Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)
kl
Först lite allmänt svar på frågor i tråden...
Victovie: Från reportaget om UU-VM i Lyon!
Ang Ludwigs Boy: Har flera redan svarat, men jag får väl tycka att det var en besvikelse att han gick som han gjorde oavsett anledning? Hade hoppats på att den kunde glänsa lite i gångartsprovet med den stammen, och det hade den kanske kunnat, men det var omöjligt att se under de förutsättningarna. Vilket domarna kommenterade också.
Men i min värld så går inte en häst som är riden i över ett år (den gick ju bruks förra året med) sådär någon gång. Ok om den blir jättespänd, men det såg inte alls ut så och domarna kommenterade den också som avspänd.
Ang hingstar som inte kommit till start: Streiff, Qatar, Baccord, Cantor de la Vie Z, Baskyl, Falsterbo VDL, Freigeist
Ang Floricellos hoppning: Han startade inte i hoppningen
Iaf inte löshoppningen, för där var jag, men han var inte heller med i någon av startlistorna. Men han är fortfarande med till imorgon så har inte avbrutit. Vet inte riktigt varför han är "befriad", för att han gjort bruksprovet förra året?
Synd, jag hade velat se honom hoppa lite...
Ang möderne på Diarado-hästarna: Det som står i katalogen är
Daquar CC : "Mormodern Rosita I har en dotter som är Statspremiesto. Mormorsmor Wodka I är intagen i huvudstamboken i Holstein och har två döttrar som är Statspremieston och en godkänd hingst."
Diassino: "Modern Unique XXIV har ännu bara fått en avkomma, hon har själv placeringar i msv hoppning. Mormodern Florina I är intagen i Holsteinerförbundets huvudstambok, hon har lämnat flera ston med Bezirkspremie och en godkänd hingst. Två av hennes avkommor tävlar Svår Internationell hoppning. Mormorsmor Jenni är syster med Landgrafs mor"
Hm, blev långt, tar nytt inlägg om treåringarnas ridning idag!