Buketräff hos athena_arabians

Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-hemlig (åker troligen hem sen kväll/natt, men det är inget löfte ;))
-Dentaku (vill ha golvplats men tar med madrass)
-Scata (vill ha golvplats inne, men tar med egen säng + tar med egen mat eftersom jag är matallergiker, men vill gärna ha en plats på grillen... :d)
-Blacksmithfarm (räcker med golvplats, fixar ngt att sova på...)
-Solan64 (sover hemma)
-Io
-snow
-pulkaskurk

Vi vill ha räkor:
-athena_arabians
-Ninnurur
-Dentaku
-Saeta
-Solan64
-Io
-snow
-pulkaskurk ?

Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-hemlig (åker troligen hem sen kväll/natt, men det är inget löfte ;))
-Dentaku (vill ha golvplats men tar med madrass)
-Scata (vill ha golvplats inne, men tar med egen säng + tar med egen mat eftersom jag är matallergiker, men vill gärna ha en plats på grillen... :d)
-Blacksmithfarm (räcker med golvplats, fixar ngt att sova på...)
-Solan64 (sover hemma)
-Io
-snow
-pulkaskurk

Vi vill ha räkor:
-athena_arabians
-Ninnurur
-Dentaku
-Saeta
-Solan64
-Io
-snow
-pulkaskurk ?

Vad som tas med till gemensam mat, av vem:
athena_arabians - räkor, tzatzki, bål,
Ninnurur - beasås, räko, aioli
tanten - bröd, grönsallad
Dentaku - ägg?
Blacksmithfarm - vattenmelonsallad (melon, feta, lök), "naturell" melon (om vi vill ha?)
Io - torra tillbehör till efterrätten (maräng, chokladsås, nougatsås, bananer...)
pulkaskurk - grädde och glass till efterrätten¨

Minns att vi diskuterade potatis - var det någon som fixade det - eller behövs det köpas?

SUCK!!!

Nu slog det mig att det ju är en tisdag, jag jobbar enbart onsdagar så ska jag komma blir det vackert att åka hem på kvällen :banghead::banghead::banghead:
Återkommer med besked!:crazy:
Har inte sett besked - så jag citerar så att du får en notis :) Hoppas du kan komma :)
Oj så kul med en buketräff inom vettigt avstånd! :D

Pga halvklent psyke och sjuka småbarn vågar jag dock inte skriva upp mig på listan förrän jag vet hur vi alla mår den dagen. Är det ok med ett väldigt sent svar?
Tar med egen mat och om jag sover över (om det fortfarande finns plats) plockar jag med madrass :)
Samma här - citerar så du blir påmind - hoppas du kan komma :)

Vadförnåt?:confused:

Givetvis, välkommen! :up: Vill du ha räkor? Och sover du över?

Kanske du skulle kunna fixa glassen och grädden till efterrätten eller vad säger du @Ninnurur ? Jag vet vilket håll @pulkaskurk kommer ifrån och det tar inte lång tid ut hit :D som du kanske sett kör vi på laktosfritt och Willys hade tydligen extrapris på Siaglass. Hur mycket som behövs överlåter jag på er andra, marängsviss är inte jag så bevandrad i :p

Jag vill gärna ha räkor om någon annan vill hjälpa mig att skala dem. Det är typ omöjligt med en hand...:meh:
Men jag klarar mig bra utan också :)
Laktosfritt hade jag missat men jag fixar det :)

Det är vaniljglass det ska vara va? Någon får berätta hur mkt som behövs.

Jag vill gärna ha räkor om någon annan vill hjälpa mig att skala dem. Det är typ omöjligt med en hand...:meh:
Men jag klarar mig bra utan också :)
Laktosfritt hade jag missat men jag fixar det :)

Det är vaniljglass det ska vara va? Någon får berätta hur mkt som behövs.

Självklart hjälper vi till med det, vill du ha räkor ska du givetvis äta det!

Definitivt vaniljglass och som sagt, Willys hade ju kampanj på även den laktosfria. Mängden överlåter jag på @Ninnurur och @Blacksmithfarm mfl :D

Äsch - barnvakten har rymt på någon :devil: kryssning, får man ens göra så när man är mormor :rage:.
Så min golvhörna blir över, jag måste flaxa hem igen på kvällen/natten :meh:.
Mao - jag får inte dricka favvon Amarone... :arghh:.

Äsch - barnvakten har rymt på någon :devil: kryssning, får man ens göra så när man är mormor :rage:.
Så min golvhörna blir över, jag måste flaxa hem igen på kvällen/natten :meh:.
Mao - jag får inte dricka favvon Amarone... :arghh:.

Kan du inte vända dig till BO (du är ju hennes barn menar jag)? En sådan där behandling måste ju vara straffbar!

Kan inte BARNET sova hos en kompis? :)

Alltså min kompis tyckte att jag var lite dåligt påläst vart jag egentligen skulle! Vi snackar om Dalarna va? Närmaste civiliserad stad är...? tänkte meddela min torped om jag inte återkommer på onsdag :angel:
@athena_arabians jag vill gärna har räkor men det kanske du har koll på? Tar du emot betalning via swish?

Alltså min kompis tyckte att jag var lite dåligt påläst vart jag egentligen skulle! Vi snackar om Dalarna va? Närmaste civiliserad stad är...? tänkte meddela min torped om jag inte återkommer på onsdag :angel:
@athena_arabians jag vill gärna har räkor men det kanske du har koll på? Tar du emot betalning via swish?

Pappa fick vid ett tillfälle när jag var liten ett vykort från Kina med adressen:

Keken
Svärdsjö
SWEDEN

:D Lägg till att vi befinner oss i Falu kommun, ganska exakt 2,5 mil från tätorten. Ska man vara väldigt kinkig bor jag innanför tullarna också, dvs Borgärdet.

Jo just hur ser väderprognoserna ut?

Uppehåll och halvklart enligt både SMHI och YR. Skulle det kännas kyligt senare på kvällen (natten?) slår jag på en värmefläkt ett tag och det finns fleeceplädar också.

Kanon @athena_arabians då har jag en ungefärlig sökradie efter mina kroppsdelar! :up:
Om bilen avgår från Uppsala strax efter två, när bör vi anlända? Räkna in kort rast plus inköp på systembolaget :p

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 299
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka