A
AuntArctica
Först måste jag bara helt offtopic få skriva av mig lite för jag är lite upprörd för tillfället
Vad är det MED folk som har sina hundar lösa mitt inne i lägenhetsområde och låter dem springa som de vill (trots att det står skyltat tydligt och klart att hundar och katter ska hållas kopplade)?? Och som dessutom låter dem springa ut på gräsplätterna mellan lägenheterna och skita utan att sedan plocka upp det?? Åh, jag kokar av ilska. Amdra gången jag ser samma människa vara ute med samma hund idag. Den liknar för övrigt en pitbull och jag vet många som skulle bli livrädda om de stötte på en lös sådan hund.
Men nu till min egentliga fråga. Mina föräldrar har en collie som har väldigt svårt att hålla vikten. Hon äter Orijen idag. Finns det nåt annat foder man kan prova som skulle kunna tänkas fungera bättre? Hon äter ganska dåligt överlag tycker jag, nästan lite för lite. Hon är ju trots allt ganska aktiv så hon gör av med mycket energi.
Men nu till min egentliga fråga. Mina föräldrar har en collie som har väldigt svårt att hålla vikten. Hon äter Orijen idag. Finns det nåt annat foder man kan prova som skulle kunna tänkas fungera bättre? Hon äter ganska dåligt överlag tycker jag, nästan lite för lite. Hon är ju trots allt ganska aktiv så hon gör av med mycket energi.