Bröllopstråden

Just nu klurar jag på hur man ska göra vigseln mer personlig.
Vi har sedan innan bestämt att Bambi-låten måste vara med (Kärlek är sång som aldrig dör), kanske som ingångs- eller utgångslåt? Den är lagom lång/kort.

Jag vill gärna ha med the Zombies This will be our year också för den är så himla vacker och passar nog bra att spela på orgel/piano i en kyrka.

Sen då? Någon som har tips?
@lady_vip kanske? :D
 
Just nu klurar jag på hur man ska göra vigseln mer personlig.
Vi har sedan innan bestämt att Bambi-låten måste vara med (Kärlek är sång som aldrig dör), kanske som ingångs- eller utgångslåt? Den är lagom lång/kort.

Jag vill gärna ha med the Zombies This will be our year också för den är så himla vacker och passar nog bra att spela på orgel/piano i en kyrka.

Sen då? Någon som har tips?
@lady_vip kanske? :D
Jag är helt fel person att fråga, för jag hatar alla personliga vigslar:o:angel:
Senast sjöng bruden själv på ingångsmusiken, fint, men jag rekommenderar inte det på en sån dag när fokus kanske inte är på musiken:cautious: sen avråder jag ju från CD, även om det kan göra sig ibland, paret som gick ut till Star Wars theme var ganska kul.
Så länge ni involverar musikern som kan anpassa till tillfället och få ihop en röd tråd tror jag det blir hur bra som helst. Ska ni ha någon solist?

Musiken från Forrest Gump är superfin som utgång, på piano då, men den är ju lite sorgsen. Till ingång rekommenderar jag något på orgel, kanske en klassisk Mendelssohn?
 
Jag är helt fel person att fråga, för jag hatar alla personliga vigslar:o:angel:
Senast sjöng bruden själv på ingångsmusiken, fint, men jag rekommenderar inte det på en sån dag när fokus kanske inte är på musiken:cautious: sen avråder jag ju från CD, även om det kan göra sig ibland, paret som gick ut till Star Wars theme var ganska kul.
Så länge ni involverar musikern som kan anpassa till tillfället och få ihop en röd tråd tror jag det blir hur bra som helst. Ska ni ha någon solist?

Musiken från Forrest Gump är superfin som utgång, på piano då, men den är ju lite sorgsen. Till ingång rekommenderar jag något på orgel, kanske en klassisk Mendelssohn?

Haha okej, men varför? :p

Personlig vigsel för mig är att man har valt musik/psalmer och kanske någon dikt?

F.d. Sambon verkar inte gilla brudmarsch så ska nog försöka få in Bambi där. Vi kommer ha någon som sjunger :) (tror det är hen som spelar också men inte säker just nu). Hade gärna haft någon fin psalm men typ ALLA verkar handla om våren/sommaren :cautious:
 
Haha okej, men varför? :p

Personlig vigsel för mig är att man har valt musik/psalmer och kanske någon dikt?

F.d. Sambon verkar inte gilla brudmarsch så ska nog försöka få in Bambi där. Vi kommer ha någon som sjunger :) (tror det är hen som spelar också men inte säker just nu). Hade gärna haft någon fin psalm men typ ALLA verkar handla om våren/sommaren :cautious:
För att det blir väldigt mycket, eller vad man ska säga. Vigseln är ju inte tänkt som en teater, men vissa kanske drar det lite långt. Sen får ju självklart alla göra som de vill, men det är stor skillnad från när jag började jobba i kyrkan för 10 år sen jämfört med nu.

Välja psalm och musik ska ni absolut göra! Det är ju toppen, det jag menar är kanske mer när det ska dansas ut med inhyrda dansare eller nåt i den stilen.

Psalmmässigt hade jag valt något som folk kan. Många vågar inte sjunga ändå. Härlig är jorden tycker jag funkar. Psalmboken är uppdelad efter tillfällen, det finns några som är tänkta till just vigsel, ni kanske kan hitta någon där? Annars fråga kantorn.

Dikt tycker jag är trevligt!
 
Välja psalm och musik ska ni absolut göra! Det är ju toppen, det jag menar är kanske mer när det ska dansas ut med inhyrda dansare eller nåt i den stilen.

Gör folk det? :eek:
Alltså visst att det finns folk till allt men O_o

Jag är inte speciellt troende men nu ska det ändå bli ett kyrkbröllop och då får man ju respektera det kyrkan är/står för tycker jag.

Får leta upp en psalmbok helt enkelt, och se vad blivande mannen tycker om bröllopslöften/läsa dikt. Kanske något prästen/tärna/någon annan kan tänka sig att göra också (inte löften då men dikt) :)
 
Just nu klurar jag på hur man ska göra vigseln mer personlig.

Vi hade en låt som vi gick in till och en som vi gick ut till, på spotify via ett ljudsystem, funkade finfint faktiskt!

Sen så hittade jag en fin text på nätet som jag gjorde om så den passade oss som vigselförrättaren läste upp. Det gjorde att vår borgerliga vigsel blev lite längre och mer personlig! Jag tycker den blev jättebra och det var många som sa var imponerade över den personliga texten. :)
 
För att det blir väldigt mycket, eller vad man ska säga. Vigseln är ju inte tänkt som en teater, men vissa kanske drar det lite långt. Sen får ju självklart alla göra som de vill, men det är stor skillnad från när jag började jobba i kyrkan för 10 år sen jämfört med nu.

Välja psalm och musik ska ni absolut göra! Det är ju toppen, det jag menar är kanske mer när det ska dansas ut med inhyrda dansare eller nåt i den stilen.

Psalmmässigt hade jag valt något som folk kan. Många vågar inte sjunga ändå. Härlig är jorden tycker jag funkar. Psalmboken är uppdelad efter tillfällen, det finns några som är tänkta till just vigsel, ni kanske kan hitta någon där? Annars fråga kantorn.

Dikt tycker jag är trevligt!
Är inte Härlig är jorden en väldigt typisk begravningspsalm? Jag skulle börja gråta, och då inte av rörelse utan av påminnelser om sorg är jag rädd, om man skulle sjunga den på bröllop.
 
Är inte Härlig är jorden en väldigt typisk begravningspsalm? Jag skulle börja gråta, och då inte av rörelse utan av påminnelser om sorg är jag rädd, om man skulle sjunga den på bröllop.
Håller med. Förknippar den otroligt starkt vid begravning och när jag hörde den vid ett bröllop jag var på blev jag väldigt sorgsen.
 
Är inte Härlig är jorden en väldigt typisk begravningspsalm? Jag skulle börja gråta, och då inte av rörelse utan av påminnelser om sorg är jag rädd, om man skulle sjunga den på bröllop.
Nja, jag vet inte, tycker den används i många sammanhang. Men den är absolut vanlig på begravning.
 
Nja, jag vet inte, tycker den används i många sammanhang. Men den är absolut vanlig på begravning.
Jag har knappt varit på några bröllop, men på något fler begravningar. Jag tycker att texten i Härlig är jorden, såsom "går vi till paradis med sång" absolut verkar handla om döden. (Jag har aldrig tänkt att det symboliserar att man sjungande går mot den äkta bädden.)

Men om folk vill spela den, så inte mig emot. Jag blev bara så förvånad över att den kom upp i en bröllopstråd.
 
Är så sjukt nöjd med vår borgerliga vigsel på 1,5 minut i stadshuset:D. Jag behövde inte fatta beslut kring något mer än vad jag skulle ha på mig. Att ni orkar! Jag gillar att gå på bröllop, men skulle aldrig orka arrangera ett själv...

Så blir det här om det blir giftemål. Om.
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 252
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 496
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp