Bra foder för hund som har svårt att hålla vikten?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare AuntArctica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 909
A

AuntArctica

Först måste jag bara helt offtopic få skriva av mig lite för jag är lite upprörd för tillfället :mad: Vad är det MED folk som har sina hundar lösa mitt inne i lägenhetsområde och låter dem springa som de vill (trots att det står skyltat tydligt och klart att hundar och katter ska hållas kopplade)?? Och som dessutom låter dem springa ut på gräsplätterna mellan lägenheterna och skita utan att sedan plocka upp det?? Åh, jag kokar av ilska. Amdra gången jag ser samma människa vara ute med samma hund idag. Den liknar för övrigt en pitbull och jag vet många som skulle bli livrädda om de stötte på en lös sådan hund.

Men nu till min egentliga fråga. Mina föräldrar har en collie som har väldigt svårt att hålla vikten. Hon äter Orijen idag. Finns det nåt annat foder man kan prova som skulle kunna tänkas fungera bättre? Hon äter ganska dåligt överlag tycker jag, nästan lite för lite. Hon är ju trots allt ganska aktiv så hon gör av med mycket energi.

Sv: Bra foder för hund som har svårt att hålla vikten?

Hör faktiskt till en av dom som ibland har min hundar lösa kring lägenhetsområdet. Men då hör det till saken att isof är det på natten, när ingen annan är ute och man har självklart koll på dom.. annars så är dom kopplade. Släpper dom självklart inte ute på dagtid då det både finns hundrädda människor och andra hundar som inte alltid behöver vara snäll.
Men skulle inte heller bli sur om ngn hade sin lös som dock skulle ha enorm pli på den.

Sv: Bra foder för hund som har svårt att hålla vikten?

Men då antar jag att du inte heller är rädd för hundar? Som jag skrev i inlägget så finns det många som är rädda för hundar, och kanske då speciellt hundar av kamphundstyp. Vilket jag har full förståelse för. Jag har själv inte hund men har däremot katt. Jag brukar vara ute och gå med mina katter (i koppel givetvis) precis på dessa gräsplätter där jag sett hunden lös idag och jag vill INTE vara med om att möta den lös, speciellt inte när jag har katterna med mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 319
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 087
Senast: Sasse
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 184
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka