Skulle ni klassa en kennel som registrerar i SJR som seriös? Aldrig stött på det innan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Öhhh... var vorsteh jag skrev men inte vad som blev(nej inte intresserade av wachtel även om den uppfyller det vi vill ha jaktmässigt)
Skulle ni klassa en kennel som registrerar i SJR som seriös? Aldrig stött på det innan...
Du får pmVilken kennel är det du kollat på förresten?
Do it! Jag har inte själv gjort det, men det var några i min rasklubb som hade varit nere nu och tyckte att det var helt fantastisktÅh, klurar på om jag ska anmäla Ladda till ett tyskt jaktprov i höst...
Någon som har erfarenhet av att starta prov i Tyskland?
Do it! Jag har inte själv gjort det, men det var några i min rasklubb som hade varit nere nu och tyckte att det var helt fantastiskt
Ah... Men tyska är ju inte så svårt, det är som det låter liksomMen det känns så svårt! Vad gör jag om domaren inte pratar engelska typ? Kan man be om en domare som gör det?
Jag kan knappt presentera mig på tyska..
Vi var nere och jagade i Tyskland i höstas, och det var tyvärr inte så många som pratade engelska där vilket ledde till en del missförstånd
Jag är onekligen riktigt sugen..
Ah... Men tyska är ju inte så svårt, det är som det låter liksom
Jag har en elev som kan tyska flytande, du får ta med henneAn auf hinter in, neben üben unter vor swischen typ
Det är en kille i klubben som ska ner och starta, men han ska starta ett annat prov på en annan plats. Han är tysk men svensktalande, så det hade ju varit perfekt att få med honom annars.
Jag har en elev som kan tyska flytande, du får ta med henne
Det tror jag att hon kan, hennes mamma är uppfödare Inga avgifter
Någon som ska till Elmia? Jag ska dit på fredag och mina laikor ska presentera rasen i rasparaden och kommer finnas i laikaklubbens tält.
En bekant var och startade sin münster i tyskland för ett par år sedan, hon fattade inte ett dugg av vad provledaren sa, men hunden fick bra omdöme! Mycket kroppsspråk och så var det någon som rykte in och översatte när hon gjorde helt fel.Åh, klurar på om jag ska anmäla Ladda till ett tyskt jaktprov i höst...
Någon som har erfarenhet av att starta prov i Tyskland?
En bekant var och startade sin münster i tyskland för ett par år sedan, hon fattade inte ett dugg av vad provledaren sa, men hunden fick bra omdöme! Mycket kroppsspråk och så var det någon som rykte in och översatte när hon gjorde helt fel.