Bröllopstråden

I och för sig, men i inbjudan hade vi skrivit 17 april (samtidigt som osa för enkelhetens skull) enligt önskemål från föreningen.

Önskar ni er det i stället för en bröllopspresent? Ja om ni angett ett datum för insättningen så bör den ju ske senast det datumet. Men hur kan ni se hur många som satt in? Det ser väl bara föreningen?
 
@Lii Välkommen in till tråden. Men du vet att man måste visa en bild på sin klänning va? :angel:

Tack så mycket :) Den är tyvärr lite för stor just nu

20160317_165409_56ead39bddf2b35e5a3d113d.jpg
 
Insåg typ igår att vigselförrättare är en bra grej att fixa. Haha. Får se hur det går med det. Har en präst som kan ställa upp om det inte löser sig men vi vill ju gifta oss borgerligt. Får se hur det blir, helt enkelt.

Lite lack på hotellet dessutom. De kan tydligen inte garantera incheckning innan kl 15, och kl 15 är vigseln planerad... Suck. :p
Eventuellt får vi höra av oss till alla gäster och meddela att vigseln blir kl 16 istället.
 
@Sleepan Ja någon som kan viga er är en ganska bra människa att ha på bröllopet :D

Vi har även skickat in hindersprövning nu!

I know! Det där med att vara ute i god tid är nog inte riktigt vår grej. Haha.
Hindersprövningen ska jag skriva ut på jobbet inatt tänkte jag :D

Gött att ni ska till Tyskland i helgen! Det är en rätt jul utflykt faktiskt! :)

Vi har nog typ bestämt oss för att ta Systembolaget ändå. Och så en tia för en öl/cider/glas vin på festen typ.
 
Önskar ni er det i stället för en bröllopspresent? Ja om ni angett ett datum för insättningen så bör den ju ske senast det datumet. Men hur kan ni se hur många som satt in? Det ser väl bara föreningen?
Ja, precis. Vi kände att vi inte har användning för massa saker utan hellre vill ha mig frisk, alltså önskade vi oss forskningspengar istället. Vi har fått gåvobrev av föreningen som var jättefina! :love: Bild kommer ;)
 
@Sleepan Nja, sitta på buss ett halvt dygn känns sådär, men det blir nog bra. :p Vi kommer att köpa öl, cider, avec, sprit samt drickat till brudskålen i Tyskland och så köper vi matvinerna på systemet. Vi dricker typ aldrig matviner så det är bra om vi kan lämna tillbaka det som inte dricks upp. Resten kan vi nog dricka upp i efterhand om det blir över:angel:
 
@Sleepan Nja, sitta på buss ett halvt dygn känns sådär, men det blir nog bra. :p Vi kommer att köpa öl, cider, avec, sprit samt drickat till brudskålen i Tyskland och så köper vi matvinerna på systemet. Vi dricker typ aldrig matviner så det är bra om vi kan lämna tillbaka det som inte dricks upp. Resten kan vi nog dricka upp i efterhand om det blir över:angel:

Haha, åh. Jag tycker att det är kul! Visserligen åkte vi från Älmhult när vi åkte på sådana resor. Är ju lite närmre. :p

Vi dricker allt, haha. Så vi borde väl kanske åka ner till Tyskland och handla vi också, egentligen :p
 
@ajdidodii Vad fint! Så ni får ett brev för varje insättning? :)

Hoppas fler sätter in pengar och att gästerna som inte gjort det än inte riktigt tänkt på datumet!
Ja, det får vi. Det är det jag hoppas på också, så att folk inte bara struntat i det. Egentligen är det ju inte breven som är grejen, jag hoppas bara på så mycket forskningspengar som möjligt. :angel:
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 252
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp