Bygglov Natura2000

Jag tror egentligen inte att bygglovet blir några problem, utan att det som kan ta stopp är hos Länsstyrelsen :) Där är ju första prövningen.
Det finns flera, icke avstyckade, tomter på vår fastighet, varav jag i dagsläget bor på en av dem.
Tomten kommer inte styckas av oavsett, även om vi får bygglov.
Har inte något med Natura 2000 att göra men se till att ni som familj tänker igenom även för framtiden, vad händer om något hus blir obebott? Är ni beredda att hyra ut "huvudbyggnaden" för att ni själva trivs bättre i det hus ni har byggt? Vi har vänner som just nu står inför att lämna det hus de har renoverat och byggt ut för att flytta in i fastighetens huvudbyggnad och det känns tungt för den parten som är ingift och har satt sin prägel på deras nuvarande hus även om det finns många faktorer som talar för att de gör rätt i att flytta.
Naturligtvis inget du behöver redovisa här! Mest så att du har med det i tankarna, det är trist att bygga ett drömhus för att sedan inse att det rimligaste är att bo i ett annat hus. :)

Har inte något med Natura 2000 att göra men se till att ni som familj tänker igenom även för framtiden, vad händer om något hus blir obebott? Är ni beredda att hyra ut "huvudbyggnaden" för att ni själva trivs bättre i det hus ni har byggt? Vi har vänner som just nu står inför att lämna det hus de har renoverat och byggt ut för att flytta in i fastighetens huvudbyggnad och det känns tungt för den parten som är ingift och har satt sin prägel på deras nuvarande hus även om det finns många faktorer som talar för att de gör rätt i att flytta.
Naturligtvis inget du behöver redovisa här! Mest så att du har med det i tankarna, det är trist att bygga ett drömhus för att sedan inse att det rimligaste är att bo i ett annat hus. :)

Bra poäng! Det är något som vi tänkt över en del och funderat över. Det finns en del planer för det, dels med mitt syskon men även för ett ev bostadsskifte i framtiden :)

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan...
2
Svar
34
· Visningar
777
Senast: Mirre
·
Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
608
Senast: Catsu
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 028
Senast: SaraXX
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar