Bra hundfilm?

McFlurry

Trådstartare
Jag letar efter en bra, informativ film om hur det är att skaffa hund från någon med vettiga åsikter. Finns det någon sådan? Svenska eller engelska spelar egentligen ingen roll, så länge inte den engelsktalande versionen förespråkar att låta hunden springa på löpband osv :p

Vad är det för typ av innehåll du är ute efter? Menar du hur det är att leva med hund, för den som är helt grön? Eller vad man bör tänka på vid val, hur man valpsäkrar hemmet, vad man behöver köpa/skaffa, hur man tränar valpar, eller vad?

Det skulle bli en rätt så lång film är jag rädd... Vänd dig till din brukshundsklubb eller en privatinstruktör i din närhet som du får förtroende för och ställ frågor istället.

SKKs valpfilm avråder jag från å det bestämdaste. Jäkla smörja

Det går en serie på SvtPlay just nu som heter valpkullen i 30-min avsnitt. Vågar dock inte uttala mig om hur den är eftersom jag inte sett den själv. Har tänkt jag skall kika på den någon dag i alla fall och se vad det är :)

@Migo Ja, grejen är att det inte är till mig filmen är tänkt, utan en jag känner som ska köpa hund. Jag har redan en hund. SKKs film har jag sett och vill inte se den igen :p

@Turali Tack! Ska kolla upp :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 556
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 940
Senast: Farao
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 868
Senast: Liran
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 757
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar