Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

De planken jag gjorde senast (kommer ev bild senare) är 3 meter långa och tjockleken är 45x120 mm. De blev rejäla och bra.

ha så tjocka plankor att din häst kan slå ner den, men inte så tunna att de flyger av. en shettis kan skada sig på tunga bommar och en stor häst kan dra med sig för lätta hinder och skada sig.

Nu är jag färdig med 3 hinder till.
här kommer bilder:
CIMG1746.jpg

CIMG1744.jpg

CIMG1742.jpg

Fina hinder! Och kul med en så liten grind! Har du hindren bara för att hoppa själv eller har du tex inackorderingar eller använder fler dem?

Ja grinden är bara 30cm jag ville att alla skulle kunna använda den även om man hoppar små låga hinder.
Just nu e jag själv, men när stallet är färdigt så har jag 4 boxar att hyra ut.

Vad använder ni för färg? Har kommit på att man borde dra över hinderstöden och kanske nån bom.

Kan man måla metalltunnor som är lite rostiga (inte så att det lossnar rost men de är bruna och fula)? Förarbete? Vad för färg?

Never mind min fråga. Tog händiga mamma till hjälp. Nu är två hinderstöd vitmålade, två bommar likaså! Bommarna ska få lite mer färg på sig och flertalet hinderstöd står på tur... :) Kommer få inhandla mer färg hehe.

Tycker ni tunnorna ska matcha några bommar eller ska de ha egen färg? Vi har ju egengjorda bommar som inte är så jämna, kommer kanske måla dem enbart vita för det kommer inte bli jämna fina färgpartier ändå. Så kan man ha vita bommar till tunnorna kanske?

Vilka fina hinder ni har gjort!!
Har själv gjort en grind, bilder kommer då jag har målat den.
Har ni fler tips på typ hinderstöd?? :D

mät dig fram till färgpartierna och sätt maskeringstejp :idea: men kom ihåg att vika in änden på tejpen, annars får du inte tag på den när du ska ha av den :o

jag tycker att tunnorma kan vara olika färger, några vita som du kan ha till alla hinder, sedan några i olika hinderfärger :)

Har målat nu! Grön-vita blev två bommar. Längre har jag inte kommit hehe. Vi köpte några hyfsat tunna 'bommar', de håller så länge de håller. Pappa ska förhoppningsvis låna en svarvmaskin så han kan snygga till våra egna bommar och göra nya också, så de blir jämna och fina :)

Vi har bara fyra tunnor. Funderar på om man kanske ska göra dem gråa? Neutralt och inte lika skrikigt som vitt. Eller som du säger, två gråa och två färgglada. Är bra titthinder att hoppa över, med tunnor + vanligt hinder :)

Schysst! Imorgon ska jag också ge mig på en grind vi har. Måla och snygga upp den lite :) Samt måla fler hinderstöd och ev bommar.

Trevligt trevligt, brinden blev ju billig oxå:
Själva materialet, från ett gammalt staket=gratis :)
Färg som vi använt inomhus=gratis
skruvar (pappa är snickare)=gratis :D

Lite bilder på det hela! Fyra hinderstöd har blivit vita och två bommar klara. Bommarna i bakgrunden är halvvägs gröna/gula nu :) Bättre bilder kommer när allt är torrt så man kan ställa upp hinder!

Foto282.jpg

Foto284.jpg

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
599
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(
  • Freestyle och htm