Borste till fällande korthåriga katter.

FadeAway

Trådstartare
Vi har för närvarande en mindre kattkarda som varken gör från eller till.
De är delvis raskatt och är lite lurvigare än normalkorthåriga katter. Fäller gör de hur mycket som helst.
Sökfunktionen är ur funktion nu så finns det någon tråd som behandlar ämnet länka mig dit.

Sv: Borste till fällande korthåriga katter.

Jag använder gummiborstar när jag vill ha loss löshår. Min kostade någon 50-lapp i djuraffären. De täta, mjuka är mest effektiva på kort päls.

Jag kan rekommendera Furminator eller eller en kopia som jag har.
Är häpnadsväckande hur mycket hår som kan lossna från en liten katt.

Skriver under på Furminator-tipset. De är rätt dyra att köpa i svenska butiker men handlar man på eBay kan man komma betydligt billigare undan. Den tar verkligen ALLT löst, och om jag använder den regelbundet håller sig min lägenhet nästan katthårsfri trots två hårmonster som producerar päls så det skulle räcka till en hel flock utegångsfår.

...sen är det ju bara det där med att komma ihåg att använda den, det är jag lite sämre på... *host host* :angel:

Jag använde en gummiskrapa till häst på min gamla skrutta. Det tyckte hon om. Den tog bort allt. Var som en sån rund med piggar. Kostar 20 spänn typ.

Jag har en katt som är korsning mellan perser och bonnkatt och har längre och fluffigare päls än en korthårig katt. Furminatorn är outstanding, har haft gummiskrapa och karda innan men de är inte i närheten av att ta bort så mycket lös päls som Furminatorn.

Hej!
Jag har korthårskatter som fäller en hel del. Vilken storlek tror ni är bäst på furminatorn?:bump:
:bow:

Liknande trådar

Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
395
Senast: MJLee
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 163
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 009
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 481
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V