Bröllopstråden

Tidigare idag köpte vi godis till vår tävling "Vem har bäst lösgodissmak?" (den är hen vars skål är minst full när gästerna har röstat med munnen) och var runt och tittade på möjliga platser att göra porträttfotograferingen.

De senaste två timmarna har vi försökt lära oss att dansa vals. Tips till alla som ska göra samma sak i framtiden: Det går inte att hitta populärmusik som går långsamt nog för att man ska hinna ta så här långa kliv. Ge upp förr snarare än senare.
 
Har precis köpt en instax (typ som polaroid) kamera att ha vid gästboken. Kanske jätteonödigt men får försöka pusha gästerna att använda den och klistra in sin bild vid sin hälsning. Känns som en rolig sak för oss som inte kommer ha proffsigare fotografering av gästerna :)
 
Har precis köpt en instax (typ som polaroid) kamera att ha vid gästboken. Kanske jätteonödigt men får försöka pusha gästerna att använda den och klistra in sin bild vid sin hälsning. Känns som en rolig sak för oss som inte kommer ha proffsigare fotografering av gästerna :)
Nej det låter ju superkul! Jag var på ett bröllop där de hade en liknande lösning och de bilderna blev väldigt speciella och roliga. Brudparet satte upp dem på en anslagstavla hemma sen.
 
Nej det låter ju superkul! Jag var på ett bröllop där de hade en liknande lösning och de bilderna blev väldigt speciella och roliga. Brudparet satte upp dem på en anslagstavla hemma sen.

Åh vad roligt att höra!! Min tanke är att de får sätta in bilderna direkt vid sin hälsning till oss :)
Är det ni som gifter er till helgen nu? :love:
 
@tolksele Ja, imorgon. Jag har inte riktigt insett det ännu men det kickar nog in ikväll eller imorgon bitti. :D Det hamnar olämpligt nog vid arbetstopp på jobbet (skulle vara tjänstledig på 80 procent men nu är det plötsligt 60, eller i verkligheten 50) och intensiv period i studierna så jag är otroligt tacksam över att min sambo har kunnat och velat göra merparten av detaljplaneringen själv.
 
@TygerTyger Hur var er dag? Det är kul att läsa om er andra, och man får en del tips :p

Jag börjar sakta köpa inbjudningskort och bröllopsdekorationer. Hittade en klänning på Tradera från ett känt outlet-företag i Sverige; 580 kr plus frakt. Helt ny, endast ett provexemplar. Men vilket fynd för en äkta klänning! :o:D. Jag älskar den, och önskar att jag kunde lägga upp bild på mitt fynd men vill inte riskera att sambo ser den. Av någon anledning så öppnas olika trådar på buke när dator startas :rofl: Nu ska vi inte gifta oss än på länge men jag tycker det är mysigt att smygstarta :angel:
 
@Bexzor Nu vet jag inte hur långt du har kvar, men jag började planera mitt bröllop ett år innan vi gifte oss. Det var väldigt skönt att planera tidigt eftersom jag aldrig hann bli stressad av att det närmade sig utan ju närmare vi kom ju mer föll allt på plats.
 
@TygerTyger Hur var er dag? Det är kul att läsa om er andra, och man får en del tips :p

Jag börjar sakta köpa inbjudningskort och bröllopsdekorationer. Hittade en klänning på Tradera från ett känt outlet-företag i Sverige; 580 kr plus frakt. Helt ny, endast ett provexemplar. Men vilket fynd för en äkta klänning! :o:D. Jag älskar den, och önskar att jag kunde lägga upp bild på mitt fynd men vill inte riskera att sambo ser den. Av någon anledning så öppnas olika trådar på buke när dator startas :rofl: Nu ska vi inte gifta oss än på länge men jag tycker det är mysigt att smygstarta :angel:
Det är fortfarande ganska stressigt på jobbet så jag väntar lite med någon detaljerad beskrivning men båda sa ja och gästerna verkade ha kul på festen så dagen får räknas som lyckad. :) Nu väntar vi ivrigt på fotografens bilder!

Grattis till billig och snygg bröllopsklänning! Jag håller med @ajdidodii om att det är smart att ha framförhållning eftersom man då kan passa på att göra inköpen när de bra erbjudandena dyker upp. :)
 
@ajdidodii & @TygerTyger Det är drygt 10 mån kvar så det känns skönt att ha klänningen klar med tanke på allt annat som tillkommer. Jag ska hitta tre fina kläder till våra pojkar också, vet inte om jag ska köra syskonmatchning eller köra olika typer av finkläder på dem. De kommer vara ca 13 år, 3,5 år samt 18 mån.
 
Okej, nu har vi ägnat helgen åt att välja musik.

Det lyder som följande:
Igångslåt - Welcome to Jurassic park
Solosång - Kärlek är sång som aldrig dör (introlåten till Bambi-filmen)
Psalmerna Kärlekens tid och Vi lyfter våra hjärtan
Solosång - This will be our year med The Zombies
Utgångslåt - Jump med Van Halen

Vad tror du @athena_arabians , är det ok eller för knäppt? :D
 
:p:p
@tolksele: Jag gillar ju att man inte riktigt går i takt (pun intended :D) med det som förväntas så jag tycker den ser bra ut :up:

Nicki Minajs Anaconda hade nog varit lite väl dock :nailbiting: :rofl:

Ingångslåten klurade vi lite på, för mig hade en vanlig bröllopsmarsch blivit alldeles utmärkt men inte sambons grej. Först tänkte vi (han) Zelda men sen blev det Jurassic park. Jag bara sa ja till allt :D bäst att öva inför äktenskapet liksom :grin:

Utgångslåten var svår. Han ville changes med 2pac men även om den är fin instrumental på piano kunde jag inte tänka mig att ha en låt vars text handlade om att skjuta niggas :yuck:
Jag gillade Concerning Hobbits, sen vill man ju ha något glatt avslut och ja... Det var svårt! :p
Anaconda är inte alls min stil så den var inte ens uppe för diskussion :confused: :rofl:
 
:p:p

Ingångslåten klurade vi lite på, för mig hade en vanlig bröllopsmarsch blivit alldeles utmärkt men inte sambons grej. Först tänkte vi (han) Zelda men sen blev det Jurassic park. Jag bara sa ja till allt :D bäst att öva inför äktenskapet liksom :grin:

Utgångslåten var svår. Han ville changes med 2pac men även om den är fin instrumental på piano kunde jag inte tänka mig att ha en låt vars text handlade om att skjuta niggas :yuck:
Jag gillade Concerning Hobbits, sen vill man ju ha något glatt avslut och ja... Det var svårt! :p
Anaconda är inte alls min stil så den var inte ens uppe för diskussion :confused: :rofl:

Kusinens mans familj hade nästan fått en hjärtattack av den där listan vilket nog hade varit nyttigt för dem :devil: Jag håller med om 2pac, vissa saker går liksom inte att bortse ifrån även om soundet är fint :yuck:
 
Idag hade vi provfotografering med fotograferna och jävklar vad kallt det är!! :arghh:
Ska nog panikshoppa några nya skor så jag har varmare alternativ till de snygga lilla pumpsen :D
 
Vi har ändrat datum, avbokat det ena och bokat ny festlokal (den vi ville ha från början). Mer än så har det inte hänt på bra länge nu, snart åker Save the date-kort ut till fem av gästerna som bor antingen utomlads eller i andra änden av Sverige :)
 
Bokat dukar och servetter (vi kommer hyra), så en sak mindre på listan.
Blev lite chockad över hur dyrt det var, men å andra sidan slipper jag tvätta, stryka och förvara allt efteråt. Tydligen duger inte pappersdukar på ett bröllop :cautious:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 252
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp