Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Alla människor är och kan inte utrycka sig så neutralt och vänligt som du :)
Jag uttrycker mig knappast neutralt, inte i form av vilka åsikter jag skriver ner osv. Jag är väl helt enkelt inne på lite samma spår som @Mia_R i hennes senaste inlägg: att om många misstolkar ens inlägg så kan det vara värt att fundera på varför.

Kan även tilläggas att jag inte läser och skriver speciellt ofta i hästforumen, jag hänger mest på hund, vuxna, hem & hobby och ibland lite i kattdelen. Kanske har jag sådan tur att de "otrevliga kärringarna" bara finns i de forum där jag själv aldrig läser eller skriver. Det vore ju fint i så fall! (å andra sidan, om det är så, då förstår jag inte varför den här tråden ligger på "vuxna", då borde den väl ligga i någon av hästforumen)
 
Jag uttrycker mig knappast neutralt, inte i form av vilka åsikter jag skriver ner osv. Jag är väl helt enkelt inne på lite samma spår som @Mia_R i hennes senaste inlägg: att om många misstolkar ens inlägg så kan det vara värt att fundera på varför.

Kan även tilläggas att jag inte läser och skriver speciellt ofta i hästforumen, jag hänger mest på hund, vuxna, hem & hobby och ibland lite i kattdelen. Kanske har jag sådan tur att de "otrevliga kärringarna" bara finns i de forum där jag själv aldrig läser eller skriver. Det vore ju fint i så fall! (å andra sidan, om det är så, då förstår jag inte varför den här tråden ligger på "vuxna", då borde den väl ligga i någon av hästforumen)
Så vad du säger är att vi på häst är kärringar :confused::mad:
 
Det finns väl en anledning till att många lämnat forumet. :grin:

Har man en gång gjort misstaget att ha en avvikande åsikt än någon i KFIB (Klubben För Inbördes Beundran) så är du inte vatten värd på minst ett decennium.

Är man däremot på rätt sida kan man skriva precis vad som helst och få mängder av likes och totalt medhåll fast man inte tillfört ett endaste dugg.
Helst ska man dessutom ha en sjukt överlägsen och förlöjligande ton i sina inlägg mot pöbeln, då myser man ordentligt i rödvinsdimman.

Och som vanligt när det gäller sånt här; hävdar du att inte gänget finns är du förmodligen med i det.. :up:
 
Så vad du säger är att vi på häst är kärringar :confused::mad:
Oh ja, eller, kanske att alla hästälskare är kärringar? Det stämmer ju i så fall överens med Lampans bild av forumet, hon verkade ju tänka att hela buke var fyllt med kärringar :D Titta så fint det blir när alla är överens!
 
Det finns väl en anledning till att många lämnat forumet. :grin:

Har man en gång gjort misstaget att ha en avvikande åsikt än någon i KFIB (Klubben För Inbördes Beundran) så är du inte vatten värd på minst ett decennium.

Är man däremot på rätt sida kan man skriva precis vad som helst och få mängder av likes och totalt medhåll fast man inte tillfört ett endaste dugg.
Helst ska man dessutom ha en sjukt överlägsen och förlöjligande ton i sina inlägg mot pöbeln, då myser man ordentligt i rödvinsdimman.

Och som vanligt när det gäller sånt här; hävdar du att inte gänget finns är du förmodligen med i det.. :up:

Talar du av egen erfarenhet? Om inte, hur vet hur dessa användare reagerar i sina eventuella dimmor?:)
 
Förresten. En av de saker jag tänker på om jag tänker på forumet här, det är alla de trådar där folk får ordentlig hjälp av andra. Som exempel finns det ju tyvärr en stor mängd trådar av kvinnor som hamnat i destruktiva relationer. De kvinnorna får en helt otrolig hjälp att ta sig ur relationerna, att bearbeta allt som händer i relationen, under uppbrottet och alla känslor som kommer efteråt. Inte bara i form av "heja heja" utan det är pengainsamlingar, skjuts hit och dit, tillfälliga boenden och allt möjligt som ordnas.

I hundforumet, då dyker det upp folk som vill ha hjälp med allt från att hitta rätt hundras eller få ordning på sina extrema problem med redan inköpta hundar. De får ofta utmärkt hjälp! Troligen sker liknande saker även i hästforumen.

Det diskuteras hälsoproblem och hur de ska förbättras, det diskuteras husköparproblem och hur det ska bli ordning på sådant, problem med allt mellan himmel och jord... Ofta på ett mycket(!) bra sätt.

Sedan händer det såklart att det i vissa rena diskussionstrådar dyker upp väldigt olika åsikter och personerna med de olika åsikterna kommer kanske inte alltid väl överens.. Men är dessa (inte allt för vanliga) tillfällen alltså tillräckligt för att måla upp en bild av bukefalos som ett forum fyllt av otrevliga mobbare? Det låter för mig helt absurt!
 
Jag kan hålla med till viss del. Ja, det existerar viss popularitet, märks väldigt väl när någon som är populär skriver något får den massa gillar, skulle en icke populär skriva samma sak, kanske den får något enstaka gilla. Så att säga att det inte existerar är fel.

Sen kan jag helt ärligt säga att nätmobbningen här på buke är ganska tam i jämförelse med den på Truckers Paradise på facebook.

Det märks ganska väl när man inte tillhör de populära, tyvärr får jag lov att skriva, att ens åsikt inte är värt ett skit. Tycker det är lite tråkigt. Jag anser att man ska kunna diskutera på ett diskussionsforum utan att kasta ur sig någon skit (i någon form).
Det skulle kunna förbättras ännu mer, det kan det alltid, sen är frågan bara hur man vill att det ska förbättras och på vilket sätt?

Inlägg som får många gillanden sätter ofta fingret på något som många håller med om. Sen kan det finnas andra som skriver liknande, men då är det normalt den som lyckats formulera sig bäst och tydligast som får mest gillanden. Ett nätforum gynnar, på gott och ont, de som är vassa på att uttrycka sig i skrift.

Om det är någons inlägg man ofta gillar, så kan det ju helt enkelt vara så att man har liknande åsikter och gillar den personens sätt att resonera och uttrycka sig. Så då blir det ju rätt ofta som man läser ett inlägg som man gillar av den användaren.
 
Åh, är JAG med i bukemaffian nu?! Det här måste jag fira med en kopp te :banana:


(har förövrigt fått gott om mothugg från folk, som snabbt följts av trevliga inlägg när vi diskuterat vidare och kommit fram till något vettigt)
Wohoooo!
Det betyder att jag också är med.
Jag tycker att maffia låter spännande!
Vad blir mina arbetsuppgifter?
Driva in skatter?
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 776
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 008
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp