Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Vi såg också det, och tänker inte heller skriva det här. Du kommer att få höra sen om du vill. Jag avvaktar till den officiella kritiken.

För att vara säker på att du såg rätt, eller för att vara säker på att du inte skriver något som inte är kosher?

kl
Ni som varit på plats; hur har den omdiskuterade galopp-åttan och 3-hinders löshoppning fungerat på svensk mark och med svenska funktionärer?

För att vara säker på att jag såg rätt. Jag tycker att det kan vara svårt från läktaren.

KL

Om detta är gammalt och tjatat om, så har jag inte hittat det iaf:D
Ivory, är han gul? Ser inte ut så på bilden men han är ju reggad som det, fast hans mamma är reggad brun och pappa svart :confused:

Gulbrun stod det på skärmen när han gick under testryttare?
Det syntes i alla fall att det ligger Bernstein bakom ;) (dvs ja, han är ganska gul)

Hmm, har kollat på filmsnuttarna här, och härifrån ser han inte speciellt gul ut, och ja, jag vet att ue. Bernstein var gul, men inte dubbelgul, dvs gav inte bara gula avkommor ;)

På exteriörbilden tycker jag han är ganska gul, och sen glänste det gula ännu mer inne i ridhuset :)
Vem vet, Bernstein hade kanske en specialgen? ;) Har träffat på en del avkommer som har honom som morfar som varit gula :)

lite OT:angel:
Visst går det gula i arv, så givetvis finns det gula barnbarn till B, men enligt genetikens lagar måste ena föräldern vara gul för att avkomman ska bil gul, det hoppar inte över någon generation :)

Mamman är rimligen felreggad, hon har lämnat flera gulbruna avkommor. Är de mörkbruna kan gulgenen synas dåligt, Ravell t ex syns det inte alls särskilt tydligt på.

Men det finns massor med felreggade hästar så det är inte helt ovanligt med gula hästar i verkligheten som har en annan färg "på pappret" och tvärt om....

Jag vet att det kan vara mer eller mindre lätt att se gulanlaget

Då var det alltså felreggad mamma som är lösningen på mitt problem :D

Men det finns massor med felreggade hästar så det är inte helt ovanligt med gula hästar i verkligheten som har en annan färg "på pappret" och tvärt om....

Jo, men många har oxå anmält de felreggade missarna, och som det står numera rätt på blup.se ....

Hej, är det någon som vet varför de hästarna som inte kom till start inte kom till start? (observera mycket elegant konstruerad mening!)

Streiff
Qatar
Baccord
Cantor de la Vie Z
Baskyl
Falsterbo VDL
Freigeist

Hoppas det inte är frågan om några allvarliga skador/sjukdomar på hingstarna och att de återkommer nästa år. Blev särskilt besviken av att inte få se Streiff och Falsterbo VDL, det var de som intresserade mig mest från början.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar