Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Hmmm hur står det till med temperamentet på Stedinger ? Har nog aldrig sett en av de rutinerade visarna vara så påtagligt rädd för en hingst ?

Tycker inte Stedinger ser värre ut än många andra på film i alla fall men visaren ser helt klart stressad ut. Men kan säkert ha att göra med en viss press på att "se till att han beter sig och visar sig bra" också... Men har inte hört om någon SH hingst som ska vara en ängel heller.

Senast ändrad:

jag kan väl framförallt tycka att en 12-årig hingst borde kunna uppför sig betydligt bättre på exteriörbedömning än vad Stedinger gjorde. Det må väl vara hänt om unghingstarna skuttar runt lite, men en såpass gammal hingst borde väl ändå veta var skåpet ska stå...

Grattis till Chatender & Daquar CC med tvåbeningar! Jag tyckte särskilt Daquar CC var jättefin.

Var det inte Calitendro som vi satt och försökte klura ut med gamla filmer innan nu är han uppenbarligen åter ett ämne för förväxling, tittar man på 3 års löshoppningen så på "hans" film så presenterar speakern att det är Chatender MEN även på filmen som ligger på Chatender presenterar dem Chatender MEN det är icke samma häst på filmerna även om de är lika den ena leds in av tjejen den andra av killen. Det som då ju är väldigt intressant är vilken av dem är egentligen Chatender som ju blev godkänd, om jag får gissa utifrån kritiken så är det Chatender på den filmen som ligger på Calitendro, och alltså Calitendro på den film som ligger på Chatender.

Calitendro fick kritik för att inte avsluta sprången vilket är precis vad den inte gör som ligger på Chatender.

När jag satt och funderade nu är det inte möjligen så att det är exakt dessa två hästar som var förväxlade förra rundan på filmerna vi tittade på då också den gången var båda märkta som Calitendro men det var i stort sett exakt samma skillnad i hopptekniken som nu det var just bakbenen som var påtaglig skillnad. Arbetar de som standin för varandra eller vad......

De förväxlades på plats. Först skulle den förste startande vara Chatender men det var Calitendro som visades.

De förväxlades på plats. Först skulle den förste startande vara Chatender men det var Calitendro som visades.

Är ju rätt viktigt att rätt film ligger på rätt häst utifrån kritiken så gör det ju inte det utan de ligger tvärtom, speciellt när den ena blev godkänd, för inte var det väl Chatender som inte öppnade upp bak alls ?

Pja, det finns väl en anledning att dom väljer att inte visa den riden... Sandro Shit är heller inte taget ur luften precis.

Håller med dig om att det är klantigt om de inte hållit ordning på filmerna.

Sir Donnerhall II var en upplevelse under ryttare men inte utan. Jag lyckades inte fota för han stod inte still en sekund. Dessutom tyckte jag att hans kors var väl platt.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈