Bruksprov 2013

Sv: Bruksprov 2013

Firenze var positivt överraskande. Highcruiser var en lätt och rörlig hingst. De bägge hade samma ryttare, o gemensamt hade de inga längningar. Firenze gick också bakom lod under hela klassen. I pausen var det nån ridponnyhingst, samt camaro M och Twilight. De var bägge jättefina! Camaro vart så jävla glad o nöjd när han fick skutta över ett litet hinder. Twilight såg verkligen showig ut men väldigt lugn ändå.
 
Sv: Bruksprov 2013

Highcruiser gjorde typ det han skulle och inte så mkt mer.. Har sett honom några gånger nu och tyvärr blir han aldrig en kandidat för mig då jag undrar var lättheten tog vägen i den stora kroppen?! Wow faktorn saknades!
Luxus gjorde en avspänd väldigt taktmässig ritt, vilket oxå kommenterades. Av de 3 som visades så var han klart bäst.
Firenze hade lite mer nerv, fin men bakom lodplanet mestadels vilket oxå kommenterades.
Roligast var helt klart Camaro, gamla herren med herrn på millegarne i sadeln. De skuttade och visade hur man tar sig ut från en dressyrbana som en äkta hopphäst :)
Twilight var precis så fin som jag tänkt mig, gillar hans lätthet och gångarter. Dessa 2 visades i pausen!
 
Sv: Bruksprov 2013

Dock undrar jag varför Twiligt var pausunderhållning och inte med i klassen? Han tävlas ju annars så programridning är ju ingenting nytt.. Någon dom vet?
 
Sv: Bruksprov 2013

KL.
Någon på plats därnere som såg hingstklassen i dressyr idag? Var endast tre startande och jag har kollat resultatet, mer nyfiken på hur ffa Highcruiser och Firenze såg ut?

Jag tycker att Firenze såg riktigt trevlig ut, jag har aldrig sett honom så fin som idag. Highcruiser såg mjuk och jämn ut, han gjorde det han skulle, men stack inte ut på något sätt.

Luxus var väldigt fin idag och såg bättre ut än när jag såg honom sist i Globen.
 
Sv: Bruksprov 2013

KL

Nyss hemkommen från Flyinge och måste säga att dagens positiva överraskning var Twilight. Såg riktigt trevlig och fin ut, gillade honom mycket!
Fick även torka tårarna lite där uppe på läktaren, blev rörd av Camaro M och Johnny. Vad härliga de såg ut tillsammans. :)
 
Sv: Bruksprov 2013

Nja, något extra vet jag inte. Men Quintus RAA var lite häftig och hade ett stort hopp, hoppade sin ryttare ut sadeln trots mantag. Annars tyckte jag att Hasard var ganska tilltalande, hoppade trevligt och var väldigt söt.
 
Sv: Bruksprov 2013

Sheraton, smidig, välbalanserad och snabb. Tycker alltid att han är härlig att se men idag visade han upp det lilla extra.
Sen är jag väldigt svag för Lucky Point som jag alltid tycker är så fantastiskt fin och aldrig gör några fel.
 
Sv: Bruksprov 2013

Just det ja, Lucky Point, blev imponerad av traven han visade upp. Inte tråkig alls. :d
 
Sv: Bruksprov 2013

Hur är han i typen eg? Ser lite tung ut på en del bilder men inte på andra. Jag har nog sett honom live men minns inte riktigt... Vill ha Capitol I på Click and Cash-stoet och tror han vore bra.
 
Sv: Bruksprov 2013

Lucky point är precis lagom i typen enligt mitt tycke. Varken tung eller tunn. Precis som en hopphingst ska vara! Gillar för övrigt hans typ och hela honom väldigt mkt!
 
Sv: Bruksprov 2013

Han ger inte mig någon tungt intryck, däremot ger han intryck av att ha lite lågt ansatt hals.
 
Sv: Bruksprov 2013

Ok. Hon har bra halsansättning men kort o rak hals.

LP gillar jag mycket, har gjort två fina avkommor :).
 
Sv: Bruksprov 2013

Han är mycket fin:love:

Håller på att redigera bilder, får se om någon på honom eller Sheraton duger till att lägga ut (håller på att lära mig en ny kamera)
 
Sv: Bruksprov 2013

Visst har Gustav en lite gammaldags typ, men jag gillar den väldigt mycket, tycker om de där mjuka bulliga formerna på en häst. Skulle haft något längre ben bara.
 
Sv: Bruksprov 2013

Längre ben :eek: Skulle ha inte se lite lustig ut då? Nu har jag ju iofs bara sett bilder på honom och de kanske får till benlängden. Det var det jag tänkte på när diskussionen ang hans gamla typ, var att han såg långbent ut iaf :D

04093094.jpg
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
715
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp