Ja det är alltifrån att det är ens fel att planeten håller på att brinna upp eftersom man inte är rödgrön, till att man i slutänden nog är rasist ändå eftersom man vill ha ett vettigt företagarklimat och röstar för det. Eller för all del att man är ett klimatförnekande kapitalistsvin som inte har medkänsla med andra människor för att man vill värna det land ens släkt brukat i generationer, och inte uppskattar att det godtyckligt konfiskeras av myndigheter. Värst är väl ändå om man råkar säga att folk får köpa en bit land och bruka som de själva vill, om de tycker att gängse metoder är fel. Det får man ju inte tycka, för alla kan ju inte köpa en bit land. Vilket är sant, men jag har mkt svårt för missunnsamheten och avskyn mot de som har nåt andra inte har. Det är också människor liksom. Istället för att sträva framåt själva så ska andra tryckas ner, jag har svårt för den inställningen överlag.
edit: taggar @WildWilma i samma svar
Ja, jag har också sett den sidan av vänstern och den är inte trevlig. Jag håller med dig om att högersidan har nyanser. Jag gillar företagande, flit och strävan. Folk som skapar sitt eget. Jag tycker att missunnsamheten är ofräsch.
Jag tycker att det är synd att företagande nu måste klumpas ihop med konservatism och rasism. Att regeringsalternativen inte ser bättre ut. Hade det inte varit för den moraliskt undermåliga sörja som blir till höger så kanske jag hade röstat något snäpp ditåt. Men just nu ser jag hellre att dessa frågor får backa lite, än att människors rättigheter hotas. Det att trist att det behöver bli så. För jag ser oss också som ett flitigt och kreativt folk, som skulle kunna åstadkomma mycket om det var lite enklare att vara företagare.