Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Inlägg som får många gillanden sätter ofta fingret på något som många håller med om. Sen kan det finnas andra som skriver liknande, men då är det normalt den som lyckats formulera sig bäst och tydligast som får mest gillanden. Ett nätforum gynnar, på gott och ont, de som är vassa på att uttrycka sig i skrift.

Om det är någons inlägg man ofta gillar, så kan det ju helt enkelt vara så att man har liknande åsikter och gillar den personens sätt att resonera och uttrycka sig. Så då blir det ju rätt ofta som man läser ett inlägg som man gillar av den användaren.
Ja. Precis.

Typ KL

Och är det inte absurt att användare ska på gränsen till skuldbeläggas för att de är populära och får många gillanden?

Kan det inte bara bero på att en del personer är trevliga och skriver bra inlägg? Måste det vara någon maffia inblandad?
 
Ja. Precis.

Typ KL

Och är det inte absurt att användare ska på gränsen till skuldbeläggas för att de är populära och får många gillanden?

Kan det inte bara bero på att en del personer är trevliga och skriver bra inlägg? Måste det vara någon maffia inblandad?
Hur ska man annars få många likes, om man inte har maffian eller någon mc-klubb som driver in dem? :D
 
Jag uttrycker mig knappast neutralt, inte i form av vilka åsikter jag skriver ner osv. Jag är väl helt enkelt inne på lite samma spår som @Mia_R i hennes senaste inlägg: att om många misstolkar ens inlägg så kan det vara värt att fundera på varför.

Kan även tilläggas att jag inte läser och skriver speciellt ofta i hästforumen, jag hänger mest på hund, vuxna, hem & hobby och ibland lite i kattdelen. Kanske har jag sådan tur att de "otrevliga kärringarna" bara finns i de forum där jag själv aldrig läser eller skriver. Det vore ju fint i så fall! (å andra sidan, om det är så, då förstår jag inte varför den här tråden ligger på "vuxna", då borde den väl ligga i någon av hästforumen)
Jag tror inte det hänger på misstolkningar, jag tror att människor helt enkelt har olika åsikter :)
Anledningen till att jag tycker det ger något att hänga på ett forum som det här, är att jag lär mig otroligt mycket när det gäller hundar och hundträning (det finns väldigt mycket kunskap på forumet)
Jag lär mig också hur olika människor är, olika livserfarenheter, människor som jag aldrig skulle kommit i kontakt med någon annanstans.
Jag lär mig också hur gräsliga en del människor kan vara, hur dom går ihop i drev mot vissa för att dom har en avvikande åsikt.
Det är lärorikt och väldigt skönt att ha på avstånd. :)
 
Jag tror inte det hänger på misstolkningar, jag tror att människor helt enkelt har olika åsikter :)
Anledningen till att jag tycker det ger något att hänga på ett forum som det här, är att jag lär mig otroligt mycket när det gäller hundar och hundträning (det finns väldigt mycket kunskap på forumet)
Jag lär mig också hur olika människor är, olika livserfarenheter, människor som jag aldrig skulle kommit i kontakt med någon annanstans.
Jag lär mig också hur gräsliga en del människor kan vara, hur dom går ihop i drev mot vissa för att dom har en avvikande åsikt.
Det är lärorikt och väldigt skönt att ha på avstånd. :)
Jag tror att du glömmer bort dig ibland när du skriver här, för emellanåt har du riktigt vettiga åsikter. Andra gånger är jag övertygad om att du bara är här för att provocera. O_o :angel:
 
Jag tycker det är två skilda saker här.

Det ena är när många användare med liknande åsikter deltar i en diskussion med få användare med andra åsikter. Helt naturligt kommer de som är i minoritet att få mest mothugg, eftersom det är ett diskussionsforum. Lika naturligt är att de som skriver saker många håller med om, får fler gillanden än de som skriver saker få håller med om. Dessa diskussioner är ofta väldigt intressanta och håller en nivå som är svår att hitta på andra ställen.

En annan sak är när de som är i majoritet raljerar över, snarare än bemöter, minoriteten i diskussionen. Det har jag förståelse för att det kan upplevas som mobbing/bukemaffia/åsiktskorridor, särskilt med tanke på att de som drar igång raljerandet ofta är personer som får många gillanden både när de raljerar och i andra sammanhang.
 
Jag tror att du glömmer bort dig ibland när du skriver här, för emellanåt har du riktigt vettiga åsikter. Andra gånger är jag övertygad om att du bara är här för att provocera. O_o :angel:

Jag tror att många glömmer vad som är sunt förnuft ibland :confused:
sunt förnuft är oftast vettigt
 
Funderar på denna tråden
TS skriver att hen känner sig mobbad!
Andra (tidigare medlemmar) på forumet känner sig också mobbade
Hur bemöts TS i denna tråden?
Det raljeras.
Ganska gräsligt :meh:

Buke brukar vara så stolta över hur stöttande forumet är när någon behöver hjälp/stöd.

Hur är det med mobbingen egentligen?
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 776
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 008
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp