Jag hänger på buke inte för att få gillanden eller vara del av någon omerta utan för att jag gillar att diskutera. Vad jag verkligen skulle vända mig emot vore en 'ogilla' knapp. Där kan vi tala om mobbing.
Jag uppfattar gillanden mer som att någon har läst vad jag skrivit och håller med eller vill diskutera mina inlägg inte som att det bekräftar mig som person. Jag har en tendens att skriva en rysk roman när jag blir lite uppeldad
och förundras ibland över att vissa orkar läsa igenom allt jag skrivit!
Jag känner inte igen den häxjakt som påstås förekomma här på Buke? Att vissa skriver mer och därför får en mer personlig relation är inte konstigt. Detsamma att en del trådar spårar ur och fokuserar på helt andra saker, det kan tom vara lite roande. Jag gillar buke pga att det är relativt hårt modererat och därför
inte blir sandlådenivå. Och som någon annan sa tidigare, buke är inte bara ett forum utan många har fått konkret hjälp och stöd vid personliga kriser. Mycket klokt sägs här, ibland håller jag med, ibland håller jag inte med, precis som IRL.
Ärligt, tittar folk faktiskt på hur många gillande ett inlägg får och känner sig mobbade för att inlägg som inte håller med dem får fler gillanden än de får? Jag kanske är naiv men det är väl ingen reflektion av dem som person utan bara av den åsikt de framför?
Om jag skrev, den enda rätta dressyren är rollkur, och folk sa emot mig och fick många gillanden innebär det att jag blir mobbad? Nej. Däremot om de som inte håller med ger sig på mig personligen, inte mina åsikter, ja då kan det övergå i mobbing.