Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

RedHuuga pekar på en av de saker som det har hoppats på män för. Det ena är detta med utropstecken som en uppmaning, eller att visa på en stark åsikt. En annan sådan sak är att ta med ett "ju" mitt i alltihop - men det har jag inte sätt just här.

Jag håller med - tycker det ser onödigt uppmanande ut!
Använder mig av det då och då - men tycker ju själv det ligger en provokation i det!

Gillandet som markör på en företeelse är tröskat några varv nu, förhoppningsvis kan det ha stämt till eftertanke för nån av de som ev har missbrukat detta genom att låta bli att använda det.
 
Fast jag kan nog tycka att det är mindre på väg nu än tidigare - det är en trög båt att styra, och lite stökigt när så många försöker få fatt i ratten.
:up: Så bra beskrivet
Många vill hålla i ratten :)

Tendenser jag ser på detta forumet (vilket inte finns på andra forum) är att det är ett litet gäng (kärringar) som vill tala om vad som "gäller". Om någon har en avvikande åsikt, då går drevet.
:idea:Kanske är det de TS har känt av?
 
Ja, jag hade uppfattat det neutralt. Jag hade läste det med tolkning "äsch, det löser sig". :)
Om du missade poängen med ! så tar jag det igen, jag överdrev medvetet, så det finns inget bakom inlägget att ta på mer än att det är ett exempel.
Men fine, jag har förstått att du inte gillar mig och det är helt okej, man måste inte gilla alla, vi lever bara en gång. :)
Jag tror inte du förstår - hur du uppfattas är det inte du som avgör. Det är mottagarna av din text.

Jag ogillar dig inte, för jag känner dig inte. Men du är vad jag uppfattar som otrevlig i text och det bemöter jag. Och du fattar tydligen inte den poängen.
 
Något jag själv brukar göra, för att försöka minska risken till missförstånd och feltolkningar, det är att läsa igenom mina inlägg innan de postas. Det gör jag oavsett om jag skriver från dator, mobil eller ipad. Att lägga några sekunder på att läsa igenom sitt inlägg, fundera på hur andra kan tolka det och därefter "rätta till det" så att det blir så tydligt som möjligt kan rädda många situationer!

Utöver det brukar jag se till att gå iväg och ordna en kopp te eller rasta hundarna innan ett inlägg skrivs, om det är något i en diskussion som får mig upprörd :p Jag försöker vara noga med att inte skriva något utan att vara på bra eller åtminstone neutralt humör.

Kanske är sådant självklarheter för alla här, men kanske kan det vara värt för några att testa en extra gång? Upplever en person att inläggen ofta misstolkas, överanalyseras osv, då kan det vara värt att försöka bättra sina inlägg. Inte för att "vinna popularitet" utan för att bespara sig själv en enorm mängd jobb med att sedan försöka bli tolkad på rätt sätt ;)
Alla människor är och kan inte utrycka sig så neutralt och vänligt som du :)
 
  • Gilla
Reactions: ptr
:up: Så bra beskrivet
Många vill hålla i ratten :)

Tendenser jag ser på detta forumet (vilket inte finns på andra forum) är att det är ett litet gäng (kärringar) som vill tala om vad som "gäller". Om någon har en avvikande åsikt, då går drevet.
:idea:Kanske är det de TS har känt av?
Det finns inga drev däremot finns det människor här, däribland jag själv, som ogillar väldigt starkt när folk uttrycker könsdiskriminerande åsikter. Det är kanske det du märkt av, för det är inte vanligt på andra forum.
 
Jag tror inte du förstår - hur du uppfattas är det inte du som avgör. Det är mottagarna av din text.

Jag ogillar dig inte, för jag känner dig inte. Men du är vad jag uppfattar som otrevlig i text och det bemöter jag. Och du fattar tydligen inte den poängen.

Det där är intressant!
För det är rätt ofta som jag uppfattat andra betydligt fränare, bitskare och framförallt rentav tykna - utan att någon reagerat i text över hur de skriver. (och nej, tänker inte leta upp något exempel för att hänga ut någon).
Dock har där blivit ett antal gillandenpå ett och annat sådant inlägg, på tal om det.

Däremot kan jag tycka att det är en och annan som satsar på att försöka vrida Redhuugas inlägg till någon särdeles otrevlig text. Är det det att de inte är menade som det men uppfattas så, som är det som är det hemska till skillnad från det som är menat som otrevligt och också uppfattas så, är helt okej?
 
Det där är intressant!
För det är rätt ofta som jag uppfattat andra betydligt fränare, bitskare och framförallt rentav tykna - utan att någon reagerat i text över hur de skriver. (och nej, tänker inte leta upp något exempel för att hänga ut någon).
Dock har där blivit ett antal gillandenpå ett och annat sådant inlägg, på tal om det.

Däremot kan jag tycka att det är en och annan som satsar på att försöka vrida Redhuugas inlägg till någon särdeles otrevlig text. Är det det att de inte är menade som det men uppfattas så, som är det som är det hemska till skillnad från det som är menat som otrevligt och också uppfattas så, är helt okej?
Jag tycker att det är som jag skrev tidigare, man ansvarar själv för vad man skriver och hur man läser en text, men om många misstolkar det man skriver så bör man se över sina formuleringar och inte bara klaga på mottagaren.
 
Det där är intressant!
För det är rätt ofta som jag uppfattat andra betydligt fränare, bitskare och framförallt rentav tykna - utan att någon reagerat i text över hur de skriver. (och nej, tänker inte leta upp något exempel för att hänga ut någon).
Dock har där blivit ett antal gillandenpå ett och annat sådant inlägg, på tal om det.

Däremot kan jag tycka att det är en och annan som satsar på att försöka vrida Redhuugas inlägg till någon särdeles otrevlig text. Är det det att de inte är menade som det men uppfattas så, som är det som är det hemska till skillnad från det som är menat som otrevligt och också uppfattas så, är helt okej?
Jag vill inte vidare diskutera en annan användares text (alltså - utan att användaren är involverad). Jag har skrivit hur jag uppfattade den och pekat på varför. Det går inte att jämföra på någon skala med vad andra har skrivit till andra.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 776
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 008
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp