Bruksprov 2013

Sv: Bruksprov 2013

Kl

Tittade inte så mkt på bruksprovet men såg de 4åriga gångartshingstarna både onsdag och torsdag och är duktigt förvånad över att både Edison och Lynch Badges släpptes igenom :O
Edison visade ingen trav what so ever och tippade bara fram och var spänd.
Lynch Badges verkade lite klurig i ridbarheten med testryttarna (framförallt den manlige) och jag har nog aldrig sett en häst som är så marktrång bak! Skruvade också väldigt mycket. Satte ner utsidan på bakhovarna och såg ut som om han skulle bryta kotlederna utåt när han belastade dom i skritt.....
 
Sv: Bruksprov 2013

Haha, ja men ett par cm längre framben skulle nog inte skada :p gillar annars modellen väldigt mycket.
 
Sv: Bruksprov 2013

Här är en bild på Gustav där han inte blåser upp sig så han ser inte lika maffig ut som på uppställningsbilden.

99b5c117-8ea5-44da-89fe-7b9abf5ae6d7_zps48309a4e.jpg
 
Sv: Bruksprov 2013

Precis sådär tänker jag mig den gamla typen av halvblod som på både gott och ont inte är modernt längre. Gustav är säkert fin men vilka stoägare vågar lägga honom på deras sto, med risk att det blir en lågställd gammeldags modell?
 
Sv: Bruksprov 2013

Jättefina bilder! Tusen gånger bättre än dom som ASVH använt på equipe...
 
Sv: Bruksprov 2013

Firenze var positivt överraskande. Highcruiser var en lätt och rörlig hingst. De bägge hade samma ryttare, o gemensamt hade de inga längningar. Firenze gick också bakom lod under hela klassen. I pausen var det nån ridponnyhingst, samt camaro M och Twilight. De var bägge jättefina! Camaro vart så jävla glad o nöjd när han fick skutta över ett litet hinder. Twilight såg verkligen showig ut men väldigt lugn ändå.

tack för svaret!

Kul att Firenze överraskade, snygg häst tycker jag men verkar inte ha det där lilla extra vad gäller gångarterna.

Hade även hoppats på att Highcruiser skulle ha utmärkt sig mer nu när han tävlas, det var lite trist, men det jag gillar med honom är stammen och den är ju detsamma får vi hoppas :D

Du har möjligen inga bilder på dessa gossar?
 
Sv: Bruksprov 2013

Jag tycker att Firenze såg riktigt trevlig ut, jag har aldrig sett honom så fin som idag. Highcruiser såg mjuk och jämn ut, han gjorde det han skulle, men stack inte ut på något sätt.

Luxus var väldigt fin idag och såg bättre ut än när jag såg honom sist i Globen.

Kul med Luxus! Den hingsten börjar tilltala mig mer och mer..

Tack för svar!
 
Sv: Bruksprov 2013

Highcruiser gjorde typ det han skulle och inte så mkt mer.. Har sett honom några gånger nu och tyvärr blir han aldrig en kandidat för mig då jag undrar var lättheten tog vägen i den stora kroppen?! Wow faktorn saknades!

Menar du att han har blivit tung?? :eek:

Det är ju hans lätthet samt stamtavla som tilltalat mig..
 
Sv: Bruksprov 2013

KL.
vilken besvikelse att se, HC ser markbunden och kort ut :( ganska ordinär faktiskt. Men för att säga något positivt verkar han vara lika lydig och snäll som hans avkommor, väldigt trevliga i temperamentet!

Förstår nu att jag till stor del har mitt sto att tacka för den rörliga ungen jag har hemma e. HC..
 
Sv: Bruksprov 2013

Någon skulle behöva banta en sisådär 100kg om det räcker :cool: är nog inte så stöddig i typen egentligen där under allt fläsket. Inser inte folk hur mkt det gör på sig att hästen är i rätt hull.

Är faktiskt rätt fascinerande hur man kan visa upp en hingst i överhull sådär. Har folk inte bättre koll? Känns ju som man borde ha lite koll ändå om man ryckas producera en häst som faktiskt är bruksprovskandidat.

Edit: Mariaauto, vilka fina bilder!!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
715
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp