BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Kör korrekta games och sen är det olika hur du bluppar beroende på ras.

Men jag kör korta rides i trav och försöker få fullt på speed samtidigt som jag tränar och brukar få in någon tävling om dagen...

Jag har inte riktigt fått till det på allra bästa och snabbaste sätt, så någon annan kanske har bättre ideér.

Korrekta games? :o:confused:

Jag brukar träna upp alla egenskaperna (gula staplarna) en efter en, typ börja med hoppning och sen fortsätta, är det fel då? :o:o
(tävlingar först när hästen har fullt på de gula staplarna)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Lättast att hitta stallplats är nog precis när spelet öppnar för en ny dag. Då kan du hitta dom bästa stallplatserna först av alla. Vilket brukar vara kl 10 då ridcenter uppdateras. Om de nu inte har ändrat det lol.



oh så himla glad! Hittade ett HOP som ett UFO på svenska versionen samt fick mitt första 15* welshföl på engelska versionen (finns bättre ja, men har fött upp själv ända från 11*) :D. Längtar tills jag blir 10 dagar på svenska versionen så kan jag göra mer grejer, typ köpa hästar!
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Om du börjar ända från föl är det viktigt att först och främst att fölet kommer från fullt bluppade föräldrar, därefter kan foal games ge 1,2 i GP. För att få en häst 100 blupp behöver man endast uppnå tre saker:

* få 20 vinster
* bolda top tre skillsen
* 10 år

Resten är onödigt. När jag bluppar tränar jag fullt ut speed och dressyr, därefter får mina 20 vinster och sist boldar jag skillsen. Har funkat för mig hittills :D
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Alltså 20 1:a placeringar? För i sådana fall fattar jag varför min hingst inte är 100 i Blup ännu, han har massor med 2:a och 3:e men bara några 1:a ännu! :)

Boldar?

Inser att jag är riktigt dålig på alla uttryck, men det betyder kanske att howrse inte har tagit min själ riktigt ännu! ;)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Korrekta games? :o:confused:

Jag brukar träna upp alla egenskaperna (gula staplarna) en efter en, typ börja med hoppning och sen fortsätta, är det fel då? :o:o
(tävlingar först när hästen har fullt på de gula staplarna)

Korrekta games höjer GP med 1.2 p.
Finns bland annat på http://craxor.free.fr/crixorcluwb/foalgames.php välj efter vad som passar dig och hästen.

Att bolda är att få tjock text, för blup är bara de 3 högsta viktiga, som du ser under fliken genetics, för skills fetmarkerar du alla.

Jag brukar vänta med den stapeln hästen är sämst i enligt gp, och jobba på speed, stamina och dressyr, tävlar i min hästs dåliga gren, då möter man sämre hästar men har fördel genom att man tränat upp det andra, men jag kanske har fel?
Har iallafall några på 100 blup, men som sagt, någon kanske får upp det snabbare?
Vet fakriskt inte hur lång tid det tagit mig med varje häst?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

hehe, ledsen för min svengelska ;-) Bolda skills menar jag att du tränar en viss färdighet så att den blir i fet stil. Detta gör du genom att först å främst träna klart den färdigheten, exempelvis dressyr, därefter gör du ritter och tävlingar tills du inte tjänar några färdighetspoäng i dressyr. Färdigheten blir alltså fetmarkerad då = bold.

Det går snabbast att bluppa (vad jag har märkt) de som har speed som en av de topp tre färdigheterna genom att bluppa metoden som jag använder.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Mjm det blev en del att ta in! Gud känner mig så kass! :cry: :D ;)

Och alla dessa filtar, ridpiskor och vaccinationer? Vart hittar man detta?
 
Senast ändrad:
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

KL.

Kan man "föra över" sitt konto till det svenska ?

Jag har nämligen mitt på engelska nu :o
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Ja det förstår jag. Men alltså hur får man fram dom? Jag ser bara att min häst har en Zebra i boxen! :confused: :o

Jag som tyckte att jag hade koll nu när jag börjat avla med så bra hingstar, herregud! :rofl:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Ja det förstår jag. Men alltså hur får man fram dom? Jag ser bara att min häst har en Zebra i boxen! :confused: :o

Jag som tyckte att jag hade koll nu när jag börjat avla med så bra hingstar, herregud! :rofl:

Alltså du måste ställa din häst i boxen lite då och då och hitta både vojlock, täcke, piska och den där sörjan som ger lite extra ett par dagar :)
Om den har det ser du under bonus, bland flikarna :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Man måste starta ett nytt konto på svenska, tyvärr kan man inte föra över det gamla. :(
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Alltså du måste ställa din häst i boxen lite då och då och hitta både vojlock, täcke, piska och den där sörjan som ger lite extra ett par dagar :)Om den har det ser du under bonus, bland flikarna :)

Det är faktiskt en kruka med fett. Har du inte spelat svenska versionen eller? :mad:


;)

Såhär bluppar jag mina irländare: direkt efter foal games kör jag korta ritter med galopp (men tillräckligt långa för att få stamina istället för speed), när hästen inte får några färdigheter från det går jag vidare till att träna upp dressyr och speed. Sedan tävlar jag tills jag har alla 20 vinster. Ser till att tävla i de grenar som hästen får färdigheter som behöver boldas (för IH galopp och terräng) även om mina brukar ha flest vinster i hoppning.

När jag har fått 20 vinster så tränar jag upp resterande färdigheter. Simsalabim. :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Det är faktiskt en kruka med fett. Har du inte spelat svenska versionen eller? :mad:


;)

Såhär bluppar jag mina irländare: direkt efter foal games kör jag korta ritter med galopp (men tillräckligt långa för att få stamina istället för speed), när hästen inte får några färdigheter från det går jag vidare till att träna upp dressyr och speed. Sedan tävlar jag tills jag har alla 20 vinster. Ser till att tävla i de grenar som hästen får färdigheter som behöver boldas (för IH galopp och terräng) även om mina brukar ha flest vinster i hoppning.

När jag har fått 20 vinster så tränar jag upp resterande färdigheter. Simsalabim. :)

Förlåt mig, ställ in honan/hanen i spiltan för att hitta krukan med fett :rofl:


Finns det inga riding levels i det svenska spelet? Är jag blind?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Nej, de orkade väl inte översätta även frågorna. :grin:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Näääje! Fick två hingstar när jag använde hera-packet. Det blir till att göra könsbyte här. :mad:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Åh det skulle jag vilja göra på ett kommande föl, vill verkligen ha ett sto efter den pappan! Får man ta ett "Black market item" då?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Zeus lightning bolt byter kön på vald häst. Men det kostar ju ett pass tyvärr.:cool:

KL

Jag funderar på att sälja de hästar jag har på svenska versionen och vänta tills det blir lite mer drag där. Är det någon som är intresserad av att köpa mina hästar? (eller bara någon av dem)

Jag har tre renrasiga spanska hästar, ett sto som är 100 Bluppad, en hingst som tränas och ett ungsto som, om man lägger lite APs på, kan vara en av de bästa hästarna ett tag framöver.

Stona vill jag nog ha ett pass var för, hingsten kan jag tänka mig att sälja för ~700e.
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 392
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp