Bröllopstråden

Varför får folk inte sitta var de vill? Förstår inte varför man vill bland folk efter eget tyckande. Jag hade tackat nej till festen om jag vetat att där var bordsplacering.

Jag gör en del liknande i jobbet, då placerar jag för att folk ska dels lära känna nya människor, sen kan jag sprida ut de sociala talangerna och katastroferna så det ska bli bra stämning vid alla bord. Det är skönt om det finns en som tar lite socialt initiativ och drar med resten i pratet. Annars brukar det bli ett bord med klackarna i taket och ett där ingen säger flaska.
 
Min sambo och jag förlovade oss på julafton, och planerar att gifta oss hösten 2018. Det känns lite tidigt att börja planera redan nu, eller?

Ingen av oss vill ha ett stort "traditionellt" bröllop, och är överens om att det blir borgerlig vigsel i Stockholms stadshus. Antagligen följt av en god och trevlig middag någonstans. Hur långt i förväg behöver man boka sådant? Vi kommer bli fler än bara de närmsta, men inte 70 pers. Är det någon som har kört på brudklänning som liksom inte är en vanlig brudklänning? Jag skulle känna mig utklädd i en vit balklänning, och vill se ut som mig själv :) Tycker också att det skulle kännas absurt att lägga massor av tusenlappar på en klänning jag kommer att använda en gång!

Alltså jag är lite lost på hela bröllopsgrejen, känner jag :D
Antagligen behöver ni inte boka så långt i förväg men är man ett gäng och det är en populär restaurang skulle jag ringa och höra med dom hur tidigt dom vill ha in bokningen.
Vad gäller klänning så kan man väl ha vad som helst i princip, makens mamma hade en vit sommarklänning (tänk student). Här på buke har folk gift sig i allt från brudklänning till svarta och gröna spetsklänningar.
 
Antagligen behöver ni inte boka så långt i förväg men är man ett gäng och det är en populär restaurang skulle jag ringa och höra med dom hur tidigt dom vill ha in bokningen.
Vad gäller klänning så kan man väl ha vad som helst i princip, makens mamma hade en vit sommarklänning (tänk student). Här på buke har folk gift sig i allt från brudklänning till svarta och gröna spetsklänningar.
Nej, redan nu hade vi inte tänkt boka något. Vi har lite idéer om plats för middagen, det handlar i så fall om färdiga bröllopspaket med passande vin till, dukning, personal osv. Så inte en helt vanlig restaurangmiddag, men inte heller stor bröllopsfest i hyrd lokal. Men ja, naturligtvis är det bäst att kolla direkt med restaurangerna!

Angående bröllopsklänning så vet jag att till exempel @niphredil och @Hyacinth gifte sig i annat än traditionellt vitt. Jag är dock nyfiken på andra erfarenheter också! Exempelvis tvådelat, eller att hitta en bröllopslik klänning som inte är just en vit bakelse. Det ultimata för mig vore att hitta något som känns rejält uppklätt, men som kan fungera även vid andra tillfällen i framtiden.
 
Nej, redan nu hade vi inte tänkt boka något. Vi har lite idéer om plats för middagen, det handlar i så fall om färdiga bröllopspaket med passande vin till, dukning, personal osv. Så inte en helt vanlig restaurangmiddag, men inte heller stor bröllopsfest i hyrd lokal. Men ja, naturligtvis är det bäst att kolla direkt med restaurangerna!

Angående bröllopsklänning så vet jag att till exempel @niphredil och @Hyacinth gifte sig i annat än traditionellt vitt. Jag är dock nyfiken på andra erfarenheter också! Exempelvis tvådelat, eller att hitta en bröllopslik klänning som inte är just en vit bakelse. Det ultimata för mig vore att hitta något som känns rejält uppklätt, men som kan fungera även vid andra tillfällen i framtiden.

Svart klänning från Åhléns, Jajamen:D

Asos har ju mycket fint, jag skulle kika där.
 
Svart klänning från Åhléns, Jajamen:D

Asos har ju mycket fint, jag skulle kika där.
Jajamen :D

Alltså det är faktiskt Asos jag har börjat kolla på! Men det känns som att beställer jag något nu så hinner jag både ändra mig och ångra mig tills det är dags. Men ja, skulle alltså inte ha några problem att få ihop en beställning därifrån.
 
Aldrig beställt på Asos - är det enkelt att skicka tillbaka/byta osv?
Jag tänker mig något vitt, bröllopsliknande med lite lyxigare känsla utan att vara en prinsessbakelse.
 
Aldrig beställt på Asos - är det enkelt att skicka tillbaka/byta osv?
Jag tänker mig något vitt, bröllopsliknande med lite lyxigare känsla utan att vara en prinsessbakelse.
Jag har inte heller beställt därifrån. Men jag har fattat det som att det är gratis frakt över en viss summa, och gratis retur!
 
Angående bröllopsklänning så vet jag att till exempel @niphredil och @Hyacinth gifte sig i annat än traditionellt vitt. Jag är dock nyfiken på andra erfarenheter också! Exempelvis tvådelat, eller att hitta en bröllopslik klänning som inte är just en vit bakelse. Det ultimata för mig vore att hitta något som känns rejält uppklätt, men som kan fungera även vid andra tillfällen i framtiden.

Nu vet jag inte vad du har för stil men tycker att Chi Chi London har ett flertal klänningar som känns rejält uppklädda men inte klassiskt bröllop.

12__70667_zoom.jpg


2016_01_28_Chi_Chi20667__70636_zoom.jpg

Chi_Chi_2015_10_269260__49690_zoom.jpg

34__22265_zoom.jpg


Eller typ något sånt här!
KenzaZouiten_IdaSjstedt_guldknappen-6.jpg


By Malina har också en hel del fint :)
 
Hittade en drömklänning och tog lite mått men fick inte ihop det så skickade ett mail. Får se om jag får något bra svar :)
 
Nu vet jag inte vad du har för stil men tycker att Chi Chi London har ett flertal klänningar som känns rejält uppklädda men inte klassiskt bröllop.

12__70667_zoom.jpg


2016_01_28_Chi_Chi20667__70636_zoom.jpg

Chi_Chi_2015_10_269260__49690_zoom.jpg

34__22265_zoom.jpg


Eller typ något sånt här!
KenzaZouiten_IdaSjstedt_guldknappen-6.jpg


By Malina har också en hel del fint :)
By Malina har jag kikat på! Jag tycker att det är fina klänningar, men kanske inte riktigt min stil även om de är ganska klassiska. Lite för mkt spets? Jag vet inte, jag tror att jag måste prova lite olika modeller för att se vad jag tycker är fint och vad jag passar i. Jag har även funderat på att hyra en vintageklänning från Elsa Billgren. Det känns roligt med något som har lite historia! Den mörkblå klänningen med trekvartsärm här ovanför var nog bäst av dina förslag, förutom färgen - jag vill nog ha något ljust, och bilden på Kenza liknar absolut hur jag tänker mig att en tvådelad brudutstyrsel skulle kunna se ut :) Tack!
 
Japp :) Lite lagom prinsessig ändå men inte fööör mycket :angel::D
Gillar spets och vitt men inte stora puffade kjolar, släp och slöjor..

http://www.asos.com/asos/asos-bridal-sweetheart-mesh-tutu-midi-dress/prd/7269126?iid=7269126&clr=White&SearchQuery=ASOS BRIDAL Sweetheart Mesh Tutu Midi Dress&SearchRedirect=true

Lite 50-tals stuk på modellen och jag älskar spetsen och tyllkjolen. Visst, kostar ca 1700 kr, men det är ju ändå mycket billigare än en vanlig brudklänning och efter googling verkar det vara relativt enkelt att returnera till Asos. Vill köpa hem och prova lite olika. Vill bara inte att den ska vara för liten så tänkte bäst att kolla :)
 
:love::love:
Berätta mer om hur det blev! :D Jag inser när jag skriver att jag aldrig berättade om mitt eget bröllop så det får jag också ta tag i, någon gång.

Absolut, det ska jag!! Tänkte det blir lite roligare när vi fått lite mer bilder bara, plus att vi drar iväg på bröllopsresa på torsdag så fullt upp :p
Men det var en fantastisk dag och allt blev perfekt :love:
(förutom att morfar dog då, men just den biten var svår att göra något åt eller planera för :cry:)
 
Japp :) Lite lagom prinsessig ändå men inte fööör mycket :angel::D
Gillar spets och vitt men inte stora puffade kjolar, släp och slöjor..

http://www.asos.com/asos/asos-bridal-sweetheart-mesh-tutu-midi-dress/prd/7269126?iid=7269126&clr=White&SearchQuery=ASOS BRIDAL Sweetheart Mesh Tutu Midi Dress&SearchRedirect=true

Lite 50-tals stuk på modellen och jag älskar spetsen och tyllkjolen. Visst, kostar ca 1700 kr, men det är ju ändå mycket billigare än en vanlig brudklänning och efter googling verkar det vara relativt enkelt att returnera till Asos. Vill köpa hem och prova lite olika. Vill bara inte att den ska vara för liten så tänkte bäst att kolla :)
Vad fin :) Kul att du hittade något du gillade så snabbt! När jag kollade länken så kostar den dock ca 2250 kr, men jag har ändrat valuta till SEK. Bara så du vet, ingen jättestor skillnad men ändå!
 
Vad fin :) Kul att du hittade något du gillade så snabbt! När jag kollade länken så kostar den dock ca 2250 kr, men jag har ändrat valuta till SEK. Bara så du vet, ingen jättestor skillnad men ändå!

Tack, nej det spelar ingen roll :) Kollade snabbt bara så kan mycket väl ha räknat fel.
 
Min sambo och jag förlovade oss på julafton, och planerar att gifta oss hösten 2018. Det känns lite tidigt att börja planera redan nu, eller?

Ingen av oss vill ha ett stort "traditionellt" bröllop, och är överens om att det blir borgerlig vigsel i Stockholms stadshus. Antagligen följt av en god och trevlig middag någonstans. Hur långt i förväg behöver man boka sådant? Vi kommer bli fler än bara de närmsta, men inte 70 pers. Är det någon som har kört på brudklänning som liksom inte är en vanlig brudklänning? Jag skulle känna mig utklädd i en vit balklänning, och vill se ut som mig själv :) Tycker också att det skulle kännas absurt att lägga massor av tusenlappar på en klänning jag kommer att använda en gång!

Alltså jag är lite lost på hela bröllopsgrejen, känner jag :D

Planera kan man absolut göra, men det är nog lite väl tidigt att boka något permanent och skicka inbjudningar. :D

Vi vill inte heller ha ett traditionellt bröllop utan kommer köra på borgerlig vigsel och sen ha en fest med tema på svart, guld och glamour. Min brudklänning är inköpt och är ifrån Chi Chi London, det var kärlek vid första ögonkastet. :love: Dock är jag mer nojig över att hitta ett par skor! Har fel på knäna och har aldrig bemästrat konsten att gå i klackskor. :nailbiting:

620237-0426_5
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 252
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 495
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp