Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
"Nuförtiden kan man inte gå in i en mataffär (i synnerhet inte om man är Kajsa Dovstad) utan att känna akut skräck. Man vågar knappt köpa en pizza längre. Att åka kollektivtrafik är en omöjlighet, eftersom fjortonåringar kanske hånar en, och att promenera hem på kvällen är uteslutet om man inte vill utsättas för åtminstone två förnedringsrån. Svensken – och framförallt den svenske mannen – är svag, skör, och i stort behov av statens rediga ingripande.

”Utvisa dem!” grinar vuxna män om (framförallt) barn. ”Lås in dem för all framtid! Det här är ett krig!”
"

https://www.kontextpress.se/politik...om-helst-ska-utsattas-for-ett-fornedringsran/

Den här texten ger så mycket insikt och perspektiv. Om ni har några minuter över så läs den.

Halva byn röstade på SD
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MoRKQm/nastan-halva-byn-la-sin-rost-pa-sd-inte-forvanad

Kommer byn att vara delad nu? Kommer man inte att prata med varandra längre? Kommer man att gå o titta snett på varandra och undra om hen verkligen röstade på SD eller kommer alla att leva och umgås som vanligt.
Visst fortsätter vi prata med varandra, men jag kommer alltid undra i bakhuvudet "är du en av de som inte vill att jag ska finnas? är du en av de som hatar mig och hela min familj?" (Nej, jag bor inte i Vollsjö, men det är lika illa här.)

Inget av det här är komiskt. Framfarten av ett rasistiskt parti i Sverige är inte komisk. Det är vidrigt att sitta och hånfnissa när folk i det här landet är livrädda för sin och sina barns framtid.
Det är också ganska många som är "livrädda för sin och sina barns framtid" när det gäller energipriser, kriminella klaner och islamisering, men då är det den urbana vänstern som sitter och fnissar.

Av det lilla jag ser på sociala medier förekommer massor med hat och den kommer främst (nästan enbart) från det ena politiska hållet (höger). Jag har spärrat inlägg inlägg från flera bekanta på FB som ständigt sprider och delar rasistiska och hatiska inlägg.

Intressant. Jag ser mest hat och nedlåtande kommentarer, påhopp och anklagelser från vänstersidan. Å andra sidan deltar jag mest i diskussioner om annat än integration, såsom företagande, miljöfrågor, skogs- och lantbruk.

"Nuförtiden kan man inte gå in i en mataffär (i synnerhet inte om man är Kajsa Dovstad) utan att känna akut skräck. Man vågar knappt köpa en pizza längre. Att åka kollektivtrafik är en omöjlighet, eftersom fjortonåringar kanske hånar en, och att promenera hem på kvällen är uteslutet om man inte vill utsättas för åtminstone två förnedringsrån. Svensken – och framförallt den svenske mannen – är svag, skör, och i stort behov av statens rediga ingripande.

”Utvisa dem!” grinar vuxna män om (framförallt) barn. ”Lås in dem för all framtid! Det här är ett krig!”
"

https://www.kontextpress.se/politik...om-helst-ska-utsattas-for-ett-fornedringsran/

Den här texten ger så mycket insikt och perspektiv. Om ni har några minuter över så läs den.

Visst fortsätter vi prata med varandra, men jag kommer alltid undra i bakhuvudet "är du en av de som inte vill att jag ska finnas? är du en av de som hatar mig och hela min familj?" (Nej, jag bor inte i Vollsjö, men det är lika illa här.)
För mig får du finnas och jag hatar inte din familj men jag röstar på SD

Men ibland skriver man väldigt otrevligt utan att egentligen mena att vara otrevlig jag är själv expert på det när jag är stressad 😂

Tror faktiskt inte ens hälften av inläggen som läses som otrevliga är menade att vara det.
Om man vet med sig att man ofta låter otrevlig som stressad, varför då ge sig in och skriva på sociala medier när man är stressad? (inte menat som kritik, utan som ärlig fråga, själv försöker jag nämligen undvika det just för att inte bli uppfattad som surare än jag är)

Det är också ganska många som är "livrädda för sin och sina barns framtid" när det gäller energipriser, kriminella klaner och islamisering, men då är det den urbana vänstern som sitter och fnissar.

Men du kan väl inte mena att det är samma sak att vara rädd för energipriser och att vara rädd för att bli utvisad mot en säker död? Nån jävla måtta får det väl ändå vara?!

Intressant. Jag ser mest hat och nedlåtande kommentarer, påhopp och anklagelser från vänstersidan. Å andra sidan deltar jag mest i diskussioner om annat än integration, såsom företagande, miljöfrågor, skogs- och lantbruk.
Kan man får exempel på hur de är formulerade? För från högersidan är det ofta "Så du vill att svenska kvinnor ska bli gruppvåldtagna av somalier??" eller nåt i den stilen.

Men du kan väl inte mena att det är samma sak att vara rädd för energipriser och att vara rädd för att bli utvisad mot en säker död? Nån jävla måtta får det väl ändå vara?!
Folk kan drivas från hus och hem i vinter och kommande år, det skrämmer oerhört mycket. Och att blir "utvisad mot en säker död" har hittills aldrig visat sig stämma. Om det verkligen föreligger fara för livet kommer nog inte personen utvisas, men det återstår att se.

Med tanke på att du tror att Bukefalister på något vis utgör "extremvänstern" är jag inte så säker på att du har förmågan att urskilja vem det är som sitter och fnissar åt dig.

Jag satt faktiskt och skrev på ett mer seriöst svar, men jag hann se det du svarade andra, och det började kännas meningslöst eftersom du inte verkar basera något på fakta. Vaddå "kommer nog inte att utvisas"?

Ja, precis, och det är det här som gör mig så arg. Jag VET att en del känner sig svikna av politiken och tror att SD är svaret. Jag vet att det finns arbetare som känner sig svikna av S. Men jag tror de allra flesta är medelsvenssons som har det gott ställt, läser för mycket kvällspress och tycker att det är bekvämt att beskylla ”de andra” för samhällets alla problem. De går på retoriken där utsatta grupper ställs mot varandra och bemödar sig inte att sätta sig in i det partiet som de röstar på. Det finns säkerligen undantag, men hittills har jag faktiskt inte hört ett enda vettigt argument från en SD-anhängare. Men jag väntar med ett snart utbrunnet tålamod.

Det tragiska är att man behöver inte ens vända sig till kvällspressen för att media ska vara otroligt vinklat. 2% av alla nyheter hos det stora mediehusen handlar tydligen om förorten. Och av de 2% är 83% om brott. Mao bidrar all media till denna UPPLEVDA otrygghet och polarisering som leder till dessa ogrundade valresultat. Jag är så jävla förbannad.

SD:s politik kommer att göra det omöjligt för sådana som jag och mina nära att finnas i Sverige. Många kommer att dö, andra att få hela sina liv förstörda. Om jag får finnas och du inte hatar mig och min familj, varför rösta på en politik som kommer att förstöra våra liv?
Jag skulle tro att de flesta av det konservativa blockets väljare ser HBTQ-frågan (som jag antar det handlar om) som ointressant och överskuggad av viktigare frågor. Det är tråkigt att de rödgröna partierna fortsätter driva politik som gör det omöjligt att rösta på dom, men då blir det så här.

Sitter och tittar på en morddokumentär. Det pratas om hur man inte tog sexuella övergrepp mot kvinnor på allvar för 30 år sedan. De klipper till en politisk debatt där en kvinna frågar en man om han inte anser att våldtäkt inom äktenskapet bör kriminaliseras. Han svarar ett rungande ”Nej!” och ett femtiotal män i samma sal skrockar högt tillsammans med honom. Jag vill kräkas.

Det får mig att tänka på hur SD beskyller nysvenskar för övergrepp utan att sopa rent framför egen dörr för det där skrocket har jag hört i alla år. Mamma vittnar om det. Mormor vittnar om det. Gammelmormor vittnar om det. Hon ville förresten inte ens ha barn, men var tvungen till sex med sin man. Försökte springa i trappor för att få missfall och hoppa av spårvagnen baklänges. Myter sa att man skulle få missfall då. Gammelmorfar vittnar till och med om sina övergrepp mot henne, och andra, i någon form av memoarer som han gjorde innan sin död.

Nu har jag en dotter. Jag är orolig för allt hon kan råka ut för, det är man som mamma. Just nu främst orolig för att hennes rättigheter som min gammelmormor, min mormor, och min mamma har kämpat för att jag och hon skulle få.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 516
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar