Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Vi köpte helt fyrkantiga spärrar, 4", och hyvlade dom åttakantiga. Tror de kostade 40:-/st men har inte fått fakturan än.

Här är några av bommarna.

Ett av hinderna.

*Hoppar in* -Intressant tråd!
Har inte läst hela, men stora delar av den. Har dock inte hittat något om "3D" plank, finns det någon som vet hur man bygger dessa?? Skulle bli så tacksam! ;)

3D-plank?

menar du med optiska synvillor på? annars är alla hinder i 3D..

har du gjort stöden själv? ist fall hur gjorde du dem/ var fick du materialet?

jag hittade ett ur kul hinderstöd på denna hemsidan!!! ritade lite i paint också, men jag ska nog bygga ett par sådanna här:D och måla i nån rolig färg:P
http://www.softsaddles.info/vogue.htm
29614070.jpg
[/url][/IMG]

29682802.jpg
[/url][/IMG]
har nån gjort we hinder, typ bro och grind? vill göra en välvd bro men vet ej hur:( och tror ni att denna modellen på grind kan fungera?? snälla svara nån!! denna tråden känns tom nu:(:(

som anna_ sa man ska inte hoppa och den ska inte kunna rivas eller vältas, därav ställningen till själva grinden som jag tänkt ska kunna flyttas runder så att man inte behöver slå ner 2 pålar i paddocken att hänga grinden på. tror ni att den fungerar??

Asså jag menade den lila sockerbitsliknande saken över. ;)

aha^^ men det finns redan sånna att köpa, har sett flera på bilder. ritade lite dåligt men ska såklart göra dem så att bommarna kan ramla ut lätt.
men funderar att göra en sån här variant i stället, då får man 4 höjder som lätt kan rivas men som står stadigt.
29700782.jpg
[/url][/IMG]

Tänkte bygga några till i sommar. Ngn som har byggt hinder och har tips på material och kanske på hur man gör?
Eller tips på ngn internetsida där det finns beskrivet?

Ja du...Det finns mycket att hitta på ute i naturen.Du kan tex ta gamla träd (björkar,tunna trädstammar) och använda som bommar.Så kan du ha bildäck som hinderstöd eller att ha liggandes under hindret.Sedan kan du bygga upp 'ris' hinder med en massa bråte man hittar i skogen,super enkelt och superkul för hästar att hoppa.Hoppas det går bra med nya hinderbanan,många kramar Melinda :love: :laugh:

För att hålla igång tråden tänker jag lägga in lite bilder så fort mitt är klart, håller på och bygger hinderstöd och cavalettistöd, och ett plank ;) Har bara planket och några bommar kvar att måla :D Sen blir det bilder!

Älskar denna tråden. Har fått massa tips som kommer användas någon gång i framtiden då jag och hästen är redo för att hoppa :D

Her er våre "egenkomponerte" hinder. Litt bildekk, og en del trestokker ++
På et bilde hopper vi over et hinder med stol som hinderstøtte, men denne løsningen er ikke min favoritt, da hesten kan hekte seg i stolen.

1004861.jpg

4841_1082079376397_1358715353_30233662_4844410_n.jpg

4841_1082079776407_1358715353_30233672_5788117_n.jpg

4841_1082080416423_1358715353_30233687_1617823_n.jpg

Her laget vi mexikansk kryss. (ser ut som en x ovenfra)
4841_1082080656429_1358715353_30233693_6454396_n.jpg

Har dessverre ikke bedre bilde av dette, men synes sånn ca.
6096_1103972763718_1358715353_30290709_3348202_n.jpg

det mexikanska krysset ser läskigt ut!! hur reagerar hästarna på det?

Nå hopper ikke jeg så veldig høyt, men ponnien min (som er den eneste hesten jeg har hoppet det med) syntes det var skummelt første gang i styrte på (nølte, men hoppet), andre gang var det helt greit.

Senast ändrad av en moderator:

Det där är ett riktigt kryss, det vi brukar kalla kryss heter egentligen sax. Jag har hoppat det med flera hästar och dom reagerar inte annorlunda. Det är ganska roligt att hoppa faktiskt, och det blir ordentlig inramning för det är ju så mycket lättare att hoppa i mitten än på sidorna.

då kanske det är bra träning för min häst:) hon vill gärna hoppa på sidorna och inte rakt på hindret. både bommar på marken och 1m höga hinder hoppar hon så, riktigt irriterande:( hon har varit hallt så det har inte blivit nåt nytt hinder på länge men i vår så ska jag börja snickra ihop infångare i olika former, har nån några lätta men roliga förslag på "läskiga" infångare?

jag har också provat att hoppa riktigt kryss, men de är ju förbjudet på tävlingar pga olycksrisken, risken ligger i att om hästen river övre bommen så kan den inta falla ner på marken utan kommer att vippa upp och i värsta fall lägga krokben för hästen..

men det var nyttigt att hoppa på låg höjd :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
599
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama