Bröllopstråden

Ja, det känns inte alls kul.
Samtidigt vet jag ju att det inte är för att vara elak, utan för att han mår dåligt. Men det sätter ju mig i en jävla sits...

Men fy, ja det förstår jag!

Jag satt i ungefär samma sits, och insåg snabbt att jag kan inte ha den ena föräldern där tillsammans med den andre, (grisig skilsmässa) så jag talade om det till den som jag gärna ville skulle stanna hemma att den inte var bjuden. Några dagar senare säger den bjudna föräldern att den kanske inte har råd att komma :meh:
 
Min käre far ringde nyss och sa att han inte kommer om mammas sambo kommer.
Peppigt.

Om det är sagt precis som skrivits ovan, hade jag tagit väldigt illa vid mig. Det är ju utpressning mot DIG, inte främst avsky för sambon.

Hade det sköts snyggt genom ett ödmjukt: tyvärr, kan inte komma p g a personliga skäl, och sedan på din fråga varför krupit fram - då hade det varit en annan sak för mig.

Det här tycker jag bara var djäkligt dålig stil av din far. Vuxna människor får ibland stå ut med sådant vi egentligen inte vill, för saker som vi egentligen vill.
 
Men fy, ja det förstår jag!

Jag satt i ungefär samma sits, och insåg snabbt att jag kan inte ha den ena föräldern där tillsammans med den andre, (grisig skilsmässa) så jag talade om det till den som jag gärna ville skulle stanna hemma att den inte var bjuden. Några dagar senare säger den bjudna föräldern att den kanske inte har råd att komma :meh:

Men åh vad tråkigt!
Jag vill ju hemskt gärna ha båda där, och jag vet att båda vill komma.
Men pappa vill inte komma tillräckligt mycket, tydligen.
 
Om det är sagt precis som skrivits ovan, hade jag tagit väldigt illa vid mig. Det är ju utpressning mot DIG, inte främst avsky för sambon.

Hade det sköts snyggt genom ett ödmjukt: tyvärr, kan inte komma p g a personliga skäl, och sedan på din fråga varför krupit fram - då hade det varit en annan sak för mig.

Det här tycker jag bara var djäkligt dålig stil av din far. Vuxna människor får ibland stå ut med sådant vi egentligen inte vill, för saker som vi egentligen vill.

Jepp, det är ett jäkla ultimatum han ställt. Och han är oerhört tydlig med att han avskyr sambon i fråga.
Jag förstår att han inte gillar honom, och varför skulle han, men som du säger - det är vuxna människor det handlar om.
Det är ju knappast så att jag hade satt pappa och mammas sambo i närheten av varandra, utan snarare rygg mot rygg - så långt ifrån som möjligt.

Fan. Igår när han ringde kunde jag lite förstå hans känslor, och det kan jag väl fortfarande. Men det känns jävligt uträknande. Han vet ju att jag vill ha med honom, så han tror väl att jag ska se till att sambon inte kommer.

Bröllop blev sjukt mycket mindre roligt plötsligt.
 
Jag tycker det är elakt och själviskt av din pappa som ställer detta ultimatum. Jag förstår att han kanske mår dåligt, men bröllopet är Din dag, och då kanske han får försöka tänka på någon annan än sig själv.

Nu vet jag inte hur många gäster ni är, men är ni några stycken så behöver dom ju aldrig prata med varandra, knappt se på varandra. Jag tycker att han borde fixa det, om han verkligen vill.

Många kramar :heart
 
@Sleepan Men fy va tråkigt :( Klart att han har rätt till sina känslor, om han nu mår så dåligt över detta, men riktigt fult att låta dem gå ut över dig. Och sen försöka utpressa dig till att inte bjuda din mammas sambo :mad:
 
Vi gifter oss om en månad. Känns som det är sjukt mycket saker kvar att göra men ingen tid. Är dessutom nervös för möhippan. :D
 
@Sleepan Men fy va tråkigt :( Klart att han har rätt till sina känslor, om han nu mår så dåligt över detta, men riktigt fult att låta dem gå ut över dig. Och sen försöka utpressa dig till att inte bjuda din mammas sambo :mad:

Japp, det är inte alls kul. Stress som det är över bröllopet, pga hotellet samarbetar ej, han som har lokalen svarar inte när vi försöker få tag på honom och värst av allt - vi får inte tag på någon vigselförrättare malla är upptagna.
Så, pappastressen är högst obra.
 
@Narcissa Shit! Vi gifter oss om 2 månader och det känns som att tiden både går jättefort och inte alls:D

Just nu är största problemet att hitta ett på snygga bruna skor till killen som passar med mörkblå kostym. Lättare sagt än gjort kan jag säga.
 
Stress som det är över bröllopet, pga hotellet samarbetar ej, han som har lokalen svarar inte när vi försöker få tag på honom och värst av allt - vi får inte tag på någon vigselförrättare malla är upptagna.

Men vad dåligt! Har ni bröllopet i en lokal och middagen på ett hotell? Vad är det hotellet inte samarbetar om? Vigselförrättare, kan ni kolla i en närliggande kommun?
 
Men vad dåligt! Har ni bröllopet i en lokal och middagen på ett hotell? Vad är det hotellet inte samarbetar om? Vigselförrättare, kan ni kolla i en närliggande kommun?

Festlokalen är fristående, och de som driver den fixar även all mat. Vi har en del frågor, men känns som att han som driver den tycker att det är lång tid kvar. Och för honom som har bröllop varje helg är det kanske det :p

Hotellet kan inte garantera incheckning innan kl 15. Vilket blir ett problem för långväga gäster, eftersom vigseln är tänkt att vara kl 15. :p
De kanske vill byta om och så, tänker jag. Gött nog ligger hotellet typ 300 m från festlokalen.

Vigselförrättare jobbar jag på. Mailar runt som en idiot varje dag! :p
 
@Sleepan Tricky! Festlokalen; fixar de maten själva eller hyr de in en cateringfirma? I så fall kanske du kan prata direkt med cateringfirman? Jag kan ibland känna mig till besvär när jag mailar kvinnan som har hand om lokalen vi ska vara i, sen tänker jag hur mycket vi betalar för det och skickar iväg mailen :D

Hotellet blir ju svårare, är det många gäster? Tycker de borde kunna prioritera städningen av de rummen det gäller! När jag har kontaktat hotell för att vi behövt checka in tidigare så brukar de alltid försöka städa det rummet först så vi kan komma tidigare (gäller iofs bara ett rum men ändå!)
 
Min käre far ringde nyss och sa att han inte kommer om mammas sambo kommer.
Peppigt.

Visste att detta skulle komma. Och har tänkt att nä, men då får väl pappa stanna hemma då. Nu när det väl kom så känns det som en jävla slap in the face ändå.
Vet att han mår sjukt dåligt och verkligen inte vill träffa mammas "nya", men det har gått typ 4,5 år. Och det är hans dotters bröllop...

Ta inte på dig den skulden.
Jag kan tycka att din far kan stanna hemma då. Det är ett val som han gör.
 
Klart det är hans val. Problemet är ju att jag gillar min pappa och vill att han ska vara med...

Det förstår jag. Men om han väljer att inte kunna handskas med någon människa du bjuder...så är det ett val han gör. Det är INTE OK att ställa ultimatum på en värd...då åker man själv ut. Enkelt. Man flyttar inte mobbningsoffren..man flyttar mobbaren.
 
@Sleepan Tricky! Festlokalen; fixar de maten själva eller hyr de in en cateringfirma? I så fall kanske du kan prata direkt med cateringfirman? Jag kan ibland känna mig till besvär när jag mailar kvinnan som har hand om lokalen vi ska vara i, sen tänker jag hur mycket vi betalar för det och skickar iväg mailen :D

Hotellet blir ju svårare, är det många gäster? Tycker de borde kunna prioritera städningen av de rummen det gäller! När jag har kontaktat hotell för att vi behövt checka in tidigare så brukar de alltid försöka städa det rummet först så vi kan komma tidigare (gäller iofs bara ett rum men ändå!)

Samma ställe som har fest och fixar mat. Övertygad om att det löser sig men det är ju lite sent att inte ha koll :p

Gällande hotellet ska jag maila First hotels och se om det går att få tag på någon på högre ort, typ. Känns ju rätt kass att inte gästerna ska få checka in tidigare när det är 15-20 rum vi reserverat. Kan tycka att de borde vilja vara lite mer tillmötesgående då...
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 252
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp