Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Det finns kärringar på forumet som utrycker sig direkt vidrigt, det raljeras hej vilt, utan represalier :confused:
And that's a fact
Ser ni inte vart forumet är på väg?

Rapporterar du dessa inlägg till moderator? Jag ska kanske inte drista mig att tala för deras sak, men JAG tänker att de inlägg som rapporteras av användare också visar vilken nivå användarna vill ha på forumet.

Jag känner som sagt inte igen mig i det du beskriver om populära användare, och när du använder ett ytterligare ett uttryck (kändisar) är det inte särskilt konstigt att jag undrar vad du menar med det?
Nä, och du verkar inte vilja sätta dig in i hur andra upplever det, så jag kan inte förklara så du kommer förstå om du inte är beredd att sätta dig in i hur andra upplever det, jag är ledsen men jag kan inte hjälpa dig.

• Gilla
Reactions: ptr
Rapporterar du dessa inlägg till moderator? Jag ska kanske inte drista mig att tala för deras sak, men JAG tänker att de inlägg som rapporteras av användare också visar vilken nivå användarna vill ha på forumet.
Ja, jag har rapporterat inlägg, inget händer

Det finns "heliga kor" på forumet.

Det finns kärringar på forumet som utrycker sig direkt vidrigt, det raljeras hej vilt, utan represalier :confused:
And that's a fact
Ser ni inte vart forumet är på väg?

Fast jag kan nog tycka att det är mindre på väg nu än tidigare - det är en trög båt att styra, och lite stökigt när så många försöker få fatt i ratten.

Ja naturligtvis så finns det alla sorter här, precis som i resten av samhället men det är ju det som är grejen

Nja nu utgör ju bukefalos absolut inte ett tvärsnitt av vårt samhälle, tack och lov.
Snarare är det tämligen extremt vänster. Nu ska man inte lägga för stor vikt vid undersökningar (som US-valet och i högre grad Brexit visar) men bukes undersökning borde i alla fall ge någon fingervisning om var i den politiska fållan man återfinner de flesta.
http://www.bukefalos.com/threads/omrostning-vad-valjer-ni-pa-sondag.1237244/page-21#post-16423200

Nä, och du verkar inte vilja sätta dig in i hur andra upplever det, så jag kan inte förklara så du kommer förstå om du inte är beredd att sätta dig in i hur andra upplever det, jag är ledsen men jag kan inte hjälpa dig.

Att jag påpekar att jag inte känner igen mig i det du beskriver, och sedan ber dig förklara vad du menar tolkar du som att jag inte vill sätta mig in i hur du upplever det? :confused:

Jag är inte otrevlig, jag är neutral, sen att DU väljer att tolka mig otrevligt är inget jag kan rå över, tyvärr.
Sen om du läser svaret jag skrev till vallhund tidigare angående ! :

Jasså? Du kan ju läsa dina inlägg nedan, speciellt det fetstilta, och fundera över om du hade uppfattat det som neutralt om någon skrivit samma som svar på dina inlägg.

Värst va allt ska tolkas så bokstavligt talat, inte konstigt att det blir problem med tolkningar av texter. Går knappt att skriva någonting innan det ska tolkas sönder och samman. Det är ytterligare en sak som jag inte gillar alls med texter på nätet överlag.

Nä, det går inte att helgardera sig, jag har försökt tidigare och du behöver inte använda ! för du låter arg då och ungefär som om du tycker jag är dum i huvudet, hade räckt med en helt vanlig punkt istället, för att tala om tolkningar.
Oavsett vad man skriver kan man ge sig sjutton på att någon jäkel lyckas misstolka det ändå, så nej det går inte att helgardera sig, tyvärr.

För övrigt är det knappast neutralt att uppfostra någon vilka skiljetecken den användaren ska använda om hen gör det som är korrekt.

Något jag själv brukar göra, för att försöka minska risken till missförstånd och feltolkningar, det är att läsa igenom mina inlägg innan de postas. Det gör jag oavsett om jag skriver från dator, mobil eller ipad. Att lägga några sekunder på att läsa igenom sitt inlägg, fundera på hur andra kan tolka det och därefter "rätta till det" så att det blir så tydligt som möjligt kan rädda många situationer!

Utöver det brukar jag se till att gå iväg och ordna en kopp te eller rasta hundarna innan ett inlägg skrivs, om det är något i en diskussion som får mig upprörd :p Jag försöker vara noga med att inte skriva något utan att vara på bra eller åtminstone neutralt humör.

Kanske är sådant självklarheter för alla här, men kanske kan det vara värt för några att testa en extra gång? Upplever en person att inläggen ofta misstolkas, överanalyseras osv, då kan det vara värt att försöka bättra sina inlägg. Inte för att "vinna popularitet" utan för att bespara sig själv en enorm mängd jobb med att sedan försöka bli tolkad på rätt sätt ;)

Jasså? Du kan ju läsa dina inlägg nedan, speciellt det fetstilta, och fundera över om du hade uppfattat det som neutralt om någon skrivit samma som svar på dina inlägg.

För övrigt är det knappast neutralt att uppfostra någon vilka skiljetecken den användaren ska använda om hen gör det som är korrekt.
Ja, jag hade uppfattat det neutralt. Jag hade läste det med tolkning "äsch, det löser sig". :)
Om du missade poängen med ! så tar jag det igen, jag överdrev medvetet, så det finns inget bakom inlägget att ta på mer än att det är ett exempel.
Men fine, jag har förstått att du inte gillar mig och det är helt okej, man måste inte gilla alla, vi lever bara en gång. :)

Nja nu utgör ju bukefalos absolut inte ett tvärsnitt av vårt samhälle, tack och lov.
Snarare är det tämligen extremt vänster. Nu ska man inte lägga för stor vikt vid undersökningar (som US-valet och i högre grad Brexit visar) men bukes undersökning borde i alla fall ge någon fingervisning om var i den politiska fållan man återfinner de flesta.
http://www.bukefalos.com/threads/omrostning-vad-valjer-ni-pa-sondag.1237244/page-21#post-16423200
Jag tror inte alls det, utan snarare att det är en hejdlös blandning. Här finns moderater och vänsterpartister och sorgligt nog, en och annan sverigedemokrat.

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 139
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 885
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 024
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar