BukeBoxrar

Sv: BukeBoxrar

Håller inte med dig. Har träffat på både tunnisar, grövre och normalmusklade boxers, med både korta och längre nosar.

Min kille väger nu vid 18 månaders ålder ganska precis 30kg. Han är inte så värst grov ännu, men musklerna och massan kommer ju eftersom.
Och hellre en mindre boxer än en klump på runt 40kg.

Men detta är ju min personliga åsikt. ;)

Det finns olika typer av boxer beroende på vilka linjer man använder. Den kontinentala typen är grövre och den engelska typen som jag har är lite lättare. Att nosarna avlas för att bli kortare är nog inte speciellt lyckat. Boxern är en bruksras och behöver sin nos att lukta med :)

Jag tycker att det är maffigt med grova boxerhannar men jag tycker helt klart att den engelska typen är snyggast. De har oftast inte lika mkt läppar och häng utan är lite torrare i ansiktet också.

Jag tycker att den här sidan är ganska bra om man vill jämföra de olika typerna http://www.worldwideboxer.com/style.html

Gud vad härligt :) Förr hade jag alltid med mig någon då jag red. Jag har haft 3 väldig olika individer... älsta han kunde följa någon gång men oftast så tyckte han att det fanns annat som var mycke intressantare och hade en tendens att försvinna om jag tappade kontakten i en eller två sekunder. Den andra boxern jag hade var en latmask. Han kunde lägga sig på trottoaren i "protest" för att han var kopplad. När man red så följde han en bit sen vände han och sprang till svärmor. För där fick han alltid något gott. Fy vilken gottegris!!:rofl:Den hanne som jag har i dag följer gärna med hela ridturen. Han har varit med mig överallt och jag är rädd att han inte kommer finnas så länge till. Fy vad konstigt att vara utan boxer. Jag har en malamute också. Men hon saknar helt vakt... (det är synd)... med en boxer är man aldrig rädd då det är mörkt ute ;)

Vilken rolig tråd!!! Här kommer en bild på min boxer Tyra. 3,5 år och helt underbar i temperamentet! Får även tillbaka en 8 månaders hanvalp nästa fredag så då kommer det väl ett kort på honom oxå.

18120690.jpg

Nu har jag också en boxer :D
Hon är 9veckor nu och världens sötaste :love:
DSC_0140.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0019.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0137.jpg

Ursäkta för dom stora bilderna

Jag blir så stolt, som om det vore jag skom skapat henne :D

Här är min lilla bus hund.
Qila 4 år om en månad. Är nu hos sin uppfödare för att valpa (fodertik). Saknar henne oändligt just nu....

Vilken snygging :love: härligt färg! :d
Förstår att du saknar henne, jag var iväg på hundkurs (med annan hund) igår och lämna min lilla för första gången och jag han sakna henne under bara dom två timmarna! Men ändå, gud va kul med valpar! Är det hennes första kull?

Hihi :D
Vilken sötnos :) det är väl lite deras grej, att vara pajas, det är iaf min också :D

Det finns väl inget sötare än boxervalpar...
Bilderna på din får mig att smälta direkt. Vill ha valp igen.

Hihi, jag måste lägga in lite fler bilder bara för det :D
DSC_0042.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0146.jpg

DSC_0145.jpg

Du kan inte få behålla en av dins valpar då?:d Hur länge ska hon vara borta?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 276
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 167
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 209
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 910
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31