kan skicka it vagnen och se om skaklarna behöver bytas isf säger dom till annars så sätter om bara på qh och kapar dom. va fick du ge för vagnen?

Vad har hänt med dina "d:n"??? :confused: Det ser ut som en del av dem saknas?

Tänkte ringa Grafströms i morgon och höra, men tänkte att här på buke får man ju svar på allt!

Fick faktiskt vagnen gratis då jag köpte en sulky till mina ponnyer! Trevligt med folk som litar på en, ringde på annonsen för flera veckor sedan, men kunde inte hämta vagnen förrän igår. När jag ringde för att få vägbeskrivningen så frågade sljaren om jag inte ville ha en vagn på köpet. Bara att tacka och ta emot! :)

Jenny

Har ngt i "bakhuvudet" :angel: att skalmarna kostar 3.500-5.000:-
men om dom är friska monterar du ju QH själv för ca 3-500:-...

Får man montera quickhitch själv på storhäst vagnar och sedan köra med dom i lopp odyl? Trodde kontrollen var större bland storhästarna än hos ponnysarna... :angel:

Jenny

Jamtland skrev:
Får man montera quickhitch själv på storhäst vagnar och sedan köra med dom i lopp odyl? Trodde kontrollen var större bland storhästarna än hos ponnysarna... :angel:

Jenny
Jo det får man!
Kontroller är det ju givetvis, men det där är ju en sån grej som man knappast "fuskar" med. Känner man sig minsta osäker, ska man be om hjälp. Finns säker ngn i din närhet som kan. Snickare,Bilmek,Smeder mfl har den kunskap som behövs!

Ok, vad bra! Har ju bara tio mil till Grafströms, så jag gissar på att jag betalar "lite extra" mot att dom kontrollerar skaklarna och skruvar dit quicken.

Jenny

jo mitt tangentbor har blivit helt konstigt... :(

jamntland; jo precis åk it hör va om tycker det kan tom bli billigare att köpaen ny men om u har tur kan u använa om befintliga skaklarna :)
jag ahr en trägrafströms som jag inte is skicka på omgörning och vill sälja men om verkar inte lätta att få såla bara...:(

Kan tänka mig att dom är svårsålda, själv skulle jag inte vågat köpa en begagnad träskalmssulky. Tycker det känns så osäkert med träskaklar när man inte vet vad dom varit ute för.

Jenny

nä precis fast sen så kan man ju kontrollera dom innan. men men ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 093
Senast: TantAgda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka