Bruksridning

L

LäderBjörn

Det är DM i bruksridning den 19/10 på Hästa gård, Järvafältet och första start är kl. 10.00.
Och ni som undrar vad det är, så kan ni kolla http://www.juf.se

Sv: Bruksridning

Hej LäderBjörn!
Du verkar vara insatt i Bruksridning har en fråga till dej VAR kan man träningstävla och VEM kan man prata med ?
Skulle vilja pröva om min häst tycker det är kul !

Tack på förhand///Kid

Ta kontakt med JUF och uttryck att du är intresserad av att lära dig mer om bruksridning. Det anordnas träningstävlingar ett par gånger per säsong, lite beroende på var i landet man bor, och en gång om året är det DM, SM och NM. De två sistnämnda kräver att man har vunnit DM respektive SM. Har aldrig hört att det är kval till DM, utan alla som vill kan ställa upp, antingen för att vinna eller träna hästen i största allmänhet.

hejsan!
vet du någon hemsida eller nåt där man kan läsa om hur många fel man får vid tex vägran och sånt skulle vilja börja med bruksridning... :confused:

Vad synd att jag såg denna tråd en månad för sent. Är väldigt intresserad av att börja med bruksridning och tycker det är konstigt att denna gren inte vuxit mer än den gjort.

Ring JUF så kan de säkert skicka ett TR - det är inte TR i traditionell bemärkelse, men det är ett litet häfte där alla regler och räkning av straffpoäng står med.

Jag skulle tro att anledningen till att bruksridning och brukskörning inte har vuxit är för att det inte är speciellt publikvänliga grenar. Ekipagen är inne på banan i 10-15 minuter vardera, man måste ha fått en genomgång med banbyggaren för att förstå vad man får straff för och när (och det är bara deltagande kuskar/ryttare som får den genomgången), samt att det fortfarande räknas som en sport för bonnläppar. Det var ju trots allt bönderna som födde dessa grenar, genom sitt dagliga arbete med häst och vagn inom jordbruket.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
19 20 21
Svar
408
· Visningar
35 399
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 215
Senast: tanten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden