BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*kl*

Någon som har en kanonhopphingst som jag kan få betäcka med? :laugh:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Förresten vad avlar bukefolket på för raser? Tänkte att vi kanske kunde ge varandra förmånliga erbjudanden ibland :D

Själv har jag störst fokus på Marwaris men avlar lite Thoroughbred, Fjord och Irish hunters också. Och så håller jag på att starta upp en dressyrblandning med men jag har väl inte kommit sådär jättelångt med något av de än:laugh: Lite på grund av otålighet kanske:angel:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag har just nu en snygg Hannoveraner hingst, ett avelsto och deras avkomma.
Försöker sälja en 4:e!

Skulle kunna tänka mig en Hunter hingst på stoet, om han har bra skills i hopp! :angel: :love:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag har Hannoveranare främst, sen blev det visst nån arab och nån spanjor också mitt i allt :)
Har 21 hästar nu :eek: :D När hände det liksom :D
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

KL
Avlar fullblod, Det går ganska bra :laugh:
30 hästar har jag varav 7 tillsalu :p
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Förresten vad avlar bukefolket på för raser? Tänkte att vi kanske kunde ge varandra förmånliga erbjudanden ibland :D

Själv har jag störst fokus på Marwaris men avlar lite Thoroughbred, Fjord och Irish hunters också. Och så håller jag på att starta upp en dressyrblandning med men jag har väl inte kommit sådär jättelångt med något av de än:laugh: Lite på grund av otålighet kanske:angel:

Jag avlar Irish hunters och har också försökt mig på en dressyrkorsning (IH-Frieser - IH). Vad är det i din blandning? :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag har just nu en snygg Hannoveraner hingst, ett avelsto och deras avkomma.
Försöker sälja en 4:e!

Skulle kunna tänka mig en Hunter hingst på stoet, om han har bra skills i hopp! :angel: :love:

Ja alltså med en IH får du ju upp dressyren ordenligt vilket ju faktiskt behövs i alla grenar. :d
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Vad kan man göra med sina gamlingar utan att de tappar massa hälsa? Går det att ta lektioner efter 25 t.ex.? Tävla? Eller är det bara hage och äpplen som gäller?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*kl*

E det inte meningen atat man ska få ett pass när ens häst kommer till himlen? Eller måste den bli 30 år? Min dog av dålig hälsa när den va 28 +, men hälsan sjönk ju bara hela tiden, gick inte o göra nåt?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Japp det är när de är över 30 och dör som man får pass. Hälsan sjunker ju äldre hästen blir så det gäller att sköta den väl på slutet...
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Avlar inte så mycket men jag inriktar mig för tillfället på paints och mustanger :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Lektioner verkar inte påverka hälsan något. Har åldrat en del hästar nu och det som funkat för mig efter 25 år är 2 lektioner, 1h hage, ge den mat som behövs, vatten, morötter, saltsten, groom och stroke, sen sova i boxen :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Förresten vad avlar bukefolket på för raser? Tänkte att vi kanske kunde ge varandra förmånliga erbjudanden ibland :D

Själv har jag störst fokus på Marwaris men avlar lite Thoroughbred, Fjord och Irish hunters också. Och så håller jag på att starta upp en dressyrblandning med men jag har väl inte kommit sådär jättelångt med något av de än:laugh: Lite på grund av otålighet kanske:angel:

Jag är inne på min 10e dag nu, är ju lite segt i början men det blir bättre o bättre :) Avlar på PREs :angel: Har 6 hästar änsålänge men har lagt ut "gratishästen" och ett föl på auktion och kommer sälja min första märr också när hon fått fölet som väntas om ett par dagar :)

Har inte riktigt koll på det här med blup o stjärnor osv.. men det kommer väl.. har iaf kollat efter hingstar med hög potential% och hög blup (+100) rätt tänkt? Målet är att behålla stoföl och avla vidare och sälja hingstarna efterhand utom någon enstaka kanske o använda själv..

Har lagt till en hel del av er som vänner men om någon mer vill så heter jag panaccea där också :)
 
Senast ändrad:
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

1 timme hage? Vilket skruttigt liv. ;) Men då fortsätter jag med lektioner och struntar i tävlingar. Med min bästa häst. :(
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Det låter som du tänker rätt! :) Om man på hingstsidan klickar på det skill man är mest intresserad av så visas efter ett klick den häst med lägst i det skillet, klickar man en gång till så listas de bästa (och dyraste :grin:) hästarna först.

Du kanske vet det men om man kastrerar en hingst så får den lite extra skills (typ som en bonuspryl) så den presterar bättre på tävling. Smart om man har en häst som inte är något att avla på men som man vill ha kvar.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

ah, det där med kastrering visste jag inte kan vara bra o veta :)

känner att jag behöver ha lite mer kläm på det där med auktioner, vad är hästarna värda? är dom mer värda om dom inte är "vanliga" färger? verkar som på min ras vill folk inte ha grå eller skimmlar? sänker det priset?

Har lagt ut en av mina föl med 7* (tror jag om jag räknar rätt?) och 582,74 GP och -96 blup (räknas det ens på så unga hästar?) För 1000e tror ni jag kommer få det elle rär det för billigt/dyrt?

La ut min gratis-häst för 500, vad hände rom dom inte blir sålda efter utsatt tid?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Förresten vad avlar bukefolket på för raser?
Jag föder upp araber, eller ska rättare sagt när mina nuvarande har ökat i skills.

Jag har för tillfället:
1st. 28* arabsto
2 st. 29* hingst + sto
8 st. 30* både hingstar och ston
+ flera till salu

Planen är att föda upp 30* med sikte på 31* och kanske en eller annan 29* där emellan.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Vad bra, då får han åka till SH om han inte blir såld :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag avlar Irish hunters och har också försökt mig på en dressyrkorsning (IH-Frieser - IH). Vad är det i din blandning? :)

Lite fantasilöst Standardbred och Thoroughbred, men det blir tjusiga och väldigt jämna hästar:D
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 395
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp