Du har inte frys hemma? När jag kör storkok lägger jag en-två lådor i kylen och resten i frysen. Men utan varken micro eller kyl på jobbet gör det allt lite knepigare. Men beroende på pålägg så är det inte alltid lämpligt att förvara mackor heller någon längre stund utan kyl. Kylskåpsdelen går dock att lösa med kylväska och kylklampar, kanske inte mitt i sommaren, men såhär års utan några som helst problem och det finns mer mat än mackor som kan ätas kall. Hur som helst skulle ett storkok underlätta för målet mat när du kommer hem. Jag äter oftast frukost+lunch på jobbet (får mat på jobbet då så inga matlådor), men som du säger beroende på trötthet orkar man inte alltid laga mat på kvällen, men värma en matlåda, det orkar jag banne mig göra nästan oavsett hur trött jag än är.Hinner dessvärre inte äta upp maten innan den blir dålig, kan inte ha med mig någon mat på jobbet. Har varken micro eller kylskåp. Därav att det blivit mackor för det funkar bäst.
Brukar bli att jag gör något lättare när jag kommer hem, ibland inget alls beroende på hur trött jag är.