Bygglov Natura2000

Jag tror egentligen inte att bygglovet blir några problem, utan att det som kan ta stopp är hos Länsstyrelsen :) Där är ju första prövningen.
Det finns flera, icke avstyckade, tomter på vår fastighet, varav jag i dagsläget bor på en av dem.
Tomten kommer inte styckas av oavsett, även om vi får bygglov.
Har inte något med Natura 2000 att göra men se till att ni som familj tänker igenom även för framtiden, vad händer om något hus blir obebott? Är ni beredda att hyra ut "huvudbyggnaden" för att ni själva trivs bättre i det hus ni har byggt? Vi har vänner som just nu står inför att lämna det hus de har renoverat och byggt ut för att flytta in i fastighetens huvudbyggnad och det känns tungt för den parten som är ingift och har satt sin prägel på deras nuvarande hus även om det finns många faktorer som talar för att de gör rätt i att flytta.
Naturligtvis inget du behöver redovisa här! Mest så att du har med det i tankarna, det är trist att bygga ett drömhus för att sedan inse att det rimligaste är att bo i ett annat hus. :)
 
Har inte något med Natura 2000 att göra men se till att ni som familj tänker igenom även för framtiden, vad händer om något hus blir obebott? Är ni beredda att hyra ut "huvudbyggnaden" för att ni själva trivs bättre i det hus ni har byggt? Vi har vänner som just nu står inför att lämna det hus de har renoverat och byggt ut för att flytta in i fastighetens huvudbyggnad och det känns tungt för den parten som är ingift och har satt sin prägel på deras nuvarande hus även om det finns många faktorer som talar för att de gör rätt i att flytta.
Naturligtvis inget du behöver redovisa här! Mest så att du har med det i tankarna, det är trist att bygga ett drömhus för att sedan inse att det rimligaste är att bo i ett annat hus. :)

Bra poäng! Det är något som vi tänkt över en del och funderat över. Det finns en del planer för det, dels med mitt syskon men även för ett ev bostadsskifte i framtiden :)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: Catsu
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 217
Senast: LinnK
·
Hemmet Var är min bilnyckel? Jag har letat i tre dagar. Eftersom jag inte kan lämna hemmet utan bil (bor i obygden) så borde den vara hemma...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 297
Senast: fejko
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp