Bra vän är kåt - aka snuskpoesitråden

Äsch, jag är ju bortrest! Måste gå fem mil i uppförsbacke (åt båda håll! så det så!) för att stjäla en dator ens! Varför ska jag göra allt tungt jobb!? :rage::rage::rage:

När vi nött ut den här tråden kanske vi kan flytta våra konstnärliga aspirationer dock... :grin::angel:
Fast med konstnärliga aspirationer innebär det väl att vi ska tolka om tavlorna i bild, inte bara i skriftlig omtolkning (såvida det inte är i form av en dikt eller liten berättelse)? Annars är vi ju inne på konstvetar-territorium och (sorry, alla ev. konstvetare) jag tycker inte att det direkt är konstnärligt utan mer akademiskt.

Fast med konstnärliga aspirationer innebär det väl att vi ska tolka om tavlorna i bild, inte bara i skriftlig omtolkning (såvida det inte är i form av en dikt eller liten berättelse)? Annars är vi ju inne på konstvetar-territorium och (sorry, alla ev. konstvetare) jag tycker inte att det direkt är konstnärligt utan mer akademiskt.

Mja, det är nog lagom Buke-nivå att helt enkelt påpeka att själv hade man minsann gjort allt braaaaaa mycket bättre, hörru. :grin:

Inspirerad av att nu befinna mig bland människor som kan prata som folk (skåningar, vilket jäkla släkte alltså :cautious:), vill jag tolka min favoritpoet när det kommer till att skriva på dialekt. Nicke Sjödin, förlåt men det är oemotståndligt!
(Tyvärr är min dialekt inte densamma som hans, så mycket blir tokigt - men det vet ni hedningar inget om ändå för de flesta av er vet ingen skillnad! :D)

Mang gang
där vännra gäll
blire jävligt,

hä ä like bra
å vitt fra början hvi di ä kåt.

Dä gå ju uttförs
mä vännlighetran
da govännran plöttslitt ska knôlle.

Och en till!

En tå govännran
hadd komme ôver
'n kordong.

Obegagne.

Meddele vän sin
hä klår unner byxa,
jä ha'n kordong
å jäg vet hur man använnern

på govännern.

Hm. Måste ta en tur in till närmsta stad och göra en räd på biblioteket nån dag, drabbad av akut Nicke Sjödin-abstinens! Rekommenderas varmt till alla! :love:

img_2025_53f237ede087c37003eb3c5d.jpg

Porr-Orvar Uttergurka gick och gick och gick
Sen kom han

/LV levererar

Jag vill gärna meddela att jag jobbar på en Galenskaparna & After Shave-snuskversion, för att hedra Claes Eriksson som förärats med Tage Danielsson-priset. Bara så ni är förberedda. Jag kan bara inte riktigt välja vilken sång jag ska basera den på, för tyärr kommer jag inte längre än "Blandade småknull" när jag tittar på VM i Gymnastik för jag skrattar för mycket.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 737
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 595
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 251
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka