Bröllopstråden

Planera kan man absolut göra, men det är nog lite väl tidigt att boka något permanent och skicka inbjudningar. :D

Vi vill inte heller ha ett traditionellt bröllop utan kommer köra på borgerlig vigsel och sen ha en fest med tema på svart, guld och glamour. Min brudklänning är inköpt och är ifrån Chi Chi London, det var kärlek vid första ögonkastet. :love: Dock är jag mer nojig över att hitta ett par skor! Har fel på knäna och har aldrig bemästrat konsten att gå i klackskor. :nailbiting:

620237-0426_5

Vilka butiker säljer Chi Chi London?
 
Beställde en tutu-klänning på Asos. Lite mer prinsessig än jag tänkte först. Men kortare som jag vill ha det :) Får se om den passar annars jagar jag vidare..
 
Tänkte mig att ha pärlörhängen och ett armband och skippa halsband.
Funderar även på om jag vill ha sjal eller bolero (gifter oss i september vid havet, så vill ha något mot ev blåst om det är lite kallare väder ute) och vad jag ska ha för bh.. Och strumpor. Varför är alla så tunna, kommer ha sönder dem direkt! Helst vill jag ha stay-ups.
 
Idag beställde vi ringmått från den aktuella sidan för vigselringar. Samt att vi bokat en weekend i Ystad helgen efter bröllopet för hela familjen. Troligtvis blir det en dag över till Köpenhamn under vår vistelse. Med brist på barnvakter så får vi kombinera bröllopsresa med familjesemester :p:D
 
Hej och hå! Vi gifter oss i sommar och är det bara jag som inte gillar att planera bröllopet? :p Det är så sjukt mycket beslut och jag vill bara stoppa huvudet i sanden. Min mor förstorar upp allting också och kommer med tusen idéer vilket inte hjälper, bara stressande... Men det är ju väldigt gulligt egentligen, och de kommer hjälpa till med kostnaden. Vi vill ju dock ha en underbar och oförglömlig dag och då får man väl planera lite. Jag har liksom inga referensramar, vet inte vad jag vill ha på mig, vet inte vad jag vill ha för frisyr...

Men, nu har jag i alla fall fått iväg en förfrågan till hotellet, vi gifter oss i Värmland men har just flyttat till Småland. Kyrkan bokad, snart förhoppningsvis festlokal också. Har två på gång där. Då var det ju bara allt annat kvar... :laugh:
 
Hej och hå! Vi gifter oss i sommar och är det bara jag som inte gillar att planera bröllopet? :p Det är så sjukt mycket beslut och jag vill bara stoppa huvudet i sanden. Min mor förstorar upp allting också och kommer med tusen idéer vilket inte hjälper, bara stressande... Men det är ju väldigt gulligt egentligen, och de kommer hjälpa till med kostnaden. Vi vill ju dock ha en underbar och oförglömlig dag och då får man väl planera lite. Jag har liksom inga referensramar, vet inte vad jag vill ha på mig, vet inte vad jag vill ha för frisyr...

Men, nu har jag i alla fall fått iväg en förfrågan till hotellet, vi gifter oss i Värmland men har just flyttat till Småland. Kyrkan bokad, snart förhoppningsvis festlokal också. Har två på gång där. Då var det ju bara allt annat kvar... :laugh:

Haha, jag känner igen mig! Tycker inte att det var alls särskilt kul att planera bröllop. :p
 
@Chili Vi bokade lokal, kyrka och catering tidigt och sen allt annat i rekordfart trots att jag gjorde en hel del själv :p
Var inte alls peppad på planering i början eftersom det kändes oöverstigligt men vårt bröllop blev ändå helt underbart :love:
 
Haha, jag känner igen mig! Tycker inte att det var alls särskilt kul att planera bröllop. :p
+ @tolksele
Nä det är bara en massa måsten. :p Idag fick jag faktiskt tummen ur och började fixa hotell (bokat o klart), frisör (bokat en, väntar på svar från andra som gör smink också), börjat prata blommor med min vän som sköta den biten och börjat få tag på fotograf vilket gick sådär. Men det är på gång iaf. Jag har en kollega som kanske kunde göra smink men det är den mest otippade personen någonsin så jag har inte vågat fråga på allvar om det än... :o

Lokal hoppas jag blir bokat snart, de vill träffa oss först vilket jag kan göra först den 27e. Vi har annars en annan lokal som inte är uppbokad men de kunde inte garantera ännu att nån renovering de höll på med blev klar tills dess... Bokade in provning av bröllopsklänning nästa vecka med en vän! Det ska ju faktiskt bli kul. :) Har ingen aning om vad jag vill ha, kollat lite men vet inte alls hur jag ska göra, om jag ska beställa eller köpa i fysisk butik. Får väl se vad det kostar. Är ju väldigt bekväm av mig så om jag kan gå in på ett ställe, prova ut något fint och få det ev korrigerat på samma ställe gör jag helst det. Allt i en smäll. Åtminstone vet jag hur ringen ska vara! Har inte valt en men har provat ringa på en mässa och vet vilken typ jag vill ha och vad det kostar ungefär.

Jag vill mest bara gifta mig och ha en fin dag med nära och kära. :p Men nu känner jag för första gången hittills att jag vill riva av allt och få allt gjort så man bara kan slappa och ta småsaker sista tiden.
 
Vi ska gifta oss i påskhelgen så det börjar närma sig :nailbiting:
Lokal är bokad och klar (vigseln kommer att hållas i festlokalen eller utanför om det är fint väder)
Vigselförrättare står på sambons att göra lista
Catering är kontaktad och vi väntar på menyförslag
Musik (DJ) är fixad
Serveringspersonal är typ fixad (vårt handbollslag har lovat fixa det men det är inte klart med exakt vem)
Tårta har vi provat ut men inte beställt än
Ringar är inköpta
Blommor har jag nog bestämt mig för hur jag vill att det ska se ut men inte pratat med florist än
Fotograf står på att göra listan. vill dock boka en i stan som har studio eftersom vädret i april kan vara ngt opålitligt
Tysklandsresa för vininköp ska göras

Klänning är inköpt men ska läggas upp
Skor är inköpta
Håret planerar jag fixa själv, har superkort hår så det blir ingen uppsättning utan bara vanlig styling. Dock håller jag på att leta efter ett diadem eller fashonista eller liknande utsmyckning att ha.
Smink ska jag däremot få fixat, är dock inte bokat än

Sambons frack är inlämnad på kemtvätt. Får se hur den ser ut efter det om den behöver kompletteras
 
+ @tolksele
Nä det är bara en massa måsten. :p Idag fick jag faktiskt tummen ur och började fixa hotell (bokat o klart), frisör (bokat en, väntar på svar från andra som gör smink också), börjat prata blommor med min vän som sköta den biten och börjat få tag på fotograf vilket gick sådär. Men det är på gång iaf. Jag har en kollega som kanske kunde göra smink men det är den mest otippade personen någonsin så jag har inte vågat fråga på allvar om det än... :o

Lokal hoppas jag blir bokat snart, de vill träffa oss först vilket jag kan göra först den 27e. Vi har annars en annan lokal som inte är uppbokad men de kunde inte garantera ännu att nån renovering de höll på med blev klar tills dess... Bokade in provning av bröllopsklänning nästa vecka med en vän! Det ska ju faktiskt bli kul. :) Har ingen aning om vad jag vill ha, kollat lite men vet inte alls hur jag ska göra, om jag ska beställa eller köpa i fysisk butik. Får väl se vad det kostar. Är ju väldigt bekväm av mig så om jag kan gå in på ett ställe, prova ut något fint och få det ev korrigerat på samma ställe gör jag helst det. Allt i en smäll. Åtminstone vet jag hur ringen ska vara! Har inte valt en men har provat ringa på en mässa och vet vilken typ jag vill ha och vad det kostar ungefär.

Jag vill mest bara gifta mig och ha en fin dag med nära och kära. :p Men nu känner jag för första gången hittills att jag vill riva av allt och få allt gjort så man bara kan slappa och ta småsaker sista tiden.

Jag har tips på fotograf om ni skulle gifta er i Värmland? :)
 
Hej och hå! Vi gifter oss i sommar och är det bara jag som inte gillar att planera bröllopet? :p Det är så sjukt mycket beslut och jag vill bara stoppa huvudet i sanden. Min mor förstorar upp allting också och kommer med tusen idéer vilket inte hjälper, bara stressande... Men det är ju väldigt gulligt egentligen, och de kommer hjälpa till med kostnaden. Vi vill ju dock ha en underbar och oförglömlig dag och då får man väl planera lite. Jag har liksom inga referensramar, vet inte vad jag vill ha på mig, vet inte vad jag vill ha för frisyr...

Men, nu har jag i alla fall fått iväg en förfrågan till hotellet, vi gifter oss i Värmland men har just flyttat till Småland. Kyrkan bokad, snart förhoppningsvis festlokal också. Har två på gång där. Då var det ju bara allt annat kvar... :laugh:

Grattis :D
Jag gillar det inte heller, inte alls! Är sjukt stressad och upprörd över detta tstundtals ;)
Vi är definitivt inte de klassiska bröllopsplanerarna som börjar hysteriskt flera år innan, utan oj vad jobbigt.. Väntar lite till ;)
 
Vi har fått äran att bli bjudna på bröllop i maj :)
Kan jag ha en 50-tals klänning som sluter under knäet, den är vit med stora blå blommor på?? Klädkod kavaj. Är den här jag har.

https://jetsettrend.se/product.html/hr-klanning-white-blue-flower-dress-50-tal-rockabilly

Tänker ha typ stickad sjal eller scarf över axlarna i kyrkan och någon sorts ballerinaskor till. Vet inte vad man ska ha för färg på sjalen dock? Känns fel med vitt eller svart, blå känns inte fint eller kan jag ha en blå sjal..? Hade helst haft vit sjal men känns för vitt..

http://scarfochhalsduk.se/produkt/bla-scarf-linne/
 
Vi har fått äran att bli bjudna på bröllop i maj :)
Kan jag ha en 50-tals klänning som sluter under knäet, den är vit med stora blå blommor på?? Klädkod kavaj. Är den här jag har.

https://jetsettrend.se/product.html/hr-klanning-white-blue-flower-dress-50-tal-rockabilly

Tänker ha typ stickad sjal eller scarf över axlarna i kyrkan och någon sorts ballerinaskor till. Vet inte vad man ska ha för färg på sjalen dock? Känns fel med vitt eller svart, blå känns inte fint eller kan jag ha en blå sjal..? Hade helst haft vit sjal men känns för vitt..

http://scarfochhalsduk.se/produkt/bla-scarf-linne/
Den passar absolut fint till ett bröllop, jag hade helt klart haft en blå sjal till. Det finns ju sjalar i olika "fina" material om du vill höja känslan lite?
 
Vi har fått äran att bli bjudna på bröllop i maj :)
Kan jag ha en 50-tals klänning som sluter under knäet, den är vit med stora blå blommor på?? Klädkod kavaj. Är den här jag har.

https://jetsettrend.se/product.html/hr-klanning-white-blue-flower-dress-50-tal-rockabilly

Tänker ha typ stickad sjal eller scarf över axlarna i kyrkan och någon sorts ballerinaskor till. Vet inte vad man ska ha för färg på sjalen dock? Känns fel med vitt eller svart, blå känns inte fint eller kan jag ha en blå sjal..? Hade helst haft vit sjal men känns för vitt..

http://scarfochhalsduk.se/produkt/bla-scarf-linne/
Jag håller helt med @Flixon
Klänningen passar väldigt bra, och jag hade personligen haft en blå sjal över :)
 
Jag har ju glömt att skriva i den här tråden, men ja, vi blev gifta!

Min mamma freakade lite nån månad innan bröllopet och tyckte att vi hade planerat alldeles för lite och skulle vi inte ha dukar eller presentbord eller [infoga valfritt bröllopsbekymmer här]?!?! Så det slutade med att hon fick göra som hon ville med festpyntet och hon fick även vara förfriskningsansvarig (vi hade kak-knytis samt fri Tysklandsspritbar), så hon var mycket nöjd! Hon var mycket mer engagerad än jag själv haha!

Vi gick in till Final Countdown och ut till Whiter Shade Of Pale. Vi hade en jätteduktig organist som tog ut båda låtarna åt oss och det var sjukt coolt att höra Final Countdown på orgel! En kär vän till mig sjöng en Marit Bergmanlåt på vigseln.
Sen på festen hade vi ställt till med öppen scen, så efter att alla hade fått champagne var det uppträdande i flera timmar av gamla och nya bandmedlemmar, släktingar och vänner. Många överraskningar! Det var otroligt fint, från skrattattacker till storgråt.
Vi dansade ingen bröllopsvals för vi glömde bort det haha! Det blev så att vi fick avsluta öppen scen med att spela en låt med vårt nuvarande band och det fick liksom bli "bröllopsvalsen". Sen var det disco med hjälp av Spotify.
Vi hade ingen fotograf utan frågade våra vänner som vi visste hade systemkamera om de ville fota lite under kvällens gång.

Vi hade ingen koll på hur många vi hade bjudit (vi bjöd in via facebook) men det var över hundra iallafall (upptäckte min styvfar eftersom hans champagneglas inte räckte till alla haha!), var så sjukt kul att alla var där! Verkligen ALLA som jag någonsin känt kändes det som. Helt klart den bästa dagen i mitt liv!
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 252
Senast: sthu
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 387
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 495
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp