Bröllopstråden

Det förstår jag. Men om han väljer att inte kunna handskas med någon människa du bjuder...så är det ett val han gör. Det är INTE OK att ställa ultimatum på en värd...då åker man själv ut. Enkelt. Man flyttar inte mobbningsoffren..man flyttar mobbaren.

Jag har inte tänkt flytta på någon alls.
I min värld är det dock inte fullt så enkelt, eftersom jag hellre ser min far än mammas sambo där.
Kommer dock inte säga att sambon inte får komma. Absolut inte.
 
Man flyttar inte mobbningsoffren..man flyttar mobbaren.
Nu tycker jag att det är djupt tråkigt för @Sleepan att det blivit som det blivit men att jämföra med mobbare och mobbningsoffer känns väldigt magstarkt.

Givetvis är det själviskt och onödigt det han gjort men jag tycker nog att man kan ha förståelse för att Sleepan, även om det inte finns på kartan att utesluta mammans nya sambo, tycker att det känns sorgligt och jobbigt.

@Sleepan - Stor kram!
 
Nu tycker jag att det är djupt tråkigt för @Sleepan att det blivit som det blivit men att jämföra med mobbare och mobbningsoffer känns väldigt magstarkt.

Givetvis är det själviskt och onödigt det han gjort men jag tycker nog att man kan ha förståelse för att Sleepan, även om det inte finns på kartan att utesluta mammans nya sambo, tycker att det känns sorgligt och jobbigt.

@Sleepan - Stor kram!

Tack finis! Visste att det skulle kunna bli just så här, men hade hoppats på att gubben skulle skärpa till sig i alla fall den här dagen...
 
Tack finis! Visste att det skulle kunna bli just så här, men hade hoppats på att gubben skulle skärpa till sig i alla fall den här dagen...

Jag tycker det är galet dålig stil av din far,att inte kunna ha ditt bästa för ögonen den dagen och svälja undan bitterheten för ett par timmar.

Å andra sidan tycker jag nog att du kan säga till honom att du är väldigt besviken på honom att han anser din dag vara så oviktig för honom att han sätter sin egen bitterhet främst.
 
Jag har inte tänkt flytta på någon alls.
I min värld är det dock inte fullt så enkelt, eftersom jag hellre ser min far än mammas sambo där.
Kommer dock inte säga att sambon inte får komma. Absolut inte.

Vilket han vet....o spelar ut någon form av maktspel för att få sin dotter o göra som han vill. Det är väl bara o göra en markering som @Lovisaleonora föreslår. Det är ju bara hoppas att din far kommer till sans o gör din dag o din mans dag till en bra dag.

Nu tycker jag att det är djupt tråkigt för @Sleepan att det blivit som det blivit men att jämföra med mobbare och mobbningsoffer känns väldigt magstarkt.

Givetvis är det själviskt och onödigt det han gjort men jag tycker nog att man kan ha förståelse för att Sleepan, även om det inte finns på kartan att utesluta mammans nya sambo, tycker att det känns sorgligt och jobbigt.

Magstarkt? Det får stå för dig. Den som är dum...den flyttar man på..oavsett ordval i vad man kallar det. Det är den dumme som gjort dumma saker...inte offret. O rent krasst, passar det inte så finns det ju alltid en dörr.
 
O rent krasst, passar det inte så finns det ju alltid en dörr.
Gud vad bukefalistiskt. Sleepan har redan sagt att hon inte ska be mammans sambo stanna hemma så varför ska du hålla på att peppra på? Det är känslor inblandat, man kan faktiskt på en och samma gång 1. förstå att man inte ska ge vika för nån men 2. ändå tycka att det är en tråkig situation.

Och jo det är magstarkt att göra mobbingliknelser.
 
@Sleepan Vad tråkigt, både med hotellet och din pappa! Hoppas att det ger utdelning att vända dig till någon högre uppsatt på hotellkedjan. Jag håller med om att de borde kunna vara lite flexibla när det gäller så många rum.
 
Mitt bröllopsbekymmer för dagen är att ytterligare några personer har hört av sig och efterfrågat inbjudningar. Det känns ganska hetsigt med tanke på att det är fyra månader kvar. :confused: Jag hade tänkt att det räckte att köra ett varv till de närmsta med "nu vet ni vilket datum det är om det är så att ni vill reservera dagen för bröllop, inbjudan kommer senare". Därefter hade jag en vision om att vi skulle hinna få ihop ett ganska komplett litet infopaket att skicka med inbjudan. Alltså allt från vägbeskrivning och hotellförslag (tack för tipset i tråden :)) till "FYI är det grusplan så lämna bästa klackarna hemma". Nu känns det istället lite stressigt, förutom att det så klart är kul att folk är så angelägna om att inte missa något.

Hur har ni andra gjort, sparat något större infoutskick till senare? Eller helt hoppat över sånt och lekt 100 frågor i efterhand istället?
 
Mitt bröllopsbekymmer för dagen är att ytterligare några personer har hört av sig och efterfrågat inbjudningar. Det känns ganska hetsigt med tanke på att det är fyra månader kvar. :confused: Jag hade tänkt att det räckte att köra ett varv till de närmsta med "nu vet ni vilket datum det är om det är så att ni vill reservera dagen för bröllop, inbjudan kommer senare". Därefter hade jag en vision om att vi skulle hinna få ihop ett ganska komplett litet infopaket att skicka med inbjudan. Alltså allt från vägbeskrivning och hotellförslag (tack för tipset i tråden :)) till "FYI är det grusplan så lämna bästa klackarna hemma". Nu känns det istället lite stressigt, förutom att det så klart är kul att folk är så angelägna om att inte missa något.

Hur har ni andra gjort, sparat något större infoutskick till senare? Eller helt hoppat över sånt och lekt 100 frågor i efterhand istället?
Vi gjorde en enkel hemsida (på nån blogg) där vi hade information om allt från boende till taxinummer och sånt. Så behövde vi inte skriva massor i själva inbjudan.
 
@Sleepan Vad tråkigt, både med hotellet och din pappa! Hoppas att det ger utdelning att vända dig till någon högre uppsatt på hotellkedjan. Jag håller med om att de borde kunna vara lite flexibla när det gäller så många rum.

Ja, fast annars löser vi det med senare vigsel helt enkelt. Som det ser ut nu får vi nog lösa det med rådhuset dagen innan, haha. Att det skulle va så svårt att få tag på vigselförrättare... :p
 
Jag tycker det är galet dålig stil av din far,att inte kunna ha ditt bästa för ögonen den dagen och svälja undan bitterheten för ett par timmar.

Å andra sidan tycker jag nog att du kan säga till honom att du är väldigt besviken på honom att han anser din dag vara så oviktig för honom att han sätter sin egen bitterhet främst.

Jag tycker också att det är ruskigt dålig stil av honom. Kom inte riktigt mig för att säga det när han ringde häromdagen, eftersom han trodde att jag skulle säga upp kontakten med honom för att han inte tänker komma.
Riktigt så sur blir jag ju inte, även om jag har oerhört svårt att förstå att han inte tänker komma.

Högst troligt så tror han ju att jag kommer se till att mammas sambo inte kommer.
Känns sjukt att han ens tänker tanken att inte dyka upp. Min lillasyrra är bortrest ett par veckor nu, men jävlar vad hon kommer bli arg när hon kommer hem och får reda på det här. :p
Nog för att det är jag själv som bör diskutera med honom, men det känns sjukt gött med ett helt gäng (tre) syskon som backar upp.
 
Nog för att det är jag själv som bör diskutera med honom, men det känns sjukt gött med ett helt gäng (tre) syskon som backar upp.
Jag funderade just på det tidigare och om det är så att ni syskon allihop kan prata med honom, för jag antar att det inte är första gången han gör likadant (tänker om det är så på ev dop/de andras bröllop också)? Även om det borde räcka att du säger till (i den bästa av världar osv) så kanske det ger mer om ni pratar med honom allihop samt att det kanske känns enklare för dig också?

Oavsett, så himla himla tråkig sits och att han beter sig så :( Jag hoppas verkligen att han kan ta sig i kragen och bete sig så du slipper det bekymret och kan fokusera på att ha en så fin dag som möjligt (samt lösa alla andra mer rimliga och praktiska problem)
 
Jag funderade just på det tidigare och om det är så att ni syskon allihop kan prata med honom, för jag antar att det inte är första gången han gör likadant (tänker om det är så på ev dop/de andras bröllop också)? Även om det borde räcka att du säger till (i den bästa av världar osv) så kanske det ger mer om ni pratar med honom allihop samt att det kanske känns enklare för dig också?

Oavsett, så himla himla tråkig sits och att han beter sig så :( Jag hoppas verkligen att han kan ta sig i kragen och bete sig så du slipper det bekymret och kan fokusera på att ha en så fin dag som möjligt (samt lösa alla andra mer rimliga och praktiska problem)

Än så länge är det en namngivning av systerdotter där samma problem uppstått. Då fick mammas sambo stanna hemma.
Lillasyster gifte sig förra året men då hon bara är pappas dotter fanns inte det problemet då..

Vi har pratat med honom. Men det hjälper liksom inte. Det går inte in.
Känns så sjukt okänsligt av honom med. E skulle göra allt för att hans mamma skulle kunna komma, men hon är ju död. Min pappa kan - men vill inte? Så tänker ju inte farsan dock... Alltså. Nä. Vegas. Tänk vad lätt det vore att bara dra dit istället. :p
 
Än så länge är det en namngivning av systerdotter där samma problem uppstått. Då fick mammas sambo stanna hemma.
Men så han beter sig din pappa. Snacka om att han verkligen borde ta tag i det här problemet, det här går ju för långt. Jag förstår att det är jättetufft för honom men att missa sin egen dotter bröllop pga den nya? Och att få ens barn att exkludera den nya för annars vägrar man gå? Förlåt men det är verkligen att gå för långt.
 
Vi gjorde en enkel hemsida (på nån blogg) där vi hade information om allt från boende till taxinummer och sånt. Så behövde vi inte skriva massor i själva inbjudan.
Ja men så klart, dumt att vi inte hade tänkt på det. :D Tack! Men var den ändå klar när inbjudningarna gick ut eller fyllde ni på allt eftersom? Jag tror inte jag vågar lita på att folk går in och kollar regelbundet utan då hade jag nog velat mejla vid uppdateringar.
 
Men så han beter sig din pappa. Snacka om att han verkligen borde ta tag i det här problemet, det här går ju för långt. Jag förstår att det är jättetufft för honom men att missa sin egen dotter bröllop pga den nya? Och att få ens barn att exkludera den nya för annars vägrar man gå? Förlåt men det är verkligen att gå för långt.

Gud ja, jag håller med dig helt och hållet. Och när det blev så vid namngivningen i somras så sa vi att det får vara nog sen.
Han går verkligen för långt. Terapi vore en bra grej, typ.
 
Ja men så klart, dumt att vi inte hade tänkt på det. :D Tack! Men var den ändå klar när inbjudningarna gick ut eller fyllde ni på allt eftersom? Jag tror inte jag vågar lita på att folk går in och kollar regelbundet utan då hade jag nog velat mejla vid uppdateringar.
Vi hade nog det viktigaste klart, sen fyllde vi på med mindre viktig info typ meny och sånt :)
 
Vi gifte oss 2009 i Stockholms stadshus med min syster och hennes man som vittnen. Våra två barn och deras två barn var med också, och så gick vi och åt på restaurang efteråt. Vi ville inte ha något jippo och berättade inte för någon annan innan att vi skulle gifta oss. I samband med att sonen fyllde ett år någon månad senare bjöd vi hem släkt och lite vänner på smörgåstårta. That was it :D
 
Min käre far ringde nyss och sa att han inte kommer om mammas sambo kommer.
Peppigt.

Visste att detta skulle komma. Och har tänkt att nä, men då får väl pappa stanna hemma då. Nu när det väl kom så känns det som en jävla slap in the face ändå.
Vet att han mår sjukt dåligt och verkligen inte vill träffa mammas "nya", men det har gått typ 4,5 år. Och det är hans dotters bröllop...
När jag gifte mig första gången -97 så vägrade typ hela min släkt på mammas sida att komma om min biologiska pappa kom. Jag fräste ifrån och sa att ni har inte träffat honom på 20 år och det är för helskotta inte hans bröllop utan mitt. Alla kom och allt var frid och fröjd.
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 232
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 252
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp