Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

jag ska nog testa hoppa det som bommar och som 10cm högt, när jag kan hoppa min häst igen dvs:) hon vill alltid hoppa av på vänster sida och inte i mitten:(

fina hinder^^, men måste bara säga att jag tyckte att din häst såg ut som en förvuxen shettis vid första blicken^^ jätte söt i den tjocka vinter pälsen:) vill du byta mot ett helgalet halvblod?

praktiskt, det är ju jättelätt att använda 45x45 virke till bommar, då orkar man bära fram flera stycken på en gång :idea:

och vilken fin häst :love:

Vi har nongång byggt roliga hiner ,alltså inte bara "vanliga" med bommar och stolpar. Utan ett av vårt hinder var hö balar ( rätblock) som var staplade efter varann, sedan stockar ,gamla bil däck.. det finns massor att hitta på. och hästarna älskar d ! :) vi har oxo gjort "trippeli" vet inte vad det är på svenska, men att flera hiner efter varann, vi har oxo byggt hinder av gamla tunnor.. :D

Buck - Haha han är nordsvensk ;) nja honom vill jag inte byta bort (a)
BeastieBabe - Ja, det är super att kunna bära alla bommar samtidigt :) Pållen tackar ;)

*kl
Nu e den här tråden ganska gammal så antar att författaren till tråden redan har gjort hindren ? xD

den här tråden kommer alltid att vara aktuell, det finns alltid folk som är intresserade utav andras ideer.

*kl
Nu e den här tråden ganska gammal så antar att författaren till tråden redan har gjort hindren ? xD
sådana här trådar blir aldrig inaktuella, nya idéer kommer hela iden och folk bygger hinder då och då och visar här i tråden..

jag blir alltid lika glad och inspirerad när jag ser någon som byggt något, för alla ändrar ju litegrann på form, design och fägr :idea:

superinspirerande tråd :bow:

ligger och funderar lite och undrar om man inte kan såga av och böja till rengöringskrokar och hänga hindren i dem om man sätter fast dem på em stolpe med hinderstöd, bara en spontan tanke....

låter det jätte virrigt?

Jag skulle också vilja ha tips :)
framför allt på fälttävlans hinder som är lätta att bygga hemma :D

det är flera här som byggt murar, det kanske är ngt till fälttävlan?
sen så är det många som röjer i skog nu, du kanske ska köpa ett träd?^^

du får be ngn snäll bonde med en stor traktor. Annars så kan du ta ung träd och göra ett fast plank av dem

KL

Jag har funderat på om det inte går att ta färdiga staketstolp, impregnerade och allt, och såga av spetsen och bygga foten med antingen plank eller gjuta. Man kan ju kolla diametern på stolparna så de passar bomhållarna (10x10 cm). De blir kanske inte 180 höga men borde funka :) Eller vad tror ni?

borde gå utmärkt.. man behöver inte ha fullhöga hinderstolp, men det är bra om de är iaf 50 cm högre än hindren man hoppar för att inte hästen ska råka hoppa över dom och få magen på stolpen..

visa gärna bilder sen :idea:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
599
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Dagens nagellack!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur