Brukar man få gå banan mellan kategorierna eller bara mellan klasserna?

N

Nuchi

Ja, hur är det på lokala ponnyhopptävlingar. Brukar man få gå banan mellan kategorierna eller bara mellan klasserna? Finns det några regler för detta eller är det upp till varje klubb hur man gör?

Sv: Brukar man få gå banan mellan kategorierna eller bara mellan klasserna?

På de ponnytävlingar som jag har varit på så har det varit KORT bangång mellan kategori C och D, men det kan nog vara olika hos olika klubbar. Ibland står det i ryttarmeddelandet vilket som gäller, annars är det väl bäst att ringa och fråga.

Jag brukar ringa och fråga :D Det beror ofta på hur många startet klubben har, om de tillåter en kortare bangång mellan kat C-D.

tror inte att vi har mellan kategorierna. vi har bara mellan klasserna, tror jag...vi brukar ha ganska många startande... kanske beror på hur mkt tid över man har

På ponnytävlingar brukar man få gå mellan kategori C och D. Under tiden det är prisutdelning och höjning. Det har hänt någon gång att de inte öppnat banan förrän någon säger till att de vill gå banan men då har alltid öppnat den.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 804
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 324
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
963
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!