H
headstrong_
Har kollat runt lite, och hittar lite trådar på sisådär fem inlägg på vart man hittar klubbar m.m. Men jag saknar den ultimata "börja-med-western"-tråden. Kan hända att jag kollat slarvigt, och jag hoppas att vår kära moderator förlåter mig isåfall.
Så: jag funderar starkt på att börja med western. Jag har en egen häst (arab). Ingen av oss har hållit på med western förut. Det jag undrar är lite om utrustning
- vad är det absolut första man bör införskaffa? både till hästen och till mej..
- vilket träns rekomenderar ni? (tycker de enöras är så snygga)
- ska man ha långa chaps? och i såfall: vad ska man ha under? vanliga ridbyxor, jeans.?
- benskydd m.m. används sådant?
- och så det här med sadel. Finns det olika modeller beroende på gren? Vad ska man börja med isåfall?
och så lite med sporten i sig:
- vilken gren är störst utbredd?
- vad tävlar ni och varför är det roligt?
och sedan om ni har några fler tips så klart..
Så: jag funderar starkt på att börja med western. Jag har en egen häst (arab). Ingen av oss har hållit på med western förut. Det jag undrar är lite om utrustning
- vad är det absolut första man bör införskaffa? både till hästen och till mej..
- vilket träns rekomenderar ni? (tycker de enöras är så snygga)
- ska man ha långa chaps? och i såfall: vad ska man ha under? vanliga ridbyxor, jeans.?
- benskydd m.m. används sådant?
- och så det här med sadel. Finns det olika modeller beroende på gren? Vad ska man börja med isåfall?
och så lite med sporten i sig:
- vilken gren är störst utbredd?
- vad tävlar ni och varför är det roligt?
och sedan om ni har några fler tips så klart..