Brunst - lös i magen?

Ireland

Trådstartare
Någon som vet om en häst kan bli lös i magen av brunsten?
Mitt sto började brunsta igår.. Har inte haft henne så länge så detta är första brunsten. Hon blir hmmm.. lite speciell..:angel: lägger huvudet på mitt lår och vägrar ta bort det.. hehe speciell dam. Och så kissar hon ett i ett.
Men som sagt så har hon blivit lite lös i magen. Det har kommit samtidigt som brunsten. Kan det ha något samband?

Sv: Brunst - lös i magen?

Hej :bump:

Har ocskå ett "varmblods" sto som blir brunstig i tid och otid,inte alls så kul. Lös i magen har jag inget svar på men att dom kissar lite här och där verkar alla brunstiga ston göra mer eller mindre :crazy:

men dom e goa endå :)

puttar lite...
Hästen är fortfarande lite lös i magen. Kan detta bero på brunst? Har ej ändrat foder eller foderstat.
Det knorrar och låter i magen ofta, låter som magen ska vända ut o in på sig :eek: ;) Och ibland kommer bara "vatten" ur henne när det ser ut som hon ska bajsa.

Jag puttar lite åt dig eftersom jag har exakt samma symtom på mitt sto.

Ok. Men då är det säkerligen det.. Man får väl vänta o se sen när brunsten är över, om det slutat då, så har man ju säkert hittat orsaken.
Har aldrig haft ett sto som ens visat symptom på brunst innan, så är lite ute på den delen.. Detta stoet börjar kissa bara man klappar henne på rumpan :D

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 367
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 443
Senast: monster1
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 623
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18