Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi pratade ju om koranbränningarna här en del, och jag tillhörde en av de som var extremt arg över att det tilläts på det sättet det gjorde. Men jag anade faktiskt inte att de var så sammanlänkade med personer som kan knytas till SD, och att det så medvetet användes. Tycker att allt är så vidrigt, och inte bara från SD utan KD som tyckte att polisen borde skjuta skarpt. Hatar verkligen sättet utsatta grupper sätts emot varandra. Det känns som uppviglande retorik i stil med USA.
https://www.dn.se/sverige/sa-forsokte-utlandska-aktorer-paverka-arabisktalande-svenskar-infor-valet/.

Också vidrigt.

Apropå Stram Kurs Sverige:
"Programledare var de forna järnrörsbröderna Erik Almqvist och Kent Ekeroth. Den senare har genom sajten han arbetar för, Samnytt, agerat mediepartner till Rasmus Paludan vid dennes koranbränningar runt om i landet.

Samnytts reporter Simon Kristoffersson kallar på sin Instagram Paludans hatmöten för en ”undervisning i yttrandefrihet” gång på gång.

Efter den sverigedemokratiska valframgången postar han en bild där han håller om en leende Kent Ekeroth – de firar SD:s landvinningar. Bildtexten är avslöjande och blottlägger varför sajten lade så mycket resurser på att följa och marknadsföra Paludans hatturné: ”Korankravallerna gjorde sitt jobb”.

https://expo.se/2022/09/nar-segerrusiga-sd-tappar-masken
Just ja, Kent Ekeroth var det ja! Det var honom jag blandade ihop med Björn Söder.

Ganska komiskt att Lööf har lagt så mycket energi o kraft på SD och så går C väljare och röstar på SD istället så att C gör sitt sämsta val någonsin.
Som sagt har de tappat en del till S, Lööf sa pga. dragningskraften med kvinnlig statsminister men jag tror snarare på att det framstod som lite oklart vart C stod när S fick lov att regera med högersidans budget.

Sedan förstår jag verkligen inte varför gamla centerpartister inte slöt upp unisont efter nyheterna om att Lööf var måltavla vad gäller terrordåd via mord. Det säger liksom en del om samhällsklimatet idag, och att vi inte har råd att låta främlingsfientlighet härja fritt.

Inget av det här är komiskt. Framfarten av ett rasistiskt parti i Sverige är inte komisk. Det är vidrigt att sitta och hånfnissa när folk i det här landet är livrädda för sin och sina barns framtid.
Eller korkat av Lööf. Varför inte lägga sin energi o kraft på sin egen politik så kanske hon hade behållit sina väljare och kanske öven lockat till sig nya. Hon får faktiskt skylla sig själv när hon ägnar sin tid åt SD. Om du folk är så rädda är jag ävertygad om att folk själva begriper det. Varför måste Lööf tala om det för folk. Är folk dumma?

Ja det var inte ett försiktigt frågande typ vill du se? Utan hon vred skärmen åt mitt håll och sa att jag skulle titta. Och vi lyssnade på hjärtljud. Jag är ju knappast vare sig den första eller sista som hon gjort så mot.

Usch vilket fruktansvärt agerande! Verkligen fel person på det jobbet.

Tyvärr lär det bli standard om SD och KD får som de vill. I Ungern införs det fr o m fredag 😔

Vi pratade ju om koranbränningarna här en del, och jag tillhörde en av de som var extremt arg över att det tilläts på det sättet det gjorde. Men jag anade faktiskt inte att de var så sammanlänkade med personer som kan knytas till SD, och att det så medvetet användes. Tycker att allt är så vidrigt, och inte bara från SD utan KD som tyckte att polisen borde skjuta skarpt. Hatar verkligen sättet utsatta grupper sätts emot varandra. Det känns som uppviglande retorik i stil med USA.
PrMWEyt.webp

Som sagt, tycker man att SD är en helt rimlig reaktion på samhällsklimatet så borde man väl tycka samma sak om Nyans?
Eller så kanske SDs framfart är en reaktion på att det växt fram något annat än demokratiska värderingar.

Det handlade inte om Nyans...utan om det som skedde bakom dom.

Eller så kanske SDs framfart är en reaktion på att det växt fram något annat än demokratiska värderingar.

Det handlade inte om Nyans...utan om det som skedde bakom dom.
Min poäng är väl snarare att det inte bara handlar om SD, utan det som sker bakom dem, eller runt dem snarare. De är liksom del av något större ur både ett globalt perspektiv. Kan man tänka så om Nyans så borde det vara plättlätt att se att det också rör SD.

Min poäng är väl snarare att det inte bara handlar om SD, utan det som sker bakom dem, eller runt dem snarare. De är liksom del av något större ur både ett globalt perspektiv. Kan man tänka så om Nyans så borde det vara plättlätt att se att det också rör SD.
Det kan man nog inte säga eftersom SD inte vill ha invandring

Ja? Kan du berätta om hur SD fått "uppmaningar " liknande de i länken? Från det globala perspektivet?

Att kalla SD en reaktion på icke-demokratiska värderingar är ju att missa det faktum att SD består av icke-demokratiska värderingar.
Men det resonemanget är ju fel. SD kan ju inte växa och få denna framgång på eget bevåg. Dom måste ju ha hjälp av svenska folket vilket dom har fått

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 516
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?