Starta enJag drabbas av ett plötsligt behov av en "tolka tavla"-tråd! Den kunde bli rätt livad...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Starta enJag drabbas av ett plötsligt behov av en "tolka tavla"-tråd! Den kunde bli rätt livad...
Jag drabbas av ett plötsligt behov av en "tolka tavla"-tråd! Den kunde bli rätt livad...
Givetvis. Ta bara Sista Måltiden, t.ex värsta orgien, ju. Och nog ser jag en av lärjungarna smuggla ner roofies i Jesus drink. de hade inte lärt sig än att man ska täcka över glaset när man inte dricker ur det.Vi kommer alla att dra dit och komma med sex-tolkningar, oavsett vad tavlan föreställer
Starta en
Fast med konstnärliga aspirationer innebär det väl att vi ska tolka om tavlorna i bild, inte bara i skriftlig omtolkning (såvida det inte är i form av en dikt eller liten berättelse)? Annars är vi ju inne på konstvetar-territorium och (sorry, alla ev. konstvetare) jag tycker inte att det direkt är konstnärligt utan mer akademiskt.Äsch, jag är ju bortrest! Måste gå fem mil i uppförsbacke (åt båda håll! så det så!) för att stjäla en dator ens! Varför ska jag göra allt tungt jobb!?
När vi nött ut den här tråden kanske vi kan flytta våra konstnärliga aspirationer dock...
Fast med konstnärliga aspirationer innebär det väl att vi ska tolka om tavlorna i bild, inte bara i skriftlig omtolkning (såvida det inte är i form av en dikt eller liten berättelse)? Annars är vi ju inne på konstvetar-territorium och (sorry, alla ev. konstvetare) jag tycker inte att det direkt är konstnärligt utan mer akademiskt.
Givetvis. Ta bara Sista Måltiden, t.ex värsta orgien, ju. Och nog ser jag en av lärjungarna smuggla ner roofies i Jesus drink. de hade inte lärt sig än att man ska täcka över glaset när man inte dricker ur det.
@Anna
Vilken fin tanke!
Jag tänker spontant att "man ska ha husvagn" är en bra låt, eftersom rubriken då skulle kunna bli "man ska ha kåt vän"
Ja, fast Bra Vänner kommer, Bra Vänner går på Kåta vänners mack samt Du får köpa vännen med kuken och chansa är ju starka contenders.
Hm, det bästa kanske är att göra en mix av låtarna vi alla älskar?
Fast risken är ju att det till slut bara blir pisspotta av alltihop. Bättre med COX, Chock-Onani-Mix.