Skadade hästar och konvalescenter

Precis, problemet är att alla veterinärbesök inte gett nånting och hästen är röntgad lite överallt utan att hitta problemet. Men jag ska sluta med djävulsklo imorrn och utvärdera lite!
Men du har varit på samma klink hela tiden va? Åk till en ny annars, som förhoppningsvis har lite nya ideer (och min häst är tex superfin i bakknät på vanlig röntgen. Men vid artroskopi ser det ut som att någon har slagit henne med en hammare ungefär, jättemycket fynd. Röntgen visar ju inte allt)

Men du har varit på samma klink hela tiden va? Åk till en ny annars, som förhoppningsvis har lite nya ideer (och min häst är tex superfin i bakknät på vanlig röntgen. Men vid artroskopi ser det ut som att någon har slagit henne med en hammare ungefär, jättemycket fynd. Röntgen visar ju inte allt)
Ja precis, varit på samma klinik. Det var lite det som var tanken, att testa ny klinik efter sommaren när hästen var igångsatt men sen testade jag att ta ut hon som behandlade henne och tyckte det gjorde skillnad men det kanske var djävulsklon då.. testar att ta bort den från imorrn och ser hur det känns kommande veckorna!

Ja precis, varit på samma klinik. Det var lite det som var tanken, att testa ny klinik efter sommaren när hästen var igångsatt men sen testade jag att ta ut hon som behandlade henne och tyckte det gjorde skillnad men det kanske var djävulsklon då.. testar att ta bort den från imorrn och ser hur det känns kommande veckorna!
Men vem rekommenderade dig att ge djävulsklo? Det är väl både smärtstillande och antiinflammatoriskt.

Men vem rekommenderade dig att ge djävulsklo? Det är väl både smärtstillande och antiinflammatoriskt.
Ingen, en i stallet ger det till sin häst som haft problem med stela leder och efter jag läste lite om det tänkte jag det var värt att testa på min för att se om det kunde hjälpa hennes kropp på traven. Såg dock inget om den smärtstillande effekten utan bara texter i stil med dessa:

”naturens eget foderämne för upprätthållandet av den normala ledfunktionen och rörligheten samt stödjandet av musklernas och mjukvävnadernas normala välmående. Passar till hästar, vars leder behöver rehabilitering eller stöd”

eller

”Djävulsklo används i syfte att minska stelhet, lindra värk och även stimulera rörlighetet hos äldre hästar och kan även ges till yngre hästar där liknande problem uppkommit av andra skäl”

Lät likt nyponets effekt så därför började jag ge både djävulsklo och nypon efter förra behandlingen eftersom min häst har låsningar lite varstans och jag tänkte dessa tillskott kunde hjälpa henne. Visste inte att det fanns smärtstillande egenskaper i djävulsklo utan syftet var att hjälpa hennes kropp på traven

Senast ändrad:
”Djävulsklo används i syfte att minska stelhet, lindra värk och även stimulera rörlighetet hos äldre hästar och kan även ges till yngre hästar där liknande problem uppkommit av andra skäl”

Lät likt nyponets effekt så därför började jag ge både djävulsklo och nypon efter förra behandlingen eftersom min häst har låsningar lite varstans och jag tänkte dessa tillskott kunde hjälpa henne. Visste inte att det fanns smärtstillande egenskaper i djävulsklo utan syftet var att hjälpa hennes kropp på traven
Lindrar värk = smärt stillande, står i texten du citerar ju?

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 712
Senast: Willys
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: igbest
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 142
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar