Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det finns en bekymrande segregation på många ställen, men det är verkligen inte "utanför det som kallas svenskt samhälle. "

Ett av problemen är att det kokar lite torrt oftast, där det är falska påståenden som ligger bakom kokandet, särskilt när det gäller påståenden om utsatta områden.
Nja både och.

Framförallt har problem ignorerats.

Det är parallella samhällen... kulturelit och ekonomiskt.

Om vi har medelsvenssons som tumstock.

Nästa val kanske man får vandra vidare i sin jakt på partitillhörighet; idag luftas det drömmar om att Centerpartiet också ska ansluta till den nya växande rasist- och nazistkramarrörelsen. Gillar inte att tvingas långt mycket mer vänsterut än var jag står för att kunna få rösta på en rimlig inställning till extrema nationalistpartier.
Förstår det!

Lite OT, men ändå inte. Rekommenderar att lyssna på P1s Mellanösternpodden, senaste avsnittet handlar om HBTQ-personers villkor i dessa länder.
Ontopic är att det är sjukt och fruktansvärt hemskt att SD inte vill att dessa ska få asyls i Sverige.
Det är bedrövligt hur de blir behandlade i sina hemländer, och det är hemskt att SD inte förstår att mina bröder och systrar dör och fängslas.

Menade mer att SD inte existerar i ett slutet vakuum här i Sverige, de har såklart kontakter och paralleller med liknande rörelser. Åkesson mös tex. i en intervju med Giorgia Meloni häromåret.
Jaså Meloni som spred en våldtäkts-video under valkampanjen (fruktansvärt att exploatera brottsoffret på det viset), visste inte att hon och Åkesson mötts men kan tänka mig att de hade det riktigt trevligt tillsammans, de verkar ju ha en del värderingar gemensamt i sina respektive partier.

Nja både och.

Framförallt har problem ignorerats.

Det är parallella samhällen... kulturelit och ekonomiskt.

Om vi har medelsvenssons som tumstock.

Ser inte att de ignoreras. Det är stora satsningar på både polisnärvaro, skolgång och andra utvecklingar. Segregation i den omfattningen är inte bra; men det är inte homogena parallella samhällen som utvecklas, det är en stor mångfald.

Nästa val kanske man får vandra vidare i sin jakt på partitillhörighet; idag luftas det drömmar om att Centerpartiet också ska ansluta till den nya växande rasist- och nazistkramarrörelsen. Gillar inte att tvingas långt mycket mer vänsterut än var jag står för att kunna få rösta på en rimlig inställning till extrema nationalistpartier.
Jag röstade på c... valde i år med att låta bli eller detta. Inte nöjd med valmöjligheter för oss som inte tror på den röda linjen för ett bättre samhälle.

Jaså Meloni som spred en våldtäkts-video under valkampanjen (fruktansvärt att exploatera brottsoffret på det viset), visste inte att hon och Åkesson mötts men kan tänka mig att de hade det riktigt trevligt tillsammans, de verkar ju ha en del värderingar gemensamt i sina respektive partier.
Det var nog förvisso bara digitalt, men det har skett.

• Gilla
Reactions: Mkb
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 516
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar